Gå til innhold

www.ocshoot.no = End Of Era

JonV

Anbefalte innlegg

Fatter ikke poenget med denne rivaliseringen. Er drittlei ocshoot vs hw.no

Jeg syns det er synd at ocshoot legger ned. Men syns måten det er postet på ocshoot fremstår som en "patetisk nå er jeg lei dritten fra hw.no" ("å det er synd på meg, jeg har blitt offer for hw.no"). Det virker som om det er enda et forsøk på å lage mer konflikt mellom brukerene som ikke sitter inne med all info (og kommer aldri og skulle ikke trengt å gjøre det!).

Enig med de som sier "why can`t we all just get along". Det skulle/hadde ikke vært et problem om moderatorene hadde sett seg for god til å kommentere 14tiss innleggene som kommer fra begge kanter. Innlegg som kun er skrevet for å få tiden til å gå eller ren og skjer SPAM.

Jeg er en av de som har holdt kjeft og ikke giddet å kommentere 14tiss innleggene etterhvert som de har kommet.

Desverre er det nå slik at mange vil miste en inspirasjonskilde og ekspertisesentral for sine prosjekter (jeg er en av de). Men jeg tviler sterkt på at det er ocshoot vs hw.no/ok.no som er den egentlige grunnen til at ocshoot shuts down.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er ikke akuratt overflod av Av "fjortiser" på forumet der da. klart noen er det jo men de fleste prøver faktisk å være saklige. og det tar ikke "helt" av når man får svar. og det sporer ikke rett ut av topic.

Og det er heller ikke overflod av fjortiser her. og de fleste prøver å være saklige. Det pleier heller ikke å spore rett av topic.

Man klart at det er flere (ikke i prosent!) fjortiser her. Dette forumet er tross alt enormt mye større og bredere enn diskuter.no

Lenke til kommentar
det er ikke akuratt overflod av Av "fjortiser" på forumet der da. klart noen er det jo men de fleste prøver faktisk å være saklige. og det tar ikke "helt" av når man får svar. og det sporer ikke rett ut av topic.

Og det er heller ikke overflod av fjortiser her. og de fleste prøver å være saklige. Det pleier heller ikke å spore rett av topic.

Man klart at det er flere (ikke i prosent!) fjortiser her. Dette forumet er tross alt enormt mye større og bredere enn diskuter.no

Ja diskuter er lite og Koslig :) man føler seg fort hjemme der.

Og jeg liker også å holde meg nøytral da jeg Vanker på 3 fora.

vi hadde alle hat det så mye bedre som Venner........

Lenke til kommentar

Et problem vi moderatorer bør ta fatt i. Absolutt!

Her på HW.no forumet har jeg aldrig fått en post stengt eller slettet.

jeg mener å ha oppført meg etter alle retnings linjer.

Dere fikk nytt fora og vi kunne igjen bruke Avatarer + jeg la inn en avatar som var 11 pixler for stor uten egentlig å tenke over det, jo hva skjer, avataren slettes. jeg legger inn på nytt siden jeg trodde det kansje var en "bug" idet nye forumet men nei den ble borte igjen, jeg gikk da inn i profilen for å legge den til igjen men da var muligheten borte. jeg fikk en liten mistanke og sendte PM til en mod.

jeg hadde mistet muligheten til Avatar siden jeg gjentatte ganger hadde lagt inn for stor Avatar....

Jammen f*** er det ikke mulig å få en advarsel først ??? NEI fikk jeg beskjed om. etter X meldinger frem og tilbake med mod så fikk jeg muligheten igjen.

Moral. her sletter vi men sier ikke ifra :( fin det ut sjøl.

Årsaken var at du var en av UTROLIG mange som la ut for stor avatar. Vi forsøkte å demme opp for dette på normal måte (slette avatar og sende PM om saken). Når jeg måtte gjøre det gang etter gang etter gang med deg, gjorde jeg kort prosess til slutt. Og du forstår vel hvorfor jeg ikke tok deg for "god fisk" med en gang? Tro meg, de _fleste_ jeg har sendt PM til i diverse saker har svart "jammen, jeg har ikke gjort det selv / noen andre har gjort det / jeg trodde det var feil i forumet / osv." - beklageligvis gikk det ut over deg den gangen.

Vi sletter bare innlegg som er _meget_ grove overtramp på våre retningslinjer, eller innlegg som er ment å provosere. Resten lar vi stå (eller stenger moderate brudd). Så din siste påstand faller på sin egen urimelighet, er jeg redd. Men jeg forstår tankegangen din da. Man er ikke totalt i tåka. :lol:

Lenke til kommentar
Synd sier bare jeg, meget synd.. Nå hadde ikke ocshoot så vanvitti mye tester, men de var mega pro gutter som viste hva de dreiv med.. Ikke bare testet standarløsninger som de fikk sendt i posten.. Nei vi får håpe de gidder og fortsette, overklokking.no duger ikke..

Du kan kanskje si oss hva vi bør bli bedre på da? Eller er du også en av ex-ocshoot - brukere som kommer hit for å spre dritt? De er det dessverre nok av. Men slike blir kastet ut av forumet med en gang - mens de som kan gi konstruktiv kritikk blir tatt vare på. Les retningslinjene, så vet du hva som er lov / ikke lov. Hold deg til det, så håper jeg at du og vi kan ha det hyggelig i framtiden.

Vi er på ingen måte verdensmestere, og vi kan bli bedre. Derfor setter jeg pris på alle forslag som kommer inn, og vurderer dem seriøst.

Mente på ingen måte at overklokking.no er noe dårlig side.. Helt grei den, problemet er at det er ikke no nytt.. Tror faktisk Ocshoot var de første som introduserte plansliping, ialle fall der jeg lærte det.. De går som oftest ikke for no standar løsninger som de får sendt fra noen sjapper med kjøling.. Sefølgelig hadde de slike tester også, men viser ellers til deres egne utviklet testing av kjølevifter, kjølepasta testene deres, modding av caser og vannkjøling som de var vel først i norge med og introdusere.. Samme med de kule vapochill casene som de modder litt ekstra..

Altså Ocshoot er kreative gutter, de tør og gå litt lengre, ikke bare få sendt over noen vifter som de kaster på cpuene og samenligner i noen diagrammer.. De tør og gå litt lengre en det.. Men for all del, stå på folkens, håper dere kan erstatte ocshoot..

Lenke til kommentar

Her var det livat ja.

Det var en god del hets på diskuter.no mot HW-nettverket og Overklokking.no - vi kommer IKKE til å akseptere at de som slengte dritt om oss får komme hit og fortsette. Sånt har vi meget gode metoder for å forhindre. Det kalles "utesteng bruker"...  

det var vel ikke EN ting som gjorde at ocshoot skal legges ned, "mange sjøer som blir til en stor å", og alt det der. Men det var noen som postet skit om en annen side på vårt forum. Vi har prøvd å få slutt på slik skitt kasting, men til ingen nytte tydelighvis. Slik skittkasting ødelegger for oss, og er det noen som har problemer med noe, så er det vel best å gå til kilden. Og hvis noen er lei denne skittkastingen, så er det vel oss. Og dette var altså "dråpen" som fikk begeret til å renne over.

Jeg har aldri blandet meg inn i slike krangler før, men dette blir da siste ord fra meg. Det er jo litt trist at det skal ende slik. Men vi er "out of options".

Hadebra, lykke til.

Vidar T.

x-ocshoot

Lenke til kommentar

Synd at OCShoot legges ned. Konkurranse på tjenester er bra (prøver ikke å hærme etter regjeringen :lol:)

Eneste jeg "brukte" OCShoot til var downloads. Det syntes jeg overklokking.no kunne begynt med. Alskens benchmark/monitoring software som gud og hvermann kan laste ned.

'nuff said.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med jobbmuligheter i ok.no for tidligere OcShoot medarbeidere da?

De skulle være relativt gode. Akkurat nå har vi hatt en runde der vi fikk inn "unge håpefulle". Når disse er ferdig evaluert, og de som slipper igjennom er "up to speed", vil vi vurdere bemanningsbehovet på ny.

Så akkurat nå er det ikke 100% sikkert at det kan bli noe, men dersom noen av Ocshoots medarbeidere er interessert i å jobbe for Overklokking.no er det bare å ta kontakt. De skulle ha preferansene på plass, trur eg. :)

Lenke til kommentar

OcShoot.no er den siden med mest kompetanse innen overklokking i Norge, enkelt og greitt.

Alle (untatt HWN) taper på denne nedleggelsen; Vi taper en side med så mye kunnskap, erfaring og kreativitet. Den ligger minst et hakk over andre norske overklokkingssider, og er den meste annerkjente pcsiten i utlandet (Sponsa av bl.a. Futuremark... sier ikke rent lite).

OcShoot.no var rettferdige, og ikke kritiske til å gi produktet/kjøleren den karakteren det fortjente, uansett levrandør!

Reklameprisene stiger vell tilværs nå tenker jeg...

Fra nå av må jeg (og sikkert mange andre) ty til utenlandske sider for å få nøytrale tester, godt forum og et kunnskapsnivå linje med OcShoot.no (sorry HWN, det er desverre sanheten).

Har et ørlite håp om at kanskje NilsG endrer mening, men det er vel lite sansynelig..

GG OcShoot.no!

Lenke til kommentar

Kan bare slutte meg til almuen her.

Jeg har ikke frekventert OK.no sine sier for mye, og det blir ikke noe mer nå. Bruker HW.no for alt det er er verdt, men ok.no drar ned verdien av nettverket totalt sett.

Utifra Yummys uttalelser ser det ikke ut til at han er noe særlig lei seg for at det gikk som det gikk. Dette er kansje bare en "wibe" jeg har, men den er ganske så sterk.

Jeg hadde sett at hw.no og ok.no hadde mindre tette bånd, da jeg som har brukt hw.no siden 1998 føler at ok.no ikke representerer den sammen "ånden" man finner i Hw.no og akam.no

Sjef Yummy er nettop det han utgir seg for å være; sjef. Når det er sagt virker det som han har en personlighet som ikke kan sies å være av det mest tolerante typen... ordet bush (krisghisser) faller ned på tataturet av årsker jeg ikke kan forklare.

..:: Innlegget er ikke ment som en personkritisering, men ett uttrykk for hva jeg føler. Jeg er sikker på at det er fler som skjønner hva jeg mener. ::..

Lenke til kommentar

PIIIpower: ja, jeg er sjef. Jeg har ansvaret for å drive Overklokking.no, forbedre den og heve nivået der jeg kan. Da er jeg ikke lei meg for at en konkurrerende side forsvinner - samtidig som jeg ikke er så dum at jeg ikke innser fordelen med konkurranse.

Du er nokså vag i dine uttalelser - dersom du kan komme med konkret kritikk, er det lettere for oss å se hvor vi kan forbedre oss. Og jeg er spent på din forklaring av å nærmest sammenlikne meg med Bush?

Lenke til kommentar
PIIIpower: ja, jeg er sjef. Jeg har ansvaret for å drive Overklokking.no, forbedre den og heve nivået der jeg kan. Da er jeg ikke lei meg for at en konkurrerende side forsvinner - samtidig som jeg ikke er så dum at jeg ikke innser fordelen med konkurranse.

Du er nokså vag i dine uttalelser - dersom du kan komme med konkret kritikk, er det lettere for oss å se hvor vi kan forbedre oss. Og jeg er spent på din forklaring av å nærmest sammenlikne meg med Bush?

Bush får ta det som et komplemang :lol:

Sorry måtte bare....

Lenke til kommentar

Jeg tror vi avogtil glemmer hvor mye disse sidene gjør for oss.. vi gir jo ingenting.. men får alt... jeg tror det hjelper mye at de avogtil får høre vilken utrolig bra jobb de gjør.. :shrug:

Tusen takk

Mvh Lars Olafsen

Lenke til kommentar

Eneste jeg brukte ocshoot.no til var og hente drivere til skjermkort etc. der hadde de lakt opp fine direkte linker som gjorde livet til en dans på roser. De andre artiklene der syntes jeg ikke de skulle hatt no ros for. noe jeg husker var paint ball your case som er litt slik 14iss liksom. jeg kan ikke huske se en arikkel som jeg syntes var "WOW" liksom.

Men som sakt. driver sia dems var genial. noe som jeg syntes hw.no/overklokking.no burde lage med en gang. direkte linker som oc. ikke www.intel.com

Lenke til kommentar

Jeg må bare kondolere jeg også.

Det var virkelig synd de velger å legge ned. Nå blir jo overklokking.no den eneste store norske siden for overklokkere. (Les: monopol... :evil: ) (No offence, konkurranse er alltid bra)

Jeg håper virkleig gutta bak ocshoot kommer sterkt tilbake med en annen vri. (Tips: Engelsk OG norsk språk, Kanskje litt mer nordisk fokus og evt samarbeid med store svenske og danske sider, kanskje et endret fokus og ellers all annen vridning som kan få opp motivasjonen, inntektene, interressen og ikke minst sidene til ocshoot igjen.)

PS. Alle de som ikke kondolerer her kan man lure på om er en del av "spillet" som har ført til nedleggelsen. Det er jo som nevnt en del ting som har skjedd "bak fasadene" en stund.

Lenke til kommentar

. Yummy, du har en egen evne til å roe gemyttene med bomber og granater. Jeg synes du kan være noe krass og uhøvlett i kommentarer og er ute å forsvarer med en gang det er noe kritikk/negativt. I denne tråden ser jeg det velig godt, så dette ned Ocshoot kom kansje ikke så overaskende på deg?

. Jeg har aldri sagt at du er dum. Synes ikke det heller, men du har temprament.

. Det er noe "over" hele ok.no som ikke føles riktig for meg, atmosfæren el. så isteden for å irritere meg over det så lar jeg være å være der.

. Ok.no nøt godt a å være endel av hw.no nettverket i oppstarten, og vil fortsatt ha "creditts" fordi det er endel av hw.no. (nyheter vist på hw.no og "thrust" mot levrandører.) Dette er greit nok det, men ville dere ha vært der dere er idag uten Hw.no?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe særlig forhold til OCShoot, men de hadde noen ting som Overklokking.no mangler.

Men, men... Overklokking.no blir forhåpentligvis bedre med tida og kanskje de skulle lære litt av OCShoot.

Men når jeg ser denne bemerkningen fra OCShoot, så er det like greit at de legger ned spør du meg; "Og vi er ikke minst lei av å jobbe gratis !"

Lenke til kommentar

kunne noen laget meg en *.zip fil med hele OcShoot.no på? så jeg får sett hele siden. jeg har kun brukt den 20% av hva jeg skulle ønske.. og jeg vil se hele siden.. :( forumet trengs ikke.. :)

Det er en oppfordring til alle som legger ned sidene sine.. zip hele greia og legg den opp.. så få folk sett over litt.. OcShoot er sinssykt bra..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...