Gå til innhold

www.ocshoot.no = End Of Era

JonV

Anbefalte innlegg

Vell jeg har aktiv på både Hw.no forumet og diskuter.no og jeg vil si at dette virkelig var synd. Jeg leser ocshoot daglig og liker at de kommer med linker til andre aktuelle tester også noen utrolig gode tester når de først kommer. Og hvilken siden hva det som var veldig tidlig ute med og teste Vappo VC2 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes det er ganske synd egentlig, det var alltid den siden jeg dro til i sene midnatts kvelder der jeg kjedet meg som mest. Dette var fordi den var så ofte oppdatert.

Jeg kommer til å savne dere mye, jeg skal aldri glemme dere. Dere vil alltid være i mine tanker når jeg sitter oppe seint om natten og kjeder meg.

Dere vil aldri bli glemt.

Dere skal aldri bli gjemt.

-Centronic

Lenke til kommentar

Vi vil gjøre hva vi kan for å forbedre/opparbeide kompetanse på alle områder. Så mye kan jeg i alle fall love dere.

Og dersom Nils Gjendem ønsker å formidle resultatene han får med R404a, er jeg sikker på at han har kanaler for det.

Lenke til kommentar

Skikkelig synd at ocshoot.no blir lagt ned. Det er den eneste seriøse og brukervennlige siden man har (garantert i Norge).

På hardware.no så øser det alt for mye av usakligheter og skikkelige fjortis-svar, INGEN hjelp å få, ikke et skikkelig svar tilbake engang!

Og ekspertisen på kjøling hos hardware.no-gutta, tja, hva skal man med den? Når man like greit kan teste ut overklokking av minne 10 ganger bedre selv, bare syter over at dere har for dårlig kjøling til CPU til og teste ut max overklokking på minne? Hva skal man med et slikt resultat? Så klart er en standard kjøleribbe på CPU for dårlig til å kjøre minnet på en brukbar hastighet! Dere som tester utstyr på hardware.no/overklokking.no kan ikke være gamle, ihvertfall ikke ha mye erfaring på dette feltet. Og "ekstrem-kjølingen" av ATI9700 PRO, patetisk. Dette er bare noen eksempler jeg har dratt frem fra overklokking.no. Overklokking.no, dere er bare rett og slett "pappa-gutter" som skryter på dere og finner fram bare halv-ferdige resultater. Rett og slett for dårlig til å bruke som en "guide" når man tenker å kjøpe seg noe nytt og BRA!

Blir sikkert bannet for å si meningen min, eller redigert, menmen. Kommer sikkert en liten fjortis og bedre-viter som sier akkurat det motsatte av meg. :lol:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Som daglig leser av både OcShoot og hw.no, så synes jeg dette er et stort tap for norges datanerder...

Begge sider har hatt sine sterke og svake sider...

Lenke til kommentar
Skikkelig synd at ocshoot.no blir lagt ned.  

På hardware.no så øser det alt for mye av usakligheter og skikkelige fjortis-svar, INGEN hjelp å få, ikke et skikkelig svar tilbake engang!

Må innrømme jeg synes du tar litt for hardt i. Hva slags grunnlag har du for å si at ingen får svar her? Ærlig talt.. Selv får jeg svar på alle mine problemer ved hjelp av overklokking.no/hardware.no (og google self :D ) Og hvorfor bruker du hw.no/overklokking.no hvis du aldri får noen vettuge svar? Det finnes jo nok av andre forum..!

Uansett synes jeg nedleggelsen av ocshoot.no er trist. Har fått en plutselig lyst til å bruke siden og forumet dems, men den muligheten ser ut til å forsvinne.. :cry:

Why can't we all just get along?

Lenke til kommentar
Skikkelig synd at ocshoot.no blir lagt ned. Det er den eneste seriøse og brukervennlige siden man har (garantert i Norge).

Og ekspertisen på kjøling hos hardware.no-gutta, tja, hva skal man med den? Når man like greit kan teste ut overklokking av minne 10 ganger bedre selv, bare syter over at dere har for dårlig kjøling til CPU til og teste ut max overklokking på minne? Hva skal man med et slikt resultat? Så klart er en standard kjøleribbe på CPU for dårlig til å kjøre minnet på en brukbar hastighet!

Som man spør, får man svar. Og at det noen ganger har skjedd feil som gjør at resultatene blir dårlige / ufullstendige, er det vel neppe ekspertisen det er noe problem med. Men du har kanskje noen konkrete eksempler?

Dere som tester utstyr på hardware.no/overklokking.no kan ikke være gamle, ihvertfall ikke ha mye erfaring på dette feltet. Og "ekstrem-kjølingen" av ATI9700 PRO, patetisk. Dette er bare noen eksempler jeg har dratt frem fra overklokking.no. Overklokking.no, dere er bare rett og slett "pappa-gutter" som skryter på dere og finner fram bare halv-ferdige resultater. Rett og slett for dårlig til å bruke som en "guide" når man tenker å kjøpe seg noe nytt og BRA!

Til forskjell fra deg, klarer jeg å skjønne norsk. Du drar fram vårt ATI-prosjekt som eksempel på at vi ikke har peiling. Dersom du hadde giddet bruke to og en halv kalori på å fatte det som står der, ville du sett at vi var klar over at resultatet var til å gråte over.

Du legger fram påstander uten å føre bevis for noe som helst. Det er utrolig patetisk av deg, og vitner vel best om hvem som er pappa-gutten her.... :lol:

Blir sikkert bannet for å si meningen min, eller redigert, menmen. Kommer sikkert en liten fjortis og bedre-viter som sier akkurat det motsatte av meg.  :lol:

Du blir ikke bannet for dine meninger, med mindre du oppfører deg som en tufs når du skal uttrykke dem. :) Så du skal bare slappe av.

Uansett - når nå Ocshoot sier takk for seg, blir det antagelig bare ett stort norsk forum igjen. Vi ønsker brukerne av diskuter.no velkommen, men dersom disse kommer til oss for å spre dritt - da er det kveld og mørkt for de personene.

Yummy out.

Lenke til kommentar
Kansje harware.no/overklokking.no burde poste disse nyhetene på forsiden for å vise dem en siste ære.

Huff nei. Det ville ikke sett bra ut mtp all kranglinga mellom HWN nettverket og OCS.

OCS hinter jo til at overklokking.no er en av grunnene til at OCS blir nedlagt. Det står jo "vi er lei av å være arenaen der noen finner det for godt til å "denge" løs på andre sider." og det er vel liten tvil om at det siktes til HWN nettverket med den uttalelsen.

:

og nå kommer det vel gjerne en hel haug av bedrevitere fra diskuter.no som kun har planer om å skrive hvor forferdelig dårlig dette forumet og HWN nettverket er. Heldigvis så har vi flinke moderatorer som sikkert kommer til å fjerne alle de som bare vil slenge dritt.

NilsG gidder ikke arbeide gratis lengre, det gjør gutta (og adawen) i overklokking.no! All ære til dem :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg
Vi ønsker brukerne av diskuter.no velkommen, men dersom disse kommer til oss for å spre dritt - da er det kveld og mørkt for de personene.

Bra, håper du kommer til å kjøre denne praksisen på de som allerede er medlemmer også... flamewars er så forbanna kjedelig.

Lenke til kommentar
Det som er "well spoken" burde vel vært tatt med mail til vær enkelt istedenfor å flame,hmm kansje noen som glemte sine egne regler.

He he.. jo, du har for såvidt rett i at den slags passer best per PM eller mail. Årsaken til at jeg valgte å gå ut med dette her på forumet, og gi svar på tiltale, er at jeg ønsker å gjøre det helt klart hva vi akter å finne oss i. Og samtidig advare eventuelle personer som, i lys av det som skjer, kommer til vårt forum for å spre dritt at vi ikke akter å finne oss i det. Det var en god del hets på diskuter.no mot HW-nettverket og Overklokking.no - vi kommer IKKE til å akseptere at de som slengte dritt om oss får komme hit og fortsette. Sånt har vi meget gode metoder for å forhindre. Det kalles "utesteng bruker"...

Men husk nå for all del på at majoriteten av de faste tilhengerne av Ocshoot/diskuter.no er fornuftige, avbalanserte folk som jeg håper kan finne et nytt fast tilholdssted på dette forumet. Velkommen skal de være, uansett.

Og ja - jeg synes faktisk også at det er synd at Ocshoot skal legges ned. Selv om de ikke vil innrømme å være vår konkurrent, var det det de var. Og jeg er av den oppfatning at konkurranse er sunt. Det skjerper sansene og hever kvaliteten. Jeg lover i alle fall at jeg skal gjøre hva jeg kan for at vi ikke skal bli slappe i fisken. Snarere tvert om!

Lenke til kommentar

det er ikke akuratt overflod av Av "fjortiser" på forumet der da. klart noen er det jo men de fleste prøver faktisk å være saklige. og det tar ikke "helt" av når man får svar. og det sporer ikke rett ut av topic.

Her på HW.no forumet har jeg aldrig fått en post stengt eller slettet.

jeg mener å ha oppført meg etter alle retnings linjer.

Dere fikk nytt fora og vi kunne igjen bruke Avatarer + jeg la inn en avatar som var 11 pixler for stor uten egentlig å tenke over det, jo hva skjer, avataren slettes. jeg legger inn på nytt siden jeg trodde det kansje var en "bug" idet nye forumet men nei den ble borte igjen, jeg gikk da inn i profilen for å legge den til igjen men da var muligheten borte. jeg fikk en liten mistanke og sendte PM til en mod.

jeg hadde mistet muligheten til Avatar siden jeg gjentatte ganger hadde lagt inn for stor Avatar....

Jammen f*** er det ikke mulig å få en advarsel først ??? NEI fikk jeg beskjed om. etter X meldinger frem og tilbake med mod så fikk jeg muligheten igjen.

Moral. her sletter vi men sier ikke ifra :( fin det ut sjøl.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...