mamobr Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 hei folkens Må først si jeg er ufattelig noob på dette feltet. Jeg har en bærbar og en stasjonær pc, begge med vista. Begge er bak samme nextgentel ruter, og tilkoblet samme switch med trådløst. Den stasjonære er forbundet med switch med både kabel og trådløst. Den bærbare bare trådløst. Først lurer jeg på om det går an å koble disse sammen bare gjennom switchen, og fremdeles beholde internetttilkobling (ihvertfall på den stasjonære). Det jeg vil er å komme inn på filene til den ene maskinen fra den andre. PC'ene finner hverandre når jeg bare trykker på 'Nettverk' på startmenyen. Men prøver jeg å trykke på laptopen fra den stasjonære og vice versa, får jeg beskjed om brukernavn og passord. Fra hvor kan jeg få dette brukernavn og passord? Jeg har prøvd veldig mye forskjellig for å prøve å koble dem sammen, men ser ikke ut å få det til. Noen som kan gi meg et hint for å komme inn på noe? Eventuelt anbefale en guide på nett som beskriver akkurat dette. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Brukernavnet og passordet er vel det samme som du bruker når du logger inn på den PCen du prøver å tilkoble. Endret 30. mai 2008 av _Viper_ Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Hehe. Tusen takk. Tror jeg aldri hadde tenkt meg til det. Men da var det jo ikke så vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå