TCRW Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Hva mener du med at man ikke kan se Det hvite hus? Det går vel ann å se det? Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Å, kan man se det hvite hus? Det visste jeg ikke, bortsett fra at man omtrent ikke kan nærme seg noe som helst pga alle de idiotiske sikkerhetstiltakene. Uansett så kan man liksom ikke gjøre så mye annet enn å se de historisk "viktige" stedene, ingen skikkelig shopping gater, dårlig partyliv, ikke så mye andre aktiviteter, kjedelige museer bortsett fra en romfartsmuseum som jeg syns var litt artig. Sammenlignet med andre byer i US som jeg har vært i syns jeg DC var omtrent dødt. Javel, det er bra for deg da. Hver sin lyst får man si. Da vet du det nå da at Det Hvite Hus ligger i DC... For min del så ser jeg at alle sikkerhetstiltakene er nødvendige. Det er fordi det hindrer terror, som de fleste av oss ikke synes er noe digg. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Mitt innlegg var ironisk. Er fullt klar over at hvite hus ligger i DC. Og terrortiltakene er bare tullball. Tror ikke man kan nærme seg nesten 2km unna det hvite hus liksom, er ikke mye du får med deg da. Nei USA har så mye annet og bedre å tilby enn DC, anbefaler Boston, nydelig og ren by som har mye å tilby. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Mitt innlegg var ironisk. Er fullt klar over at hvite hus ligger i DC. Og terrortiltakene er bare tullball. Tror ikke man kan nærme seg nesten 2km unna det hvite hus liksom, er ikke mye du får med deg da. Nei USA har så mye annet og bedre å tilby enn DC, anbefaler Boston, nydelig og ren by som har mye å tilby. Når du skriver at terrortiltakene er bare tullball, så virker det som om du mener at det skal skje mer terror i USA. Er du klar over hvilke konsekvenser det kan få hvis det ikke er noe terrortiltak og sikkerhetstiltak rundt Det Hvite Hus? Jeg tror nok at han skjønte at du mente det ironisk, og han mente det nok ironisk selv. Det virket ikke ut som du skjønte det... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Det er altfor mye terrortiltak i USA for øyeblikket, det er min subjektive mening. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Det er altfor mye terrortiltak i USA for øyeblikket, det er min subjektive mening. Det kan jo være nødvendig også... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Ja de kan stenge alle havner og flyplasser i samme slengen siden de er så godt i gang. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Ja de kan stenge alle havner og flyplasser i samme slengen siden de er så godt i gang. Så ille er det vel ikke? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Vel, når man må på intervju i forkant i Norge, 2 timer bare for å komme igjennom sikkerhetskontrollen etter en lang og slitsom flytur er ikke bare bare skal jeg si det. Blir fort til at man irriterer seg over all sjekkingen som foregår. Greit at man skal ha litt sikkerhet men når man ikke får nærme seg 2km unna det hvite hus så må man nesten ha en atombombe for å kunne gjøre noe skade da. De overdriver, thats my point. Derfor drar du heller til andre storbyer i USA der man kan ha det litt gøy, altså om man er over 21år og kan drikke og komme seg inn på utesteder. Nordmenn er veldig populære uansett hvor man går. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Vel, når man må på intervju i forkant i Norge, 2 timer bare for å komme igjennom sikkerhetskontrollen etter en lang og slitsom flytur er ikke bare bare skal jeg si det. Blir fort til at man irriterer seg over all sjekkingen som foregår. Greit at man skal ha litt sikkerhet men når man ikke får nærme seg 2km unna det hvite hus så må man nesten ha en atombombe for å kunne gjøre noe skade da. De overdriver, thats my point. Derfor drar du heller til andre storbyer i USA der man kan ha det litt gøy, altså om man er over 21år og kan drikke og komme seg inn på utesteder. Nordmenn er veldig populære uansett hvor man går. Hva mener du med at man må på intervju i forkant før man skal til USA? Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Les og lær. Nå har jeg lest og lært... Sikkerhetskontrollen på flyplassene i USA behøver ikke å ta mer enn 1 time. Den gjorde i allefall ikke det da jeg var der. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Gratulerer da, håper du hadde det fin kosestund da Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Gratulerer da, håper du hadde det fin kosestund da Tusen takk for gratulasjonen!!! Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Du må jo ikke på intervju når du skal ha turistvisum. Sist jeg var i USA, for noen måneder siden, så brukte jeg vel ca 10 min på å komme meg inn i landet. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Du må jo ikke på intervju når du skal ha turistvisum. Sist jeg var i USA, for noen måneder siden, så brukte jeg vel ca 10 min på å komme meg inn i landet. Skjønner. Tror "Blåbær" setter det hele litt på spissen... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Dere får mene hva dere vil men jeg liker USA kjempegodt og syns flere burde oppleve landet i all sin prakt. Bare så synd de har lukket igjen landet så godt for oss som ikke har noe imot landet. USA er på god vei til å miste mye av verdensdominansen de hadde før, tidligere så importerte de inn de smarteste folkene fra hele verden som har alltid vært med på å øke velstanden i landet, da snakker vi om de aller beste fra kina og India. Med alle slike tiltak så vegrer mange disse studentene å komme til landet, istedenfor er landet oversvømmet av hispanics. Du kan skylde på terrorister eller hva du vil men landet kaster bort sinnsyk mye penger på alle tiltakene som ikke fører noe steds hen og virker meget dårlig. Sier jo litt når det kommer flere millioner ulovlige innvandrere inn hvert år. Og jeg snakker kun i fra mitt ståsted og så får dere prate fra hvordan dere opplevde det, men jeg hadde intervju i forkant i den amerikanske ambassaden der jeg endte med å bruke opp en hel arbeidsdag i kø og intervju og når jeg landet brukte vi 2 timer på å komme oss gjennom all kontrollen. Og ja jeg snakker i litt ekstreme ordelag men sier ihvertfall hva jeg mener, og hadde USA fulgt mine råd hadde det gått mye med landet, tross alt så ønsker landet alt vel. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Dere får mene hva dere vil men jeg liker USA kjempegodt og syns flere burde oppleve landet i all sin prakt. Bare så synd de har lukket igjen landet så godt for oss som ikke har noe imot landet. USA er på god vei til å miste mye av verdensdominansen de hadde før, tidligere så importerte de inn de smarteste folkene fra hele verden som har alltid vært med på å øke velstanden i landet, da snakker vi om de aller beste fra kina og India. Med alle slike tiltak så vegrer mange disse studentene å komme til landet, istedenfor er landet oversvømmet av hispanics. Du kan skylde på terrorister eller hva du vil men landet kaster bort sinnsyk mye penger på alle tiltakene som ikke fører noe steds hen og virker meget dårlig. Sier jo litt når det kommer flere millioner ulovlige innvandrere inn hvert år. Og jeg snakker kun i fra mitt ståsted og så får dere prate fra hvordan dere opplevde det, men jeg hadde intervju i forkant i den amerikanske ambassaden der jeg endte med å bruke opp en hel arbeidsdag i kø og intervju og når jeg landet brukte vi 2 timer på å komme oss gjennom all kontrollen. Og ja jeg snakker i litt ekstreme ordelag men sier ihvertfall hva jeg mener, og hadde USA fulgt mine råd hadde det gått mye med landet, tross alt så ønsker landet alt vel. Fint at du vil landet alt vel... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hvis du trenger visum til USA, må du på intervju på ambassaden. Hvis du tror det er enkelt å få visum i Norge for de nasjonaliteter som trenger det, tar du feil. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Hvis du trenger visum til USA, må du på intervju på ambassaden. Hvis du tror det er enkelt å få visum i Norge for de nasjonaliteter som trenger det, tar du feil. Tror ikke det er så enkelt å få visum jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå