Gå til innhold

Asus P5KR raiddrivere gir bluescreen for Windows XP (LØST)

Anbefalte innlegg

Oppdatering...

Løsning 3:

Hakking løst ved å la gå tilbake til Intel ACPI og re-installere en eldre driver, for så å bytte tilbake til Intel Raid.

(Del)Løsning 2:

Windows HD på JMicron er flyttet tilbake på Intel RAID, siden den booter nå på raid med driver innstallert. Dette hjalpe mye på USB lagg, men forsatt noen småproblemer. Ser kanskje ut til at kortet ikke takler RAID skikkelig. Litt søk på nettet tilsier at dette er et felles problem for hovedkort med dette chipsettet.

(Nytt) Problem 2:

Løsning 1 medførte hakking/lagg i USB-trafikk. Ser ut som stabilitetsproblemer med Intel Raid aktivert (uten aktivitet) og Windows HD aktivitet på JMicron.

Løsning 1:

Flyttet min gamle Windows HD over til JMicron sin SATA og bootet opp med RAID aktivert for Intel. Driver installert ok i Windows. Kommer til å fortsette å bruke Windows HD på JMicron mens jeg kjører raid og andre disker på Intel.

(Opprinnelig) Problem 1:

Noen som har erfaring med dette hovedkortet med raid aktivert?

Har aktivert raid i bios og under installasjon av Windows XP (32-bit) gir dette en bluescreen etter at jeg har angitt raid driverene med F6. Har forsøkt flere versjoner av Intel Matrix Storage driverne uten hell (i tillegg til beta drivere).

Bluescreen kommmer litt etter at drivere er angitt med F6 (kommer ikke så langt som til harddiskvalg). Bluescreen feilmelding er 7B.

Kortet er IP35 og har ett JMicron IDE/SATA tileggsmodul. Har forsøkt å deaktivere denne også uten at det hjalp. Dette står nå som IDE kompatibelt.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...