pax1 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Som emnet sier... har kjøpt en D-LINK DIR-655 trådløs ruter som har innebyd brannmur, og lurer på om det er tilstrekkelig å kjøre den, eller om man uansett må/bør ha en software-brannmur på hver enkelt PC i nettverket. Brannmuren i ruteren vil vel blokkere for det meste av trafikk utenfra, men det er kanskje greit å ha kontroll på hvilke forbindelser som går ut og som ruteren vel ikke vil plukke opp eller blokkere? Kjører antivirus i tillegg - lurer bare på om jeg kan klare meg uten SW brannmur. Takk for innspill og svar. Lenke til kommentar
Colaflasken Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Slå på brannmuren i Xp så holder det lenge Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Vel, dette er Vista men regner med samme betraktning gjelder der... Noen som har andre synspunkter? Som mener man må ha en spesiell SW-brannmur (OS innebygget, Comodo, PC Tools etc)? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg ville ha gått for comodo i tillegg. Har selv brannmur i routeren min, men det hender likavel at comodo blokkerer litt. Du har hvertfall ingen ting å tape på å ha begge deler. Dessuten vil ikke brannmuren i routeren være til særlig beskyttelse for andre i nettverket ditt (hvis du bruker pc-en på et offentlig nettverk også). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå