Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

VK2 Elbygg.Inst. Eksamen 08 (Elektro)

Anbefalte innlegg

http://www.frico.se/crm/file/SE20---30--la...-1115-file_.pdf

Frico se09 varmeovn

PTA01 Varmeautomatikk

dette bør gjøre biffen. her har vi 3 effekttrinn 0-4.5-9 kW samt programeringsmuligheter for dag/natt/helg. trenger ikke allverdens varme, er jo et arbeidsrom, fryser du, arbeider du bare ikke hardt nok ;)

Vil tru at det blir foreslått eller er med noe dokumentasjon på hva slags varmeanlegg som skal brukes i eksamenspapirene.

Kan hende at oppgava blir å finne noko som passer der.

Men fant ikkje noko datablad på den styringa som du hadde (PTA01 Varmeautomatikk)

d noe om ann på den samme linken, fant kje noge meir eg heller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og på denne viften vil en 16A 3fase sikring være nok? Med en opplagt 5G2,5mm2 PFXP fast tilkoblet?

trenger da ikke tenke på trafo? utstyret kan jo kobles om enten det skal gå på 230 eller 400V.

Endret av Hjelmn
Lenke til kommentar
Egen kurs til vaskemasking og egen kurs på tørkeskap?

Hva trur dere blir feilsøkingsoppgva forresten? Kompressor som ikke vil starte?

Du må jo ikke koble feil gutt. dette er et nytt anlegg som skal opp ;) tror ikke d blir en slik oppgave

Lenke til kommentar

Du må jo ikke koble feil gutt. dette er et nytt anlegg som skal opp ;) tror ikke d blir en slik oppgave

Alle eksamensoppgavene vi gjorde på skola hadde en sånn oppgave. "Etter en mnd ringer formannen, motoren vil ikke starte. Hva gjør du?"

Da var fremgangsmåten først å få han til å gjøre enkle ting som å skjekke sikringa og spørre om det var en vaktmester o.l der. så eventuelt komme bort å feilsøke.

Lenke til kommentar

Alle eksamensoppgavene vi gjorde på skola hadde en sånn oppgave. "Etter en mnd ringer formannen, motoren vil ikke starte. Hva gjør du?"

Da var fremgangsmåten først å få han til å gjøre enkle ting som å skjekke sikringa og spørre om det var en vaktmester o.l der. så eventuelt komme bort å feilsøke.

fler tips om hva som kan være en evt feil med kompressoren ?

Lenke til kommentar

Ik2pmin = laveste kortslutningstrømmen mellom 2 faser, den som er lengst unna skapet og du skal regne ut om sikringen klarer å slå ut med kabellengden og tversnittet som er valgt.

Ik2pmax = kortslutning i skapet, egentlig ikke noe å regne på

og samme da med Ik3p, bare at det er 3 poler. Også er det en Ikmin/max der det er en fase og N leder som kortsluttes.

Er Ikmin som gjelder på den eksamen her tenker jeg, og eventuelt Ik3p min på tilførselskabelen

Er bare mulig å regne på om du får Ik3pmax og Ik2pmin oppført på oppgavearket

Endret av MittBrukernavn
Lenke til kommentar
Ik2pmin = laveste kortslutningstrømmen mellom 2 faser, den som er lengst unna skapet og du skal regne ut om sikringen klarer å slå ut med kabellengden og tversnittet som er valgt.

Ik2pmax = kortslutning i skapet, egentlig ikke noe å regne på

og samme da med Ik3p, bare at det er 3 poler. Også er det en Ikmin/max der det er en fase og N leder som kortsluttes.

Er Ikmin som gjelder på den eksamen her tenker jeg, og eventuelt Ik3p min på tilførselskabelen

Er bare mulig å regne på om du får Ik3pmax og Ik2pmin oppført på oppgavearket

trur ikke vi får noe kortsluttnigs beregninger, skjønte det på læreren min at det var VELDIG vanskelig å regne ut..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...