Bardis Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Hei Brodern har en pc han kjøpte for ca 4 år siden, en Dell Dimension av no slag. Husker ikke specs, men er var noe slikt som: - Intel P4 2,5GHZ - 1024mb ram - Geforce FX??? Problemet nå er at pcen ikke vil starte i det hele tatt. Inget liv å spore når man trykker på powerknappen. Kan det være at det batteriet på hovedkortet er gått, eller kan det være veldig mye rart som er årsaken? Prøve å reset'e bios med jumper? Dette skjedde helt plutselig, og ingenting i pcen har noen gang vært klokket.. Håper noen der ute kan gi meg noen forslag Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) En venn av meg har en dell dim... Det skjedde det samme med han sin, problemet var at av/på knappen var blitt ødelagt. Hans var mindre en 2år gammel så han ringte bare til dell og ba dem fikse det. Endret 30. mai 2008 av martin808 Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 En venn av meg har en dell dim... Det skjedde det samme med han sin, problemet var at av/på knappen var blitt ødelagt. Hans var mindre en 2år gammel så han ringte bare til dell og ba dem fikse det. Åja, jøss var knappen ødelagt ja.. Er bare at på den pcen er vel også reklamasjonstiden ute, så må nok prøve å fikse det selv... Er det et sted på hovedkortet jeg kan trykke for å se om pcen starter? Sånn for å fastslå om dette er problemet her også? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Du trenger bare å kortslutte de to stiftene som ledningen til Power knappen går til. Kan bruke et skrujern slik at det blir kontakt. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Du trenger bare å kortslutte de to stiftene som ledningen til Power knappen går til. Kan bruke et skrujern slik at det blir kontakt. Kunne noen forklart dette litt nærmere? Skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre.. Kortslutte kontaktene på powerledningen som går fra kabinettet til hovedkortet ? Hva gjør jeg så? Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Du trenger bare å kortslutte de to stiftene som ledningen til Power knappen går til. Kan bruke et skrujern slik at det blir kontakt. På de dell maskinene jeg har fått fra skolen har det ikke vært "standard" av/på knapp så det med jern kan bli vansklig. Du kan jo prøve og få i taki en eldre dell som er kasta, og ta av/på knappen på den. PS: De dell maskinene jeg har titti oppi har av/på knapp, usb og lyd vært på samme koblinga. er ikke sikkert at det er sånn på din dell da Endret 30. mai 2008 av martin808 Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Du trenger bare å kortslutte de to stiftene som ledningen til Power knappen går til. Kan bruke et skrujern slik at det blir kontakt. På de dell maskinene jeg har fått fra skolen har det ikke vært "standard" av/på knapp så det med jern kan bli vansklig. Du kan jo prøve og få i taki en eldre dell som er kasta, og ta av/på knappen på den. PS: De dell maskinene jeg har titti oppi har av/på knapp, usb og lyd vært på samme koblinga. er ikke sikkert at det er sånn på din dell da Takk for tipset, da skal jeg sjekke det når jeg får henta maskinen Kan jo hende dem hos Dell er greie og sender meg en slik ny kabel om jeg slår på tråden Lenke til kommentar
heanriik Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 stapp et skrujern inn der hvor pOWEr knappen skal være ... da får du liv i pcen din , håper jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå