Gå til innhold

Spørsmål om Nitrobil!


Atesha

Anbefalte innlegg

Heisann

Kjøpte meg nitrobil i går, og etter mye om og men har jeg fått den til og svive noe lunde normalt.. problemet er at når gassen trykkes i bånn UTEN ignitoren på sylinderen dæver motoren, har prøvd med ca 40 forskjellige stillinger på den luft/bensin skrua.

Det går av og til om man gradvis forsiktig gir gass, eller om man løper etter bilen og tar av ignitoren i lisom 20 km/t. :hrm:

Noen som kansje har noen tips?

Eller... er det farlig og kjøre med ignitoren på? :hmm: (ja, den er fullladet)

Virker som om motoren får forlite bensin på max rpm, og for mye på minimum rpm.

Ignitoren blir varm som et H****** om man tar 2-3 runder med klampen i bånn og den på.

Begynner og bli litt irritert på bilen akkuratt nå ... :thumbdown:

 

HSP Tornado 1:8 - 25% Nitro 12% olje fuel.

 

-Simen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd orginal innstillingen på forgasseren? skru nåla helt inn for deretter 2 omdreininger ut. Ellers kan det være bensinen som ikke er hissig nok for tennpluggen din, med tanke på at den stopper. Hele vitsen er jo at drivstoffet skal selv anntenne etter som bilen begynner og bli varm. samme som på en diesel maskin. Men du bør jo helst sjekke der du har kjøpt bilen med tanke på at den er så ny.

Lenke til kommentar

Motoren er ikke innkjørt enda. Gi den litt tid. Er en stund siden jeg drev med sånt, men jeg skulle mene å huske at man skulle være ganske raus med bensintilførselen på de første tankene. Forresten så skal bensinbil være mer skruing enn kjøring. Det er liksom litt av sjarmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...