Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

EL6719 VK II Automatikerfaget Eksamen 2008

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
les på vern, brytere, feilsøking og måling, koblinger, beregning av bryter, vern og tap.

Har du samme eksamen da? Min forberedelse tyder sterkt på at det har mye med styring og regulering.

Tema: "Du er ansatt som lærling i oljeselskapet Regionoil og arbeider på feltet Ekofjord. Der arbeider du på instrumentavdelingen. Dere går 12-timers skift. Anlegget er stoppet for større vedlikeholdsarbeider, og du skal jobbe sammen med automatikeren Johanne og hjelpearbeideren Petter. Johanne er leder av teamet.

Dere har fått arbeidsordrer i tilknytning til: * Kontroll og vedlikehold av sløyfer på tank V-10. * Instrumentering av testseperator (som ordinær seperator men mindre)"

Lenke til kommentar

Du får sikkert oppgaver slik som det står knyttet til sløyfene som går rundt tanken v-10. Her skal det sikkert gå i kalibrering\kontrollering. Når jeg så over skjemaene i dag viste det seg også å være endel feil i henhold til dokumentasjonen som er i heftet. F.eks Luftstyre skjemaet er ikke 100% utfylt. Rekner med å få oppgaver å fornye dokumentasjonen her.

Lenke til kommentar
Du får sikkert oppgaver slik som det står knyttet til sløyfene som går rundt tanken v-10. Her skal det sikkert gå i kalibrering\kontrollering. Når jeg så over skjemaene i dag viste det seg også å være endel feil i henhold til dokumentasjonen som er i heftet. F.eks Luftstyre skjemaet er ikke 100% utfylt. Rekner med å få oppgaver å fornye dokumentasjonen her.

Ja fant en del slikt selv. Siste sidene i forberedelsen ser ut til å være pneumatikk med ventiler og sylindre slik jeg ser det. Altså det med tørking/regenerering. Enten pneumatikk eller PLS der

Lenke til kommentar

Vist noen har bry så sleng gjerne ut forbredelsen. Litt interessant å se

Her er noen få tips jeg kommer på i farta.

Husk at EX/EXI er ekstremt viktig når det kommer til anlegg offshore.

Ikke dumt å lese litt spesielt om Exi kretser, samt barrierer.

Instrumentering vil nok være trykk, temperatur og nivå.

Vist det er tegnt opp instrument luft på forbredelsen deres så ville jeg lest litt på manuelle regulatorer

regler for montasje av tubing (pneumatikk rør. Eks Swageloc) og type ventiler.

Ville også satte meg inn i seperatoren, eks hvordan spylefunksjon for sandfjerning funker.

Endret av Vbrattla
Lenke til kommentar
Vist noen har bry så sleng gjerne ut forbredelsen. Litt interessant å se

Her er noen få tips jeg kommer på i farta.

Husk at EX/EXI er ekstremt viktig når det kommer til anlegg offshore.

Ikke dumt å lese litt spesielt om Exi kretser, samt barrierer.

Instrumentering vil nok være trykk, temperatur og nivå.

Vist det er tegnt opp instrument luft på forbredelsen deres så ville jeg lest litt på manuelle regulatorer

regler for montasje av tubing (pneumatikk rør. Eks Swageloc) og type ventiler.

Ville også satte meg inn i seperatoren, eks hvordan spylefunksjon for sandfjerning funker.

Ja er jo sløyfeskjemaer med zenerbarrierer osv så blir nok noe med det ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...