automatiker Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Kom med innspill og tanker vedrørende eksamen. Om jeg får svar her kommer jeg med innspill selv om mine synspunkter.. Takk Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 les på vern, brytere, feilsøking og måling, koblinger, beregning av bryter, vern og tap. Lenke til kommentar
automatiker Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 les på vern, brytere, feilsøking og måling, koblinger, beregning av bryter, vern og tap. Har du samme eksamen da? Min forberedelse tyder sterkt på at det har mye med styring og regulering. Tema: "Du er ansatt som lærling i oljeselskapet Regionoil og arbeider på feltet Ekofjord. Der arbeider du på instrumentavdelingen. Dere går 12-timers skift. Anlegget er stoppet for større vedlikeholdsarbeider, og du skal jobbe sammen med automatikeren Johanne og hjelpearbeideren Petter. Johanne er leder av teamet. Dere har fått arbeidsordrer i tilknytning til: * Kontroll og vedlikehold av sløyfer på tank V-10. * Instrumentering av testseperator (som ordinær seperator men mindre)" Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Du får sikkert oppgaver slik som det står knyttet til sløyfene som går rundt tanken v-10. Her skal det sikkert gå i kalibrering\kontrollering. Når jeg så over skjemaene i dag viste det seg også å være endel feil i henhold til dokumentasjonen som er i heftet. F.eks Luftstyre skjemaet er ikke 100% utfylt. Rekner med å få oppgaver å fornye dokumentasjonen her. Lenke til kommentar
automatiker Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Du får sikkert oppgaver slik som det står knyttet til sløyfene som går rundt tanken v-10. Her skal det sikkert gå i kalibrering\kontrollering. Når jeg så over skjemaene i dag viste det seg også å være endel feil i henhold til dokumentasjonen som er i heftet. F.eks Luftstyre skjemaet er ikke 100% utfylt. Rekner med å få oppgaver å fornye dokumentasjonen her. Ja fant en del slikt selv. Siste sidene i forberedelsen ser ut til å være pneumatikk med ventiler og sylindre slik jeg ser det. Altså det med tørking/regenerering. Enten pneumatikk eller PLS der Lenke til kommentar
V_B Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Vist noen har bry så sleng gjerne ut forbredelsen. Litt interessant å se Her er noen få tips jeg kommer på i farta. Husk at EX/EXI er ekstremt viktig når det kommer til anlegg offshore. Ikke dumt å lese litt spesielt om Exi kretser, samt barrierer. Instrumentering vil nok være trykk, temperatur og nivå. Vist det er tegnt opp instrument luft på forbredelsen deres så ville jeg lest litt på manuelle regulatorer regler for montasje av tubing (pneumatikk rør. Eks Swageloc) og type ventiler. Ville også satte meg inn i seperatoren, eks hvordan spylefunksjon for sandfjerning funker. Endret 31. mai 2008 av Vbrattla Lenke til kommentar
automatiker Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Vist noen har bry så sleng gjerne ut forbredelsen. Litt interessant å se Her er noen få tips jeg kommer på i farta. Husk at EX/EXI er ekstremt viktig når det kommer til anlegg offshore. Ikke dumt å lese litt spesielt om Exi kretser, samt barrierer. Instrumentering vil nok være trykk, temperatur og nivå. Vist det er tegnt opp instrument luft på forbredelsen deres så ville jeg lest litt på manuelle regulatorer regler for montasje av tubing (pneumatikk rør. Eks Swageloc) og type ventiler. Ville også satte meg inn i seperatoren, eks hvordan spylefunksjon for sandfjerning funker. Ja er jo sløyfeskjemaer med zenerbarrierer osv så blir nok noe med det ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå