Gå til innhold

Trenger tips til verktøysett for å skru pc

Anbefalte innlegg

Er ute etter verktøysett som er lett å ha med seg til å skru på LT og WS.

Verktøysettet bør inneholde det aller viktigste og ikke noe tulle ting som det er på billigere sett. Det bør også være enkelt å ha med seg, altså ikke stort!

Har sjekket komplett, nettshop og shg men fant ikke noe.

tar imot tips med takk :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ei slegge kan jo alltids være greit å ha hvis ikke noe passer, da er det enkelt å få det til å passe. :) Etter min erfaring holder det lenge med et sett med skrujern i forskjellige størrelser, og kansje ei nebbtang eller lignende.

Lenke til kommentar

Har dere ikke noe å bidra med, så trenger dere heller ikke svare!

Er endel forskjellige skruer og ikke alle merker har samme størrelse på skruene. Ett sett som passer på ws = workstation og LT = Laptops som samtidig er lite og inneholder det aller mest nødvendige. Kunne også ha inneholdt en nettverkskabel tester.

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar
Kompressor er viktig, for å blåse rene pcer og minske brannfare/temperatur. Åpne opp pcen jevnlig for å gjøre dette.

Nå spurte han jo etter noe lite da, ikke en megasvær kompressor.

Selv har jeg kjøpt skrutrekker med forskjellige bits hos bilextra, ett lite snålt sett med vanlige bits, torx og stjerne.

i tillegg har jeg ett lite grått sett med små skrujern, 2 tenger + ett skrujern med bits, tror jeg kjøpte dette på Europrice, billig men greitt.

Lenke til kommentar
Kompressor er viktig, for å blåse rene pcer og minske brannfare/temperatur. Åpne opp pcen jevnlig for å gjøre dette.

Selv har jeg kjøpt skrutrekker med forskjellige bits hos bilextra, ett lite snålt sett med vanlige bits, torx og stjerne.

i tillegg har jeg ett lite grått sett med små skrujern, 2 tenger + ett skrujern med bits, tror jeg kjøpte dette på Europrice, billig men greitt.

Hvis vedkommende skal være så pirkete så kan man bruke trykkluft på boks, men det er da dårligere i det lengre løp enn å kjøpe en kompressor.

Lenke til kommentar

Hvis vedkommende skal være så pirkete så kan man bruke trykkluft på boks, men det er da dårligere i det lengre løp enn å kjøpe en kompressor.

En liten ting, man bør vel ha en vannskiller på en kompressor som man skal bruke på elektronikk.

Lenke til kommentar
får du vann i kompresor lufta så har du ikke en kompresor som funker men må a ny!!

Vet ikke om du er klar over det, men komprimert luft er kald og da blir det kondens, det er dette kondens vannet man ikke vil ha sprøytet på elektriske komponenter.

"Tøm kompressoren for vann, avtapnings kraner i bunn på tank samt vann utskiller! La gjerne kompressoren stå og gå da dette gjøres, (for og blåse rent). "

Kilde: http://www.gryts.no/produkter/maskiner/tips.htm

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis du skal skru opp mobiler, skal du strengt tatt ikke ha ett pc toolkit.

Heller BITTESMÅ phillips skrutrekkere f.eks...

Er ikke sikker på om det er "toolkit" til pc'er, du trenger bare kjøpe ett sett med skrutrekkere fra størrelse middels til liten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...