Magnum p.i. Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 DETTE ER REINSPIKKA TØV!!INGEN!!/ INGEN!! HAR NOENSINNE FÅTT EN 98 TRS.AM OPP I 400 km / pr. time!! Mulig Autofil-Larsen hevder dette?!, men han påstår også at F16-i106 har 100 000 hestekrefter!!! Han skjønner ikke engang forskjellen på HK og skyvekraft! F16 i nordatlantisk utførelse har ca. 16 000 HK og generer ca 100 000 Kg skyvekraft!! Tilbake til Trans Am`en, standardversjonen med den største motoren (med fabrikktuning) fungerte som "pace car" under Daytona i 99, og under uoffisielle fartsprøver greide den 246 km/t! Den har deltatt i Indianapolis med en toppfart på like i overkant av 300 km/t. Rekorden innehar vel en Fynnycar, med en slutthastighet på 360 km/t. Dette er biler hvor verdens fremste Trans Am teknikere og ingeniører har jobbet med over lengre tid, så jeg tror nok påstanden din er en røvrhistorie! Hilsen Rolf (tidligere flytekniker/ nå dragracemekaniker. Hei skråsikre Rolf, du har rett i at ingen Trans-Am har vært oppe i 400 km/t, men denne det er snakk om her har klart 394, uansett hva flyteknikk-utdannelsen din måtte si: http://www.pollymotorsport.no/index.php?mapping=2 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Nå er det STOR forskjell på den 911'en og Supra Nardo 400. 911'en må vel inn for total ombygging av motor anenhvergang de bryter 400 km/h grensen, mens Nardo 400 er byggd for og kunne klare dette når du selv måtte ønske, OG fremdeles være snill nok slikt at du kan kjøre bilen hjem til garasjen i rolig tempo. Og hvordan vet du det? Om man betaler 500 000 Euro (eksklusiv skatt... ) for en bil så går man nesten ut i fra at den vil holde en stund. Endret 31. mai 2008 av ahpadt Lenke til kommentar
eab Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hei skråsikre Rolf, du har rett i at ingen Trans-Am har vært oppe i 400 km/t, men denne det er snakk om her har klart 394, uansett hva flyteknikk-utdannelsen din måtte si: http://www.pollymotorsport.no/index.php?mapping=2 Det sier vel sitt når Pål (eieren) satte den hastigheten i regnvær... Dessuten var han en av de få som fullførte Silverstate classic challenge første gang han kjørte i unlimited klassen. Og det er ikke bare bare. Han måtte flere ganger senke hastigheten fordi kjøling av blant annet bakaksel ikke var tilstrekkelig, dessuten gikk en av fordemperne åt skogen mot slutten. Rart at en dragracemekaniker ikke har hørt om polly'en og/eller transam'en. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg tror denne Rolf'en har røkt mer en bare sokka sine. Da setter vi strek over sokkerøykingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå