Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

iSPY - "Smokey" Nagata - Nærmer seg 400 km/h


Anbefalte innlegg

Top Secret's eier, Smokey Nagata er en mann som vet at han tøyer grenser, og han er flink til det.

Han har flere ganger hvist at det nytter og tøye grenser, og viser gang på gang at biler kan modifiseres til det ekstreme, og fremdeles bruke på vanlig vei.

 

 

"Smokey"

Dette nicket fikk han ganske tidlig, da han er berømt for og legge ned ett røykteppe når han varmer dekkene på bilene før han kjører med dem.

 

Top Secret

Dette selskapet har flere datter selskaper, Top Secret, Fursion, Fusion 2 og Fuison 3 i USA.

Her er det herlighetene kommer til syne, biler som ikke ser ut som super sports biler, men sannheten er at ikke mange biler kan holde følge med disse bilene, og spesielt tidene som er 0-300 km/h og dems top fart, som ofter er testet til over 320 km/h.

 

Tenkte at det skal listes opp noen prosjekter han har etterhvert som det kommer i lyset.

 

Toyota Supra A1:

Første gang man ble kjent med Smokey var ved den berømte engelske motorveien, A1, som går i sirkel rundt London.

Hit kom Smoley, og inviterte Video Option og Max Power til og filme hans nye kreasjon.

Toyota Supra A1

Motor: Nissan RB26DETT [Race Breed 2.6 liter Digital electronic fuel management Twin turbo (eller Turbo Turbo)]

Hester: 1200 hester målt på bakhjulene.

Eier nå: Denne bilen er høyst sannsynlig Norsk eid i skrivende stund.

Farge: Smokey malte alle sine biler på denne tiden (Og nå) i gullfarge for og hedre Nagano OL i Japan.

Mål: Sette ny hastighets rekort på engelske A1 motorveien.

Toppfart oppnådd: 190 mph (ca. 310 km/h), Nagata ble tvunget til og bremse ned, og stoppet opp da Engelske politiet i T5R kom forbi.

Straff: 4000 kr, bannlyst for kjøring i England 1. år.

Se filmen hos Youtube

 

Nissan Skyline GT-R R33 [Wangan runner]

Nagata inviterte senere Top Secret til Japan for og se på hans siste kreasjon, en Wangan sprinter, Wangan er ett stykke motorvei i Japan, berømt for sine ville nattersferder med ungdommer og tunede biler.

Motor: Nissan RB26DETT [Race Breed 2.6 liter Digital electronic fuel management Twin turbo (eller Turbo Turbo)]

Hester: 1200 hester målt på alle 4 hjul.

Eier nå: Denne bilen er enten Norsk eid, eller står i Dubai.

Farge: Gull.

Mål: Sette ny hastighets record i Japan igjennom en tunell i Tokyo.

Toppfart oppnådd: 326 km/h med filmmann i bilen.

Straff: Ukjent, Japansk politi forfølger ikke biler over 180 km/h. (Stuntet er godt bevist med film).

Se filmen hos Youtube

 

Infinity Skyline 350GT [Prosjekt navn: Nissan Skyline GT-R R35]

Nagata tok med bilen til "Max Power" meet i England for og vise hva han mente skulle bli den nye Nissan Skyline GT-R R35, bilen har vunnet flere priser, blandt anna best of show og best tuned car blandt anna i Tokyo Auto Saloon.

Motor: VQ45DETT, motoren er banket ned i fronten for og få plass, og tuboene sitter så og si under motoren, den yter estimert 850 hester.

Eier nå: Ukjent

Farge: Hvit

Mål: Ny toppfart på europeiske veier.

Toppfart oppnådd: 341 km/h på autobahn i Tyskland etter "Max Power" meet.

Straff: Ingen, fri fartsgrense.

 

Toyota Supra Nardo 400 [Wangan widebody kit]

Motor: Toyota Century V12 motor,"påklistra" 2 stk. GT2540 og 950 hester.

Farge: Gull

Eier: Top Secret - Denne bilen er enda under utvikling, skal lages ny kamakksel og nye silynderhoder.

Første seriøse forsøket av "Smokey" Nagata på og slå 400 km/h grensen, bilen ble testet på Nardo i Italia, men den bumpete test banen tillot ikke mere enn 358 km/h

(Videoen under er tatt i Japan av Video Option som ble invitert med på turen, kjøp siste Video Option for og se den fantastiske runden på Nardo)

Kilde: http://www.autoblog.com/2008/04/13/top-sec...2-mph-at-nardo/

Straff: Ukjent, Japansk politi forfølger ikke biler over 180 km/h

Se filmen hos Youtube

 

**Flere prosjekter kommer i fremtiden.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, så en tunet bil klarer 400km/t. Skal vi klappe? Har man et godt utgangspunkt og nok penger er det ikke noe problem å klare.

peiling du skjønner jeg, hahahahahaha

 

Ok, så en tunet bil klarer 400km/t. Skal vi klappe? Har man et godt utgangspunkt og nok penger er det ikke noe problem å klare.

 

Ja det er jo mer eller mindre bare å legge en sekk med penger under panseret så går bilen fortere med en gang.

 

Utgangspunkt: Porsche 911

Penger + tid: http://www.autoblog.com/2008/05/09/9ff-pro...t-tops-253-mph/

 

253 mph = 407km/t

 

Var det noe mer dere lurte på?

 

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Ok, så en tunet bil klarer 400km/t. Skal vi klappe? Har man et godt utgangspunkt og nok penger er det ikke noe problem å klare.

peiling du skjønner jeg, hahahahahaha

 

Ok, så en tunet bil klarer 400km/t. Skal vi klappe? Har man et godt utgangspunkt og nok penger er det ikke noe problem å klare.

 

Ja det er jo mer eller mindre bare å legge en sekk med penger under panseret så går bilen fortere med en gang.

 

Utgangspunkt: Porsche 911

Penger + tid: http://www.autoblog.com/2008/05/09/9ff-pro...t-tops-253-mph/

 

253 mph = 407km/t

 

Var det noe mer dere lurte på?

 

 

Ja, trenger man ikke en viss kompetanse også? Eller klarer du deg kun med pengene for å få en rask bil?

Lenke til kommentar

klart man kan putte en sekk med penger under panseret å kjøre fort, men jeg tviler på at disse gutta gjør det.

 

det er jo ikke kun interessen for å kjøre fort de har, men også å bygge og tune bilen til å yte max.

det koster nok flesk ja, men de gjør nok mesteparten av jobben med tuning og bygging selv

det er ett HELT annet underground bilmiljø i japan enn i norge.

Lenke til kommentar
En spik spenna gærning fra utenfor Bergen kjørte i 400 med en 20 år gammel Pontiac Trans-Am i fjor. Samme chassis som drittbilen Camaro. High tech.

http://www.bt.no/forbruker/bilogmotor/article382875.ece

 

 

DETTE ER REINSPIKKA TØV!!

INGEN!!/ INGEN!! HAR NOENSINNE FÅTT EN 98 TRS.AM OPP I 400 km / pr. time!!

Mulig Autofil-Larsen hevder dette?!, men han påstår også at F16-i106 har 100 000 hestekrefter!!!

Han skjønner ikke engang forskjellen på HK og skyvekraft!

F16 i nordatlantisk utførelse har ca. 16 000 HK og generer ca 100 000 Kg skyvekraft!!

Tilbake til Trans Am`en, standardversjonen med den største motoren (med fabrikktuning) fungerte som "pace car"

under Daytona i 99, og under uoffisielle fartsprøver greide den 246 km/t!

Den har deltatt i Indianapolis med en toppfart på like i overkant av 300 km/t.

Rekorden innehar vel en Fynnycar, med en slutthastighet på 360 km/t.

Dette er biler hvor verdens fremste Trans Am teknikere og ingeniører har jobbet med over lengre tid, så jeg tror nok

påstanden din er en røvrhistorie!

 

Hilsen Rolf

(tidligere flytekniker/ nå dragracemekaniker.

Lenke til kommentar

Det er ingen påstand, det er en avisartikkel. Leste du den ikke? Kjerra har da vitterlig 1400 hester, og det er heller ingen drag-racer, så noen super-akselerasjon har den ikke behov for. Autofil-Larsen har ikke sagt noe så vidt jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar
En spik spenna gærning fra utenfor Bergen kjørte i 400 med en 20 år gammel Pontiac Trans-Am i fjor. Samme chassis som drittbilen Camaro. High tech.

http://www.bt.no/forbruker/bilogmotor/article382875.ece

 

 

DETTE ER REINSPIKKA TØV!!

INGEN!!/ INGEN!! HAR NOENSINNE FÅTT EN 98 TRS.AM OPP I 400 km / pr. time!!

Mulig Autofil-Larsen hevder dette?!, men han påstår også at F16-i106 har 100 000 hestekrefter!!!

Han skjønner ikke engang forskjellen på HK og skyvekraft!

F16 i nordatlantisk utførelse har ca. 16 000 HK og generer ca 100 000 Kg skyvekraft!!

Tilbake til Trans Am`en, standardversjonen med den største motoren (med fabrikktuning) fungerte som "pace car"

under Daytona i 99, og under uoffisielle fartsprøver greide den 246 km/t!

Den har deltatt i Indianapolis med en toppfart på like i overkant av 300 km/t.

Rekorden innehar vel en Fynnycar, med en slutthastighet på 360 km/t.

Dette er biler hvor verdens fremste Trans Am teknikere og ingeniører har jobbet med over lengre tid, så jeg tror nok

påstanden din er en røvrhistorie!

 

Hilsen Rolf

(tidligere flytekniker/ nå dragracemekaniker.

Du har ikke vurdert å lese avisartikkelen, før du kommer med et innlegg som kun tyder på at du har røyka sokkene dine?

Lenke til kommentar

Nå er det STOR forskjell på den 911'en og Supra Nardo 400.

 

911'en må vel inn for total ombygging av motor anenhvergang de bryter 400 km/h grensen, mens Nardo 400 er byggd for og kunne klare dette når du selv måtte ønske, OG fremdeles være snill nok slikt at du kan kjøre bilen hjem til garasjen i rolig tempo.

 

Det som Top Secret gjør er i samme område som hva Brabus gjør med Benz, men Top Secret er fremdeles kongen.

 

Penger er selvfølgelig noe som brukes mye av, det er sikkert 2-3 forskjellige V12'ere under utvikling samtidig for Nardo 400, og alle testes med forskjellige turboer, kammaksler, stempler og slikt, og lage dette koster penger, for ikke og snakke om data enhetene som brukes i bilene, som også er spesial laget.

 

Og, den Trans Am'en som nevnes over, regner med at den V8'ern må totalombygges noe a samme tidsperiode som 911'erns boxer, dvs etter 2 runder, må motoren strippes, sjekkes og settes sammen igjen, altså en totalt anen liga av tuning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...