Gå til innhold

Conan-PC til ca. 10 000


Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp til å velge ut deler til en ny PC. Den skal kunne kjøre AoC på high uten lag. Jeg har skjerm og alt annet utstyr så det er bare selve PCen jeg trenger hjelp til.

 

Har sett litt på de PCene som ligger ute rundt omkring, men jeg vill bare høre hva dere syns.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trenger litt hjelp til å velge ut deler til en ny PC. Den skal kunne kjøre AoC på high uten lag. Jeg har skjerm og alt annet utstyr så det er bare selve PCen jeg trenger hjelp til.

 

Har sett litt på de PCene som ligger ute rundt omkring, men jeg vill bare høre hva dere syns.

 

 

vis du skal bygge selv så kan det være enklere å bare se på en av de andre 10,000 Aoc pc'ene som er her. For og skaffe deg et lite inntrykk/utgangs punkt.

 

Jeg misliker folk som forventer at trollmenenne på dette forumet skal kunne lage en pc til den og den prisen som skal ta det og det spillet uten lagg på high osv.

 

 

 

Viktigste er egentli hugo's spørsmål, for lite nyttig lage en kjempepc her og så vil du ikke bygge.

 

Du har sett litt på pcn rundt omkring, noen spesefikke? noen du tenket spesielt på? Hvor har du sett? Noen meninger om merker og produsenter? feks: Noen lager denne flotte pcn på handlevogn med mest "bang for bucks!" men så er du plutselig helt imot både asus hovedkort, intel cpu'er og har en dårlig forhold til ati kort.

 

 

VIS du svarer på det viktigste skal vi nokk hjelpe deg, men er ganske seint nå så gjer det noen stikkord.

 

- DDR 2 eller DDR4

- SLI/CROSSFIRE

- Dual/Quad

- Intel/Amd

- Nvidia/ATI

- Vista/xp

 

 

Hvor mye lagring trenger du?

 

Overklokking?

 

Edit: ddr4? haha mener ddr3 ;)

 

Mvh Kjetil

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=69986.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=73004.

 

Nederste har utvikling potensiale, er ikke sli!

 

 

Intel Xeon E3110 kan byttes ut med e8400 for ca samme pris...

 

Hva er egentlig forskjellen

 

psuen på øverste kan bytte smed psu på nederste for å spare 300kr, hovedkrotet er bøg, velg kabinett selv

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å svare på spørsålene deres:

 

Når det gjelder spørsmålet om bygge selv/ferdig-PC, så hadde jeg tenkt å prøve å bygge selv.

 

Når det gjelder komponenter og merker så har jeg ikke så store formeninger om hva som er best. Jeg har AMD og ATI nå og er fornøyd med det, men jeg er også åpen for å bytte ut.

Jeg kunne godt tenkt meg en tokjerne prosessor.

Jeg har tenkt å kjøre 64-bit Vista for å få fult utbytte av 4 gb ram.

 

Kunne tenkt meg mellom 500 og 750 gb lagringsplass.

Jeg er ingen aktiv overlklokker.

 

Har ikke så god greie på de andre tingene, så det er det jeg håper dere kan hjelpe meg med.

 

 

 

Håper dette var litt oppklarende ;)

Endret av Graedler
Lenke til kommentar

Kabinett: Antec P182 eller et annet du synes faller i smak. Men legg litt penger i et godt et, for kabinettet kan du beholde lenge.

 

PSU: En fra Corsair er nok å anbefale, på 600W eller mer.

HX er modulær (dvs. avtagbare kabler), mens TX har faste kabler. Jeg hadde nok valgt TX750W, mest fordi den har 4 x PCI-E-tilkoblinger, hvis man nå skulle komme til å kjøre et par heftige kort i SLI/CF en gang i fremtiden. Men 600W holder for all del i massevis.

 

CPU: Intel Core2Duo E8400

 

RAM: Et sett med 4GB (2 x 2048) DDR2-800 (PC2-6400)

 

HDD: Samsung Spinpoint F1 750GB

 

DVD: Samsung SH-S203D DVD-brenner med SATA-tilkobling

 

Som du ser mangler det her grafikkort og hovedkort. Skal du ha PCen NÅ ville jeg valgt Abit IP35 eller Asus P5K til hovedkort og valgt et Geforce 9800GTX skjermkort (det billigste du finner).

 

Tåler du å vente litt, ville jeg sett hvordan ytelsen på Radeon HD4870 ender opp med å bli. To slike kort i Crossfire på et X38/48 hovdedkort kan vise seg å gi veldig bra ytelse for pengene. Uansett vil nok også prisene på Geforce 9-serien falle både som en følge av lanseringen av GTX2-serien og HD4-serien.

Lenke til kommentar

AMD og ATI

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=74353.

 

Ps: ikke kjøp skjermkortene hoss amentio, en tusenlapp og spare på og kjøpe de på komplett.

 

Så to nettbutikker er ikke mye, gpu og OS på komplett, restn på amentio. Kan alltids kjøpe kabinettet på datakjeden vis du har en butikk nær deg.

 

Refererrer til dette når jeg påstar at Hk har treveis crossfire. http://www.hardware.no/artikler/msi_tar_i_...kkesettet/44192

 

"Dette inkluderer støtte for de kommende Phenom-prosessorene. Videre finner vi også 42 PCIe-kanaler, HyperTransport 3.0,treveis Crossfire og støtte for PCIe 2.0."

 

 

5828 fra amentio

+ 4400 fra komplett

+ 835 for OS på komplett

= 11000kr + frakt ca 250 til sammen i frakt

 

Så prisen ble vel litt i overkant men kan alltids fjerne et skjermkort og ha 1200 til overs. Så eventuelt vente til du har spart 1000 lapp og kjøpe et til!

 

 

 

INTEL og NVIDIA

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=74352.

 

prisen blir også over pga: os

 

Desutten trenger kabinettet 2 92x92mm vifter og 2 120x120 vifter

 

men kan også fjerne et skjermkort på denne...

 

------------------------------------------------------------------------------

 

 

I seinere tid kan du legge til flere skjermkort til ati hovedkortet, eventuelt et til på nvidia vis du bare kjøper et, kjøpe kjøler til rambrikker og cpu.

 

 

Nei i helvete bare glemm begge doble gpuene litt dvd brenner kunne vært lurt :(

 

her er et forslag som kompis har bestillt litt forandra, https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=69986. det inneholder alt bortsett fra kjøling til cpu/ram og OS

 

så 10k + OS å frakt ca 11k

 

Kan også fjerne skjermkort...

 

 

Men er trøtt igjen så ;)

Lenke til kommentar
Takk for gode svar.

 

Skal se litt nærmere på det i morgen så kommer jeg nok fram til noe jeg syns ser bra ut.

 

Det er også et alternativ som Hugo sier og vente litt og se hva som skjer på markedet.

 

Takk igjen!!

 

 

Hugo har gode poeng: Når disse nye seriene kommer KAN de bli aktuelle i ytelse pris og at du heller kjøper noen av disse. Gjelder både 4*** og 2** seriene som kommer. Vis ikke går kanskje tidligere produkt ned i pris. 3*** og 9***.

 

Ballen er på din side nå...

 

Mvh trøtt kis

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...