Gå til innhold

Reinstallere IBM pc, finner ikke ISDN kort

ebso86

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg prøver å hjelpe en kompis å reinstallere pcn hans. Installerte XP pro i går og det ser ikke ut som det er noe ISDN kort i maskinen. Men det er det!

Det står bare at det er installert et Ethernet kort (?)

Men etter som jeg vet så har han ikke et slikt kort!

Husker ikke specs men her er et par:

Pentium 3 @ ca. 1000Mhz

128 Mb SD-ram

VIA KT133

(Ukjent Geforce, står bare "Geforce DDR)

Hvorfor legger ikke IBM med en beskrivelse av hva som er inni pcne de leverer? Det er svært vanskeli å installere drivere når du ikke vet hva du skal installere:)

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den gangen jeg hadde en IBM pc, så fikk jeg med haugevis med cd'er med drivere, pluss en gjenopprettings-cd. Sikker på at han ikke har noe slikt liggende?

Nei ikke til winxp, var ikke winxp da pc'en hans ble produsert.

Hvorfor legger ikke IBM med en beskrivelse av hva som er inni pcne de leverer? Det er svært vanskeli å installere drivere når du ikke vet hva du skal installere:)

Prøv dette programmet. http://www.aida32.hu/aida32.php

Lenke til kommentar

:D

ISDN Kort :

Jeg har også hatt en del "utfordringer" med å oppgradere min IBM Netvista fra window ME til XP, bl.a "mistet" jeg CD brenner, DVD og USB ISDN, men fortvil ikke du får tak i ISDN drivere på internett.

Hvis du har leverandør navnet på ISDN kort produsenten har de som regel oppdaterte drivere på sine egene sider. Hvis du ikke vet leverandørnavnet, gå inn på IBM's sider (www.ibm.com), oppgi type nr. på maskinen, da får du (forhåpentligvis) alle spesifikasjoner for maskinen.

Når du har fått lastet ned driverene du trenger bruk "Legg til maskinvare" funksjonen i XP og oppgi banen til der du lastet ned (eventuellt unzippet) driveren. Det kan hende du får oppgitt "Usignert versjon av XP" underveis når driveren installeres, det har svært liten betydning, så trykk ok. Forhåpentligvis vil kortet funke.

NB! Det kan hnede du bør kjøre en ISDN "Sweep" før du legger inn ny driver. Det fjerner alle tidiligere ISDN register oppføringer på maskinen. Programmet for "ISDN Sweep" er som regel med i driverpakken fra leverandøren.

NB2!Dersom du av en eller annen grunn ikke finner leverandørnavnet, prøv med en ISDN standard EU driver fra hvilket som helst ISDN kort leverandør.

Lykke til !

Lenke til kommentar

Når jeg går inn på "Legg til ny maskinvare" kommer det ikke opp noe ISDN kort, akkurat som om det ikke er inni maskinen i d hele tatt.

Han har en "driver cd" og en gjennopprettingscd, det er alt.

Finnes det ingen universaldrivere som vil fungere med alle ISDN kort?

Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...