kjers Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Heisann! Har NGT abb. med Netopia router som jeg har koblet til en 3com trådløs ruter som også har switch funksjon. Dette har funket glimrende. Har nå tenkt å ordne til en liten web/ftp server, men da funker router-router koblingen mindre bra (Mener at slike router-router koblinger generelt er fy-fy...) Nødvendige porter i Netopiaen er åpnet og forwardet og når jeg kobler opp web/ftp serveren direkte mot Netopiaen så funker den som et fjell. Mener jeg også har åpnet og forwardet korrekt i 3com routeren. Ønsker å skjerme det private nettverket bak 3Com routerens brannmur samt nytte den som trådløs accesspoint, er det mulig å nytte en hub/switch som deler tilgang til netopia'en mellom serveren og 3Com routeren? Slik at netopiaen tildeler f.eks 10.0.0.4 til server og 10.0.0.5 ttil router'en og at routeren fortsatt er koblet til med "Cable/DSL" porten? Lang formulert spørsmål, men jeg håper det er noen som har tid til å lese det... Har ikke funnet noe annet tilsvarende på forumet. mvh Eyvind Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Ønsker å skjerme det private nettverket bak 3Com routerens brannmur samt nytte den som trådløs accesspoint, er det mulig å nytte en hub/switch som deler tilgang til netopia'en mellom serveren og 3Com routeren? Slik at netopiaen tildeler f.eks 10.0.0.4 til server og 10.0.0.5 ttil router'en og at routeren fortsatt er koblet til med "Cable/DSL" porten? mvh Eyvind Ja det går fint . Lenke til kommentar
kjers Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Ja det går fint . Det høres jo glimrende ut :smile: , men er det noen reel forskjell mellom en HUB eller en Switch i dette tilfellet? (Bortsett fra ytelse) En auto-sensing enhet er vel kanskje å foretrekke her også? Uansett, takk for tilbakemelding! Mvh Eyvind Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Det er vanskelig og få kjøpt en hub idag. Kjøp den billigste 4 porter svitsj du finner. Det har ingenting og si på et lite nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå