Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT Netopia - 3COM router, problemer med server(ftp) oppsett

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har NGT abb. med Netopia router som jeg har koblet til en 3com trådløs ruter som også har switch funksjon. Dette har funket glimrende. Har nå tenkt å ordne til en liten web/ftp server, men da funker router-router koblingen mindre bra (Mener at slike router-router koblinger generelt er fy-fy...)

Nødvendige porter i Netopiaen er åpnet og forwardet og når jeg kobler opp web/ftp serveren direkte mot Netopiaen så funker den som et fjell. Mener jeg også har åpnet og forwardet korrekt i 3com routeren.

Ønsker å skjerme det private nettverket bak 3Com routerens brannmur samt nytte den som trådløs accesspoint, er det mulig å nytte en hub/switch som deler tilgang til netopia'en mellom serveren og 3Com routeren? Slik at netopiaen tildeler f.eks 10.0.0.4 til server og 10.0.0.5 ttil router'en og at routeren fortsatt er koblet til med "Cable/DSL" porten?

Lang formulert spørsmål, men jeg håper det er noen som har tid til å lese det... :roll: Har ikke funnet noe annet tilsvarende på forumet.

mvh Eyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsker å skjerme det private nettverket bak 3Com routerens brannmur samt nytte den som trådløs accesspoint, er det mulig å nytte en hub/switch som deler tilgang til netopia'en mellom serveren og 3Com routeren? Slik at netopiaen tildeler f.eks 10.0.0.4 til server og 10.0.0.5 ttil router'en og at routeren fortsatt er koblet til med "Cable/DSL" porten?

mvh Eyvind

Ja det går fint .

Lenke til kommentar

Ja det går fint .

Det høres jo glimrende ut :smile: , men er det noen reel forskjell mellom en HUB eller en Switch i dette tilfellet? (Bortsett fra ytelse)

En auto-sensing enhet er vel kanskje å foretrekke her også?

Uansett, takk for tilbakemelding!

Mvh Eyvind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...