ErlendRU Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Har fått en haug med brune/mørke pigmentflekker over hele magen. Er ganske mange små på sidene, foran på magen, mens på brystet og midt på magen er de litt større og sammenhengende for å si det sånn. Har sett litt på nettet, men ikke finni noe fornuftig svar på om det går ann å fjerne de. Går det ann? Hjelper det å sole seg eller vil det bare forsterke det? Lenke til kommentar
Theia Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Hei Hvis det er sånne pigmentflekker som jeg har, burde du unngå å få sol på de flekkene. Min venstre overkropp har brune pigmentflekker som jeg fikk når jeg var fem. De bare dukket opp en dag. Når jeg var tidlig i tenårene var vi til en hudlege som sa at de burde ikke eksponeres for sol. Tror også han sa at de kunne fjernes med laser, men det har jeg ikke vurdert, siden det er mye styr for noe som ikke er noe stor greie for meg. Hvis du soler deg, vil flekkene bli mer markerte, det skjer i alle fall på meg. Du kan jo få henvisning til en hudlege som kan hjelpe deg hvis du vil få de fjernet. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Hvis du mener føflekker kan de fjernes ved å skjæres bort. Dette blir ikke noe penere enn å la de sitte og gjøres så vidt jeg vet bare når det er fare for at det kan bli kreft i føflekken (føflekkreft). Dersom noen av flekkene begynner å se litt rare ut (sterk farge, store (>1cm diameter) osv) bør de sjekkes hos hudlege. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Reknar med at du meiner slike mørkare områder i huda som ikkje stikker ut, men som berre enkelt og greit er ein mørkare del av huda. Fikk sjølv slikt for noen år siden, heilt uten vidare kom dei for å bli. Står noen svar hos lommelegen her, om enkelte middel som skal fungere: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=530165 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå