gamer73 Skrevet 2. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2008 Må jo være toppen av tapermentalitet å ganke en man er i party med. Er jo helt meningsløst egentlig. Hva er gøy med å vite at ingen kan stole på deg? Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 2. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2008 jeg syns man burde forholde seg til enkelte regler når det gjelder å drepe andre.. for det første er det utrolig feigt å drepe en som er veldig mange levler under deg selv, feigt å stå å drepe noen når de respawner, feigt å drepe noen som står å snakker med npc. Disse reglene BURDE være allmenne. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 2. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2008 Må jo være toppen av tapermentalitet å ganke en man er i party med. Er jo helt meningsløst egentlig. Hva er gøy med å vite at ingen kan stole på deg? Hva hvis han i party ninjalootet sverdet som egentlig tilhører din klasse f.eks? Lenke til kommentar
AeterneL Skrevet 2. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Det er utrolig gøy med FFA PvP. Et MMO blir aldri skikkelig FFA PvP når Age of Conan er gear-basert(Joda, combat er litt skill, likevel), og at man ikke får noen skikkelig straff når man dør. Det er derfor FFA PvP'en i AoC bare er utnyttet til det halve. Funcom bestemte seg for raids, Need or Greed og gear-basert WoW-kopi(på denne fronten mener jeg, ikke hele spillet), og det er derfor det er så mange "gankere" som kan løpe rundt å kunne ikke bry seg mindre om han blir drept. Det er en ussel liten stein man skal hente før alt er tilbake til topp igjen. Det, og instancer gjør at Age of Conan er noe jeg bare vil holde på med til sommeren 2009. Og ikke lengre. Endret 2. juni 2008 av bloodllines Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 2. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2008 Må jo være toppen av tapermentalitet å ganke en man er i party med. Er jo helt meningsløst egentlig. Hva er gøy med å vite at ingen kan stole på deg? Hva hvis han i party ninjalootet sverdet som egentlig tilhører din klasse f.eks? Eller bare generelt en frekkikjeften unge. Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 4. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2008 Elsker å ta folk når de langt unna nærmeste resurrection point. Nei så morsomt da =D Lenke til kommentar
Orcuz Skrevet 4. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2008 Har bare et spørsmål jeg aldri har fått skikkelig svar på: Dere som ikke liker ganking og ikke gidder å ganke andre. Hvorfor er dere på en pvp server? Hvis man vil være i fred å fokusere på pve så er det jo egene servere til dette ... Jeg personlig likte pvp server i wow, men syns det ble litt heftig i aoc så jeg rolla pve. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 4. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2008 Valgte selv pve server grunnet akkurat det du sier. Regner med at dem som velger pvp server og ikke liker ganking gjør det pga venner som spiller der. Eller at dem undervurderer omfanget av gankere muligens. Etter et år på pvp server i wow rerollet jeg til pve. Ikke bare på grunn av gankere, men også fordi jeg var lei av å spille Horde og klassen min. Har aldri angret. Prøvde igjen pvp server i AOC men rerollet fort til pve. Faktisk er gankingen ekstrem på pvp realm i AOC i forhold til WOW. Ser ut til at Funcom kommer til å gjøre noe med "problemet" i en senere patch ut fra hva som står her: 2. Overhauling the PvP System People like our open PvP system. There are many plans on how to give this open free PvP even more meaning and Purpose. In the meantime we will be doing some smaller tweaks, and we plan to get these out sometimes in June. I will not go into 100% detail here, but that will come next week! What I can promise is: An update on how sneaking and perception works in PvP (nothing major, but an adjustment). A change in the amount of information you get when you hover over an other player. An added system of consequence to “ganking”. (Killing much-much lower level players). A system of adding consequence to losing a PvP match, and winning a PvP match + turning on PvP Leveling. A change in how Crowd Control (Root, Knockback etc) works in PvP. PvP gear. Selv har jeg aldri likt ganking av low level spillere. Mine grunner er et ønske om en utfordring fra motstanderen jeg møter. Moralen min tilsier også at jeg ikke angriper andre spillere som er i kamp med mobs. For meg blir det helt feil og feigt ovenfor den jeg gjør det mot. Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 4. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2008 Dere som ikke liker ganking og ikke gidder å ganke andre. Hvorfor er dere på en pvp server?Jeg tror ikke de innser det selv, men innerst inne er nok mange av de fremdeles på en pvp server fordi frykten for ganking innebærer en slags hektelse-faktor. Kanskje pga adrenalin rush fra å komme vekk eller fra spenning for at faren. Og så er det det med at om du virkelig begynner å hate enkelte spillere så får du enda et mål ved å spille, fordi du vil prøve å slå de eller 'hevne' deg når du blir 'større'. Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 4. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2008 Jippi, blei ganka av en lvl80 i Noble district inatt. Følte meg nesten beæra at ein lvl80 tok seg bryet med meg, men dei har vel ikkje so mykje anna å gjere når dei er ferdig å levle. Hadde faktisk trudd det skulle bli enda meir ganking i spelet, so foreløpig ser ikkje eg på det som ei plage. Og blir det for gale har man faktisk muligheite til å kvitte seg med bøllene ved å skifte instance. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 4. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Selv så jeg på slike spillere som feige jævler som antakelig ikke hadde tatt meg ned under like forutsettninger. Skrev opp navna på noen av værstinga under levling av warrioren min, og fikk rimelig rett i det. Når jeg nådde level 60 fikk jeg en RL venn som spilte Alliance til å spionere på noen navn, og fortelle hvor dem befant seg. Tok dem ned alle en etter en uten mye motstand å campa dem som dem hadde gjorde mot meg. Noen av dem hadde to kontoer og whispra meg fra level 1 horde kontoer og kalte meg patetisk og et svin. Svarte bare at dem fikk slutte å ganke low levels fordi dem blir 60 en gang dem og.. Edit: skrivefeil Endret 4. juni 2008 av Ashvan Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 4. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2008 Spiller på pvp serveren Wildsoul. Levlet en TOS opp til lvl22 og ble ganket mange ganger, spesiellt av klassene som bruker hide mye(assassin, ranger, barbarian). Og hadde ingen sjangs når de tok 70% av helsa mi på 2 sec. Startet en DT for å prøve hvordan det er å være en melee klasse, er nå lvl19 og er faktisk ikke blitt angrepet en eneste gang av en annen spiller. Dette synes jeg er rart da det er samme server jeg har begge på. Eller er det slik at de som liker å ganke velger seg ut enkle targets som de nesten one shotter og dermed styrer unna en melee klasse med skjold. Den eneste gangen jeg har kjempet mot en annen spiller på min DT var på lvl17 da jeg angrep en annen lvl17 for å ha fri tilgang til quest droppene som var der. Han var og lvl17 og med fullt liv, tok han lett. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 4. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) ganking i white sands og underhalls (tourtage)kan ikke sammenlignes med resten av spillet. Spesielt i starten, da alle ganket alt de så. Når man kommer vekk derfra 20+ er det generelt veldig moderat med ganking. Endret 4. juni 2008 av Christeven Lenke til kommentar
Oz370 Skrevet 4. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2008 Har opplevd overraskende lite ganking på soulstorm serveren etter at jeg kom meg ut av Tortage. Blir vel angrepet 1-3 ganger daglig, og klarer som regel å komme meg unna, med mindre gankeren ligger over 10 lvler høyere. Er vel en fordel å være soldier class (jeg er guardian) når man lvl'er, ettersom det er typisk at rouge-klasser ganker mest (stealth, høyeste dps, full utnyttelse av overraskelsesmomentet som ofte gankeren får.). Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 6. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2008 Har opplevd overraskende lite ganking på soulstorm serveren etter at jeg kom meg ut av Tortage. Blir vel angrepet 1-3 ganger daglig, og klarer som regel å komme meg unna, med mindre gankeren ligger over 10 lvler høyere. Er vel en fordel å være soldier class (jeg er guardian) når man lvl'er, ettersom det er typisk at rouge-klasser ganker mest (stealth, høyeste dps, full utnyttelse av overraskelsesmomentet som ofte gankeren får.). Tar det lang tid og komme ut av combat til feks sprinte ut av rekkevidde og så trykke hide. Vil det virke ? Kjenner suget selv tilbake til Fury serveren Lenke til kommentar
abbyjr Skrevet 6. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg valgte pvp server siden det gir meg mulighet til å knærte en spiller dersom jeg har en grunn til det. Hvis jeg ser en spiller som blir angripi så liker jeg å prøve å redde stakkaren Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 6. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg har opplevd flere ganger ting som jeg anser som feigt. Når jeg fighter en eller flere mobs kommer det en annen spiller og angriper meg. Når jeg kommer tilbake og angriper den som knertet meg da jeg hadde mobs på meg så stikker de av fordi de ikke kan starte fighten på sin feige måte. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 6. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2008 Har bare et spørsmål jeg aldri har fått skikkelig svar på: Dere som ikke liker ganking og ikke gidder å ganke andre. Hvorfor er dere på en pvp server? Hvis man vil være i fred å fokusere på pve så er det jo egene servere til dette ... Jeg personlig likte pvp server i wow, men syns det ble litt heftig i aoc så jeg rolla pve. For å ha muligheten til å drepe andre når jeg vil. Men det betyr ikke at jeg dreper folk 10 levels under meg. Hva er vitsen ? Du får ingen poeng og resultatet blir en irritert spiller som garantert vil spre dårlig rykte om deg. Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 6. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Men det betyr ikke at jeg dreper folk 10 levels under meg. Hva er vitsen ? Du får ingen poeng og resultatet blir en irritert spiller som garantert vil spre dårlig rykte om deg.Hvis guildet ditt er i krig med et annet så bør man ha mulighet til å angripe alle medlemmene deres og ikke bare +/-10 lvls. Og hvis lowbies er immune mot angrep fra 80 folk så åpner det for at folk kan bruke lowbie alts til å plasseres i veien for area attacks og lignende for å tvinge straffer på andre 80s. Pluss at en uten konsekvens kan bruke lowbies som mer eller mindre usårbare speidere til å scoute etter hvor motstanderen bygger by, farmer eller henter ressurser fordi fienden ikke kan slå de ihjel uten å bruke tilsvarende lowbie strategi. Som innebærer mer arbeid for å oppnå samme resultat en raskt kunne fått uten straffe systemet. På en FFA server burde det ikke være annet enn cutscene immunity. Alt annet kan spillere selv ta hånd om. Kunstige systemer tar makt fra spillerene, gjør ting mer forutsigbart og kan misbrukes. Skal de ha sånne systemer så kan de implementere de på PvE serverene. Endret 6. juni 2008 av Aran Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 6. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2008 Hva hvis han i party ninjalootet sverdet som egentlig tilhører din klasse f.eks? Jeg er overasket over at de ikke gjøres mer feil her med den ekstremt korte tiden man har på seg ved hver drop. hvordan rekke å sjekke at det faktisk er for din klasse, og at den har bedre stats før tiden er omme.... hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå