Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei da jeg valgte Wildsoul stod det at det var PVE server, men jeg har tydeligvis kommet feil sted, for her var det pvp litt for mye for min smak.

 

Da trur eg du har sett litt feil fordi Wildsoul er ein PvP server :)

 

 

Selv trodde jeg at PvP skulle bli gøy men etter å ha bli HARDCORE gangket i 30min så skiftet jeg server.

Men syns pvp er utrolig gøy, bare det at man mister motivation av å ikke komme seg av flekken i 30min liksom...

 

Å skifte instance hjelper som regel :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei da jeg valgte Wildsoul stod det at det var PVE server, men jeg har tydeligvis kommet feil sted, for her var det pvp litt for mye for min smak.

 

Da trur eg du har sett litt feil fordi Wildsoul er ein PvP server :)

 

No shit, jeg fant det ut fort nok jeg også, og i går byttet jeg over til en server jeg er sikker på at var PVE.

Liker man å queste og er alene er ganking kanskje det mest pubertale jeg har opplevd i spill, men har ikke folk bedre ting å gjøre skal ikke jeg klage, og tar heller hatten min og går på en PVE server hvor man i det minste rekker frem til stedet du prøver å nå, og ikke bare blir slaktet 10 meter unna igjen, og igjen og igjen. hehe

Lenke til kommentar

FFA PvP er herlig :D.

Var i en group for å gjøre Mayhem in the Fortress (gruppequest i Conall's Valley), og da vi skulle ta en av bossene støta vår gruppe på 6 i ei annen med tilsvarende mengde folk. Blodbadet som fulgte var helt rått! Vi hadde noen drevne healers i gruppa, noe som førte til at vi totalt slakta motparten ;). Slike situasjoner er grunn nok til å kjøre PvP-server for min del.

 

- Morderfest

Lenke til kommentar
Hehe, alltid morsomt når gankere framstiller seg selv som verdens beste spillere. :p Dette synes jeg ofte går igjen uansett land gankerene kommer i fra og hvilket spill det gjelder. Kanskje det bare er en myte, men det er i alle fall mitt inntrykk. Når alt kommer til alt er disse spillerne stort sett veldig dårlige til å spille også. Det er jo nettopp en av hovedgrunnene til å ganke low levels. Det er den eneste måten mange kan vinne på.

 

Når det gjelder temaet, så er vel ganking en del av spillet når man spiller på vanlige PvP-servere uten regler mot dette, men på RP-PvP så er det ingen del av spillet.

 

Det nytter ikke diskutere med en ganker/griefer. De er verdensmestere og kan ikke gjøre feil i egne øyne. Dersom noen har andre meninger, så er de care bears eller whinere og skjønner åpenbart ingen ting. De holder fremdeles på med "unna vei, her kommer jeg" og "jeg går rett på samme hva jeg støter på" som vi andre vokste fra i løpet av barnehagen... Ganske patetisk egentlig :lol:

Endret av ism
Lenke til kommentar

I dag har jeg blitt ganka 34 ganger. Minst 25 var mens jeg var i combat/like etter og hadde veldig lite liv.

 

Nei, jeg syns ikke det er så veldig morsomt å bli ganka. Jeg syns det er irriterende. Men samtidig syns jeg PvP er ålreit når det er fair play så da kan jeg ikke spille på PvE server.

 

Edit: Jeg ganker bare folk som fortjener det. De som ser ubehagelig lenge på meg, de som snakker norsk etc.

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar
I dag har jeg blitt ganka 34 ganger. Minst 25 var mens jeg var i combat/like etter og hadde veldig lite liv.

 

Nei, jeg syns ikke det er så veldig morsomt å bli ganka. Jeg syns det er irriterende. Men samtidig syns jeg PvP er ålreit når det er fair play så da kan jeg ikke spille på PvE server.

 

Edit: Jeg ganker bare folk som fortjener det. De som ser ubehagelig lenge på meg, de som snakker norsk etc.

Tips for å ungå free roaming gankere:

 

1. Hold deg unna hovedveier.

2. Dra quest mobs vekk fra der de spawner om mulig.

3. Team opp med andre.

4. Skaff deg sikkerhet fra et guild som har mulighet til å sende ut en kar med høyere level som jager vekk gankeren.

5. Hold øye med hva som skjer rundt deg til en hver tid.

6. Ha alltid en exit plan. Et sted du kan flykte til å gjemme deg bort. Store hindringer i sikten er bra, da veit ikke han som kommer etter deg at du ikke rømmer fortsatt.

7. Vær villig til å midlertidig gjøre noe annet istedet for å kaste deg inn i døden for å gjøre et bestemt quest.

 

Tips for å ungå campere:

 

1. Hold et øye med public chat kanaler.

2. Hvis flaskehalser i terrenget nærmer seg, bruk geometri og hindringer som trær til å skjule deg bak mens du går nærme nok til at du kan snu kameraet og se om noen er der framme.

3. Er det flere folk omkring så vent på at en av de går først. Så blir han som en speider for deg og du kan fly forbi mens han blir ganka på inn-zoninga.

4. Ikke reis alene. Enten for å etterlate andre og flykte om de går i ei felle eller for å ha en sjans til å sloss tilbake.

 

Det er ikke et solo spill, så hvis du begynner å spille som et team og de ikke gjør det da ligger du bedre an. Selvfølgelig kan ting ennå gå rett i dass, men du utjevner oddsen noe mer til din favør enn fra før. Spesielt er guild-protection veldig effektivt.

Endret av Aran
Lenke til kommentar

FFA PvP tror jeg er utrolig bra i situasjoner hvor det ikke er "Jeg kjeder meg... Ohh en 20 lvler lavere" *DREPE* Siden jeg kommer til å spille med en del venner som er oppe i 40'ish nå og jeg ikke får starta før til uka så håper jeg de vil støtte meg mot eventuelle gankere og campere. Jeg er av typen som ikke gjør noe ut av det å bli ganka tilfeldig. Okay jeg må løpe litt, men that's it. Skal mye til for at jeg blir sur for det.

 

Blir jeg derimot campa i evigheter... Da skrur jeg av, går meg en tur eller lignende. Det er som oftest en grunn til at en person plager en annen. Det irriterer den andre. Hvorfor tok noen Colaen min og gjemte den? Fordi de vil se reaksjonen min. Skuffelsen er stor når jeg later som ingenting og kjøper en ny Cola. Neste mål blir kanskje sur og har ikke mista sin siste Cola.

 

Men man kan ikke stå i 3-4 minutter og kalkulere situasjonen. Men vær så snill. Ser dere en som er 15-20 lvler under dere og dere bare føler for å bruke et par slag... Spar dem til en som kan slå tilbake :)

Lenke til kommentar
I dag har jeg blitt ganka 34 ganger. Minst 25 var mens jeg var i combat/like etter og hadde veldig lite liv.

 

Nei, jeg syns ikke det er så veldig morsomt å bli ganka. Jeg syns det er irriterende. Men samtidig syns jeg PvP er ålreit når det er fair play så da kan jeg ikke spille på PvE server.

 

Edit: Jeg ganker bare folk som fortjener det. De som ser ubehagelig lenge på meg, de som snakker norsk etc.

Tips for å ungå free roaming gankere:

 

1. Hold deg unna hovedveier.

2. Dra quest mobs vekk fra der de spawner om mulig.

3. Team opp med andre.

4. Skaff deg sikkerhet fra et guild som har mulighet til å sende ut en kar med høyere level som jager vekk gankeren.

5. Hold øye med hva som skjer rundt deg til en hver tid.

6. Ha alltid en exit plan. Et sted du kan flykte til å gjemme deg bort. Store hindringer i sikten er bra, da veit ikke han som kommer etter deg at du ikke rømmer fortsatt.

7. Vær villig til å midlertidig gjøre noe annet istedet for å kaste deg inn i døden for å gjøre et bestemt quest.

 

Tips for å ungå campere:

 

1. Hold et øye med public chat kanaler.

2. Hvis flaskehalser i terrenget nærmer seg, bruk geometri og hindringer som trær til å skjule deg bak mens du går nærme nok til at du kan snu kameraet og se om noen er der framme.

3. Er det flere folk omkring så vent på at en av de går først. Så blir han som en speider for deg og du kan fly forbi mens han blir ganka på inn-zoninga.

4. Ikke reis alene. Enten for å etterlate andre og flykte om de går i ei felle eller for å ha en sjans til å sloss tilbake.

 

Det er ikke et solo spill, så hvis du begynner å spille som et team og de ikke gjør det da ligger du bedre an. Selvfølgelig kan ting ennå gå rett i dass, men du utjevner oddsen noe mer til din favør enn fra før. Spesielt er guild-protection veldig effektivt.

 

Det var da voldsomt mye stress for å unngå ganking da? Er det noen som seriøst tar så mange forholdsregler? Det ødelegger jo moroa. Da vil jeg heller bli ganket.

 

ps. Hvis noen spawncamper eller ganker deg mange ganger bytter du bare instance.

Lenke til kommentar
stuff

Det var da voldsomt mye stress for å unngå ganking da? Er det noen som seriøst tar så mange forholdsregler? Det ødelegger jo moroa. Da vil jeg heller bli ganket.

 

ps. Hvis noen spawncamper eller ganker deg mange ganger bytter du bare instance.

Nå kan ikke jeg prate for alle, men jeg tar de forhåndsreglene. Når en velger PvP så synes jeg det er en commitment og spillestil som gir deg mer tilbake basert på hvor mye arbeid du legger i det. En må vite hvordan en ungår feller og hvordan en legger feller til folk som prøver å ungå de (siden jeg liker å ganke :p)

Lenke til kommentar

Jeg elsker FFA-PVP! :love:

Når du går ut av byene som er de eneste "safe sonene"(?) i hele spillet, vet du aldri hva som kan skje. Det er en farlig verden der ute hvor kun de sterkeste og mest utspekulerte overlever :ph34r: og det du må du være forbredt på. Alle kan være din fiende, du er aldri trygg, med mindre du allierer deg (går i gruppe) men heller ikke da er du helt trygg. Gruppe medlemmene kan finne på å leave og i løpet av et millidels sekund ligger du med trynet i sanden og 18 piler i ryggen.

Heldigvis har alle klassene fått stealth (noe som gir meg totally boner!)

 

Så hvordan har jeg klart å overleve snart 50 timer ingame uten å frustrere meg om ganking what so ever? Jo for det første jeg er forberedt på at folk vil drepe meg og at ingen er trygge samma faen blabla, som jeg skrev ovenfor.

Group alltid opp, så er dere alltid flertall, det er en fordel for alle i gruppen. Dukker det opp en som er høyrere level enn deg og du mistenker han for å være en slu jævel ute for å sanke blod av stakkars low levels, så enten:

*Whispre han og få en liten connection, ikke whine om at han ikke må drepe deg. DA kan du banne på at han gjør netopp det. Start med en "Hey, mate! =D", sjangsene er mindre for at han ganker deg da, siden du da ikke lengre bare er en pixelfigur, no brain, random low level.

*Group med han

*Stealth unna

*Snik deg inn og drep han når han ikke forventer det, om det må til så gjør du det når han er skadet og svak.

Alt for å spare ditt eget liv! ^^

 

Blir du "jumpet/ambushet" slower du han enten med traps eller andre slow effects og sprinter inn i en buske og stealther eller tar opp kampen og kanskje overlever.

Skulle jeg nå bli spawncampet, skifter du helt enkelt "instance". Som dere sikkert vet så er alle sonene i AOC delt inn i instances. :)

 

Det som hjelper mest, er å alltid groupe og invite folk. De fleste er lei av å bli ganket og joiner da gjerne. Update: Vi har fått stealth for å bruke den! Altfor mange av mine ganke offre, er alt for sløve med å bruke stealth, da fortjener de ikke annet enn å dø.

 

Edit: Ser det meste har blitt nevnt tidligere i tråden. Noen skrev også at det var felt så mye man må tenke på for å ikke bli ganket. Pfff, det legger seg i underbevistheten din ganske så fort og du bare vet automatisk what to do. Easy peasy.

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Tips for å ungå free roaming gankere:

 

1. Hold deg unna hovedveier.

2. Dra quest mobs vekk fra der de spawner om mulig.

3. Team opp med andre.

4. Skaff deg sikkerhet fra et guild som har mulighet til å sende ut en kar med høyere level som jager vekk gankeren.

5. Hold øye med hva som skjer rundt deg til en hver tid.

6. Ha alltid en exit plan. Et sted du kan flykte til å gjemme deg bort. Store hindringer i sikten er bra, da veit ikke han som kommer etter deg at du ikke rømmer fortsatt.

7. Vær villig til å midlertidig gjøre noe annet istedet for å kaste deg inn i døden for å gjøre et bestemt quest.

 

Tips for å ungå campere:

 

1. Hold et øye med public chat kanaler.

2. Hvis flaskehalser i terrenget nærmer seg, bruk geometri og hindringer som trær til å skjule deg bak mens du går nærme nok til at du kan snu kameraet og se om noen er der framme.

3. Er det flere folk omkring så vent på at en av de går først. Så blir han som en speider for deg og du kan fly forbi mens han blir ganka på inn-zoninga.

4. Ikke reis alene. Enten for å etterlate andre og flykte om de går i ei felle eller for å ha en sjans til å sloss tilbake.

 

Det er ikke et solo spill, så hvis du begynner å spille som et team og de ikke gjør det da ligger du bedre an. Selvfølgelig kan ting ennå gå rett i dass, men du utjevner oddsen noe mer til din favør enn fra før. Spesielt er guild-protection veldig effektivt.

 

Her har du jaggu meg laga 'gankvettreglene' =]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...