Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er egentlig litt for dumt å si at; når man har muligheten for å drepe deg, så regn med å bli drept. Er i visse instanser at folk klarer og oppføre seg. Men når 4-5 grouper fra en guild for å ta en hel by, så blir det for dumt.

 

 

EDIT: Jeg whiner ikke, sier bare at det går ann å oppføre seg (:

Endret av nAD
Lenke til kommentar

Personlig så synst eg det kan vere litt små-irriterande til tider. Spesielt når ein har løpt lenge for å gjere ferdig eit quest, men så blir ein drept like før ein når målet sitt. Men er alltid like morsomt når nokon prøver å ganke deg, men så eiger du dei istadenfor. :D

 

Angrer ikkje på at eg valde PvP, nei. :)

Lenke til kommentar
På Fury nå, så virker det som at World PvP er helt ut. Får nesten litt dårlig samvittighet når jeg tar knekken på andre.

Ikke ha det. Det har ikke vi :whistle:

 

Edit: Altså, kaster meg ikke etter de som er mange levler lavere da, med mindre de er så dumme å slå på meg først og så prøver å løpe.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Kan se ut som ordet ganking har blitt noe utvannet, varrierer litt fra bruker til bruker hva som legges i betydningen. Wikipedia har denne definisjonen

Ganking is a type of griefing in online roleplaying, video games which employ player versus player combat (especially in MMORPGs such as World of Warcraft, DotA, Age of Conan, Dark Age of Camelot or Ultima Online). Ganking may involve attacking another player without warning; more specifically, doing so while the targeted player is already engaged in combat with a non-player character, usually meaning they're distracted and/or their health has been compromised. Ganking is not considered an honourable practice in MMORPGs, since the ganker is winning a fight they might not have won in circumstances where those participating in the PvP (player versus player) combat had an equal chance of winning. Essentially, ganking involves engaging in a battle where the instigator of the fight will certainly win.

 

Hvis ganking = angrep uten forvarsel. Så har jeg ingen problemer med det.

Men tar man hensyn til "more specifically, doing so while the targeted player is already engaged in combat with a non-player character, usually meaning they're distracted and/or their health has been compromised. " så stiller det seg for anderledes. En kamp vil aldri bli helt rettferdig/balansert, men det er begrenset hvor mye man skal tippe vekta i sin favør før ett angrep. Hvor en slik grense skal gå kan sikkert diskuteres i det lange og det breie, men når det er tilnærmet 100% sikkert at angriper vil vinne, så er man helt klart over den grensen. Slik oppførsel er ikke en del av spillet i mine øyne.

Lenke til kommentar

Tar å quoter meg sjøl fra en tidligere post for enkelhetsskyld. Skrik hvis dere har noe imot det.

 

Gank er opprinnelig slang for "gang kill".

 

I PvE spill så har det endt opp med å bli synonymt med 'griefing'. Som vil si å ødelegge for andre.

 

I PvP spill så er det blitt en av to filosofier: "Tank or gank".

*Dvs en tank build har maks fokus på overlevelse så du kan sakte drepe motstanderen mens du sitter trygt på et berg av HP (passiv/buffer tank), eller er beskyttet av self-heals (aktiv tank).

*En gank build har maks fokus på damagedealing, gjerne basert rundt alpha dmg, som er all skade du gjør de første par sekunda du angriper ved å blåse igang alle skills. Målet er da å knekke tanken til motstanderen før han rekker å ta din ikke-eksisterende tank.

 

Det er ganske morsomt å se to med gank build møtes. Voldsorgie. Derimot kan to med aktiv tank ta resten av uka med å slite hverandre ut.

Pga den blanda spillerbasen så kommer begge betydningene til å bli brukt i Conan ^^

(Selv om jeg seff skal gjøre mitt ytterste for å overkjøre carebear versjonen)

Endret av Aran
Lenke til kommentar
Slik oppførsel er ikke en del av spillet i mine øyne.

 

Har du sett noe spill med PvP uten slik oppførsel? Altså at ganking ikke er en del av spillet?

 

Skal du ha en rettferdig kamp må to helter som er samme klasse og har samme talenter/feats strippes helt nakne og slåss når begge to er klare. Alt som ikke oppfyller disse kriteriene er en kamp som heller i ene partens favør, og det er uhyre sjelden med en kamp som ikke heller kraftig i favør av en av spillerene.

 

Jeg kan se for meg at 0,1% eller kanskje så mye som 0,5% er rettferdige kamper mens resten er ganking.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...