Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Finnes det kurs i overklokking?

Anbefalte innlegg

Hei

Overklokking er helt nytt for meg, men har lest en del om det rundt om på forumer og på nett.

Lurte egentlig på om noen vet om det holdes kurs i overklokking eller lignende noe sted?

Hadde vært fint å lære det av folk som kan det i virkeligheten, ikke bare lese om det på nett :)

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett godt råd hadde da vært og sett om du kunne dukke opp på ett Overklokkings treff, noe som tydeligvis kan skje her på forumet etter TG.

Har faktisk tenkt på å dukke opp selv også om jeg får anledning å se om det går å snappe opp noen pekepinner her og der og kjekke tips.

Lenke til kommentar
Ett godt råd hadde da vært og sett om du kunne dukke opp på ett Overklokkings treff, noe som tydeligvis kan skje her på forumet etter TG.

Har faktisk tenkt på å dukke opp selv også om jeg får anledning å se om det går å snappe opp noen pekepinner her og der og kjekke tips.

Hørtes ikke dumt ut. Bor selv i drammen, så et treff i oslo-området en gang eller to i sommer hadde vært supert hvis man kunne fått til :)

Lenke til kommentar
Et triks er å leke litt med bios, så man skjønner hva det snakkes om på et evt treff. Prøve og feile, det lærer man masse av. Skal ikke så mye til før det blir lett. Det er litt skummelt i starten, men biosen biter ikke :-)

Ja, det må jeg si var et veldig godt råd. Gå inn å fuck up bios, så du må kjøpe nytt hovedkort eller cmos brikke ;)

Lenke til kommentar

Eneste man skal "frykte" i BIOS er instillinger for spenninger. Resten kan du leke med, i værste fall må du eventuelt resette CMOS manuelt :) ( Står beskrevet i manualen for hovedkortet ditt )

Finn max vcore for din spesifikke CPU per definert fra produsenten sin side ( data ark finner du på produsentens hjemmeside ), spenninger for minne og NB/SB/ICH for hovedkortet. Da vet du hva din absolutte øvre grense er. Ut over det, hold et godt øye med temperaturer :)

Edit: 007CD

Du har selvfølgelig rett angående PCI/e, glemte å ta med det ;) ( Lett å glemme når man aldri rører det )

Angående minne har jeg aldri opplevd det, uansett kan vell det fikses raskt med en rollback

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Eneste man skal "frykte" i BIOS er instillinger for spenninger. Resten kan du leke med, i værste fall må du eventuelt resette CMOS manuelt :) ( Står beskrevet i manualen for hovedkortet ditt )

Finn max vcore for din spesifikke CPU per definert fra produsenten sin side ( data ark finner du på produsentens hjemmeside ), spenninger for minne og NB/SB for hovedkortet. Da vet du hva din absolutte øvre grense er. Ut over det, hold et godt øye med temperaturer :)

Tja, om du tenker hardware skader så stemmer dette men du kan fortsatt ramponere OS'et ved for eksempel å leke for mye med PCI-E klokken og OS disken din er på SATA tilkoblingen.

For hardt med minneinnstillingene mener jeg også kan gjøre det samme for deg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...