Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden

Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

• Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okei. Så den tipper lettere over med det batteriet enn det gjorde med det originale 3-cell?

Jeg synes ihvertfall ikke at den tipper lettere over med 9-cellers.. Snarere tvert imot! Kanke se åssen 6-cellern skal være noe annerledes? Men kanskje...

Lenke til kommentar

Noen få spørsmål jeg håper noen tar seg tid til å svare på :)

Så det var noen som har installert windows 7 på winden. Installerte du da rett fra harddisken(laget egen partisjon til installasjon eller med dameon tools?) slik at du fikk dualboot?

Er det en egen partisjon hvor XP instellasjonen ligger om er så uheldig å sitte igjen med kun en windows 7 versjon innpå etter å ha installert?

Ser nå at på MSI sine sider kan en kun laste ned 1.0b bios. Tidligere lastet jeg ned 1.09 som skulle ha en overklokkings mulighet om en bruker fn+f10, men har aldri kommet meg rundt til å flashe med den. Er 1.0b en nyere versjon og innholder det samme eller er 1.09 å foretrekke?

Lenke til kommentar

1.0b inneholder den samme overklokkingsfunksjonen.

Jeg har installert Win7, og jeg tok først å resiza min C: så jeg fikk ledig plass, som jeg så satte av plass til Win7 i.. Så da har jeg dualboot.

Ellers fulgte det med en cd om du ødelegger noe, med winxp på :p det er også en recoverypartisjon på harddisken om du ødelegger noe:P F3 under oppstart trur jeg, jeg har ikke denne partisjonen.

Endret av zyrex
Lenke til kommentar
1.0b inneholder den samme overklokkingsfunksjonen.

Jeg har installert Win7, og jeg tok først å resiza min C: så jeg fikk ledig plass, som jeg så satte av plass til Win7 i.. Så da har jeg dualboot.

Ellers fulgte det med en cd om du ødelegger noe, med winxp på :p det er også en recoverypartisjon på harddisken om du ødelegger noe:P F3 under oppstart trur jeg, jeg har ikke denne partisjonen.

Så jeg kan oppgradere fra 1.09 til 1.0b eller er det ikke noe forskjell?

Merker at det er lenge siden jeg har gjort noe særlig når jeg har glemt det meste. Aner for.eks ikke lenger hvordan jeg lager partisjoner, så hvordan fikk du det til? Jeg har to partisjoner, den ene er det nesten 100 gb på og den er tom siden jeg har bare tekstdokumenter innpå og de ikke tar så stor plass. Kan jo sikkert bruke den til Windows 7.

CD'en hjelper meg ikke mye da jeg ikke har ekstern cd-rom men jeg har fortsatt sånn F3 sak som blinker når jeg starter opp så da ligger vel XP fortsatt der.

Installerte du da windows 7 i XP ved å mounte ISO filen eller noe?

Lenke til kommentar
Japp, jeg monterte den i deamon tools og starta installasjonen.

Du kan oppgradere fra 1.09 til 1.0b, uten forskjell.. Folk har i grunn ikke rapport at det er noen forskjell heller.

Du kan helt sikkert bruke den partisjonen til win7 ja :)

Takker for svar :) Får nesten kjøre inn win7 på winden nå da :)

Lenke til kommentar
Har nå installert Windows 7, og er mektig imponert! jeg oppfatter faktisk systemet som langt mer responsivt enn XP

Kjører du med aero eller uten? Uten aero syntes jeg systemet (fresh-install) går utrolig raskt. Med Aero er det fortsatt ganske greit, men pga den nye baren så ser det jo ganske fælt uten aero.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er wind å få tak i uten software og 6 cellers batteri som standard?

De som har 160GB som standard. Har de også 6 cellers batteri? Sitatet under hentet fra ebay kan få det til å virke sånn.

"

IN STOCK! THIS IS Lithium Ion 6-CELL (6 Hours Life) Battery Pack Version & 160GB Hard Drive

NOT a 3-Cell / 120GB cheaper version!"

Endret av monkey island
Lenke til kommentar

Tror 3-cellers fortsatt regjerer. Men MSI har lovet oppgradering though. Men nå pumper jo MSI ut nye modeller, U115,U115H,U120 osv.. Så er vel kanskje ikke en U100 du bør satse på lenger.

MEN: Noen som vet om det er mulig å få viftestyring på U100?

Synes kanskje vifta er vel arbeidsom..

Lenke til kommentar

Christophe from netbook3G attended the MSI launch event where MSI talked not only about the U120 (120H presented there. "H" for HSDPA or 3.5G) that we knew about, but they also announced the MSI WIND 110 and Wind 115.

MSI Wind U110

* Atom Z530 CPU, 1GB RAM

* Intel SCH-US15W Intel chipset

* Integrated graphics

* 10" 1024x600 display

* 120 to 250GB SATA hdd

* Flash card reader

* 6 Cell battery (rated 8-10hrs)

* WIFI B/G/N

* 1.3MP webcam

* 260x180x19-31mm, 1.1kg (2.42lbs)

MSI Wind U115 (only differences are listed)

* Atom Z530 CPU, up to 2GB RAM

* HDD or up to 32GB SSD

* Bluetooth 2.0 EDR

Kan egentlig ikke skjønne at noe av det her skal friste så veldig?

Bortsett fra 6-cellers batteri som standard da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...