Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden

Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

• Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71

Anbefalte innlegg

10-tommern (Asus EEE) kommer kun med windows til norge, og kun i svart. Jeg har bestilt meg en slik fra ps.no og har fått status bekreftet 20. oktober. Den leveres med 6cellers batteri som standard :)

Endret av Xmir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10-tommern kommer kun med windows til norge, og kun i svart. Jeg har bestilt meg en slik fra ps.no og har fått status bekreftet 20. oktober. Den leveres med 6cellers batteri som standard :)

Link ? Finn ikkje nokon på ps.no med 6-celler :(

Lenke til kommentar
10-tommern kommer kun med windows til norge, og kun i svart. Jeg har bestilt meg en slik fra ps.no og har fått status bekreftet 20. oktober. Den leveres med 6cellers batteri som standard :)

Link ? Finn ikkje nokon på ps.no med 6-celler :(

Link

Glemte å nevne det i den posten du quota, men der er asus sin netbook dette gjelder.

Så det er sånn at du rett og slett ikke får tak i msi wind med 6-cellers batteri? du må kjøpe det i tillegg hvis du skal ha det?

Det er tilfellet for norge iallefall.

Endret av Xmir
Lenke til kommentar

Når jeg trykker F11 under boot og velger minnepennen som Vista ligger på, får jeg bare "Missing operating system". Noen som har fått samme feilmelding? Hvordan løses problemet?

Og skal boot i bios stå på noe spesielt? USB Hard disk?

Lenke til kommentar

Hei, jeg lurer på en ting når det gjelder harddisken på PCen..

Når jeg går på min datamaskin kan jeg se at den er delt opp i to disker..

Jeg har lite greie på dette så det er noe jeg lurer på her..

Når jeg legger inn filer ser jeg at de blir lagt på C disken, den med 39 GB, den andre disken (D disken) er på 106 BG...

det jeg lurer på er hva som skjer når C disken er full (noe som den begynner å bli snart)

Vil det da komme opp beskjeder når jeg legger inn filer at det ikke er mere disk plass, eller vil de filene automatisk bli lagt inn på D disken??

På den stasjonære PCen min har jeg 2 Harddisker men da kjører jeg de i RAID så de vises som 1 harddisk, noe jeg syns er mer lettvint.

Takk

Lenke til kommentar
Når jeg trykker F11 under boot og velger minnepennen som Vista ligger på, får jeg bare "Missing operating system". Noen som har fått samme feilmelding? Hvordan løses problemet?

Slå av quickboot midlertidig i bios, og prøv igjen.

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar
Det er jo bare å begynne å lagre ting på D-disken :) Programmer kan du lagre på C-disken, mens bilder, video, musikk osv. kan du gjerne lagre på D-disken siden der er mer plass.

Ok!

Men når jeg legger filmer, musikk og spill inn på Winden, blir de automastisk lagt inn på C disken.. hvordan lagrer jeg de på D disken?

Lenke til kommentar

Det er fordi du bruker mappene "Min musikk", "Mine bilder" og "Min video". Dette er mapper som automatisk blir lagt på C-disken når Windows installeres.

Det du kan gjøre, er å gå inn på min datamaskin, så inn på D-disken og så kan du opprette deg en mappe. For eksempel kan du kalle denne mappen "Lagring". Så kan du lage nye mapper inne i den mappen, for eksempel "Musikk", "Bilder", "Video" osv.

Deretter kan du høgreklikke på "Lagring"-mappen, og velg "Lag snarvei". Denne snarveien kan du legge på skrivebordet (for eksempel), slik at du kommer raskt inn i "Lagring"-mappen :)

Lenke til kommentar
Det er fordi du bruker mappene "Min musikk", "Mine bilder" og "Min video". Dette er mapper som automatisk blir lagt på C-disken når Windows installeres.

Det du kan gjøre, er å gå inn på min datamaskin, så inn på D-disken og så kan du opprette deg en mappe. For eksempel kan du kalle denne mappen "Lagring". Så kan du lage nye mapper inne i den mappen, for eksempel "Musikk", "Bilder", "Video" osv.

Deretter kan du høgreklikke på "Lagring"-mappen, og velg "Lag snarvei". Denne snarveien kan du legge på skrivebordet (for eksempel), slik at du kommer raskt inn i "Lagring"-mappen :)

Ok.. takker, det hørtes genialt ut!

Skal prøve det med en gang! :)

Lenke til kommentar

Slå av quickboot midlertidig i bios, og prøv igjen.

Er ingenting som heter quickboot i min bios (1.08) :dontgetit:

Lenke til kommentar

Mulig det. Har altså kopiert ALT fra Vista-CDen inn på minnepennene. Jeg har fått følgende feilmeldinger (kommer jo ny hver gang jeg prøver noe nytt, haha, er det mulig).

OCZ 4GB (NTFS) - "NTLDR mangler"

OCZ 4GB (FAT32) - "Missing operating system"

Kingston 8GB (NTFS) - "NTLDR mangler"

Kingston 8GB (FAT32) - "No bootable partition in table"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...