Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Helvete!

 

Skulle sette på ekstra ram på wind'en, men da jeg skulle hadde bare en skrue å ta ut så ble DEN ødelagt!!! :omg::cry: AAAAAaaa... Vet ike hva jg skal gjøre nå?! Blææ.. Noe idè?

 

Du skriver:

"men da jeg skulle hadde bare en skrue å ta ut"

Hva mener du med det?

På hvilken måte ble den ødelagt?

Knakk du noe?

 

Venligst vær mer grundig i forklaringen din!

 

EDIT: husk at det er en skrue under warranty stickeren!

 

Altså.. selve hodet på skruen har blitt disforma.. Umulig å skrue den ut lixom...

 

 

hmm den var litt tricky.

 

Jeg hadde vel borra ned hode, med et tynt borr.

 

Kun hode, også fjerne andre skurer og ta bort dekslet.

 

Skru ut resten av skruen med en tang. hvis det ikke går (skruen for kort)

Kan du prøve å file et spor i skruen så du kan få den opp med et flatjern.

 

Hvis det ikke funker, ja da får den bare sitte der.

 

 

Buzz

PS:bruk høytrykk eller luft på boks så du er sikker på at du får bort alle spon, hvis du prøver å borre, file på skruen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå står det jo under spesifikasjoner hva slags RAM som er montert. Og nederst på siden hos PS finner du tilbehør, RAM:

 

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=139107&model=

 

Det er DDR2 SO-DIM du skal ha.

 

OK, Takk!

 

For å være helt sikker... er denne brukbar?

 

Er den det, bestiller jeg den med en gang!

 

Takk

 

Hei.

 

Det er den samme brikken som jeg i har min MSI Wind.

Og den fungerer utmerket.

Har ikke hatt noe problem ved 1.948GHz. (overklokket)

Det lille jeg har testet. (har ikke hatt maskinen så lenge) :D

 

 

 

Buzz

 

Ok da bestiller jeg den da!

 

takk :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått wind'en, og den er som forventet liten. Ble overraska over ytelsen, var bedre en jeg trodde :)

 

Jeg har noen spørsmål da igjen. Hvilke programmer bør jeg innstalere av Open Office og Micrisoft Word ( har 2003-edition ). Samme med nettlesere, der har jeg innstalert Opera, noe jeg synes fungerer ypperlig.(Noen som har noen bedre forslag?

 

Husker jeg så en tråd der en kar sa han hadde innstalert et program for laptoper der du kan skru av lyset mens den er på. Hva heter dette programmet og hvordan fungerer det?

 

 

-RedLauK

Lenke til kommentar

Mtp. at noen av dere syntes at touchpadens standardhastighet er for treg og noen for rask, så er jo det ofte en smaksak osv. Men det kan jo også være at dere har touchpad'er fra forskjellige produsenter, kunne vært artig å finne ut. Har dere Synaptic eller Sentilic, og hvordan føltes standardhastigheten (altså slik den er ut-av-boksen før man evt. fikler med innstillinger i tredjeparts programmer og/eller OS)?

Lenke til kommentar
Mtp. at noen av dere syntes at touchpadens standardhastighet er for treg og noen for rask, så er jo det ofte en smaksak osv. Men det kan jo også være at dere har touchpad'er fra forskjellige produsenter, kunne vært artig å finne ut. Har dere Synaptic eller Sentilic, og hvordan føltes standardhastigheten (altså slik den er ut-av-boksen før man evt. fikler med innstillinger i tredjeparts programmer og/eller OS)?

 

Vil påstå at det ikke er så mye smaksak her. Touchpaden min er slik at den for.eks nesten alltid "rister" slik at jeg kan ikke trykke på noe uten å sikte inn så slippe, deretter så må jeg klikke med museknappen. Nå har jeg skrudd ned sensitiviteten mye, og det er mye bedre, men fortsatt får den noen anfall der musepekeren henger igjen eller flyr fra ene siden av skjermen til andre. Faktisk så er den til tider så følsom, at slik som nå som jeg skriver så flytter den på seg uten at jeg rører touchpaden i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Fikk Winden min i dag. Nydelig maskin og rask å skrive på :)

 

MEN, det som irriterer meg, er at det manglet en knott under maskinen, som gjør at den blir ustabil. Hvordan kan dette fikses?

 

Det er knotten bak til venstre det dreier seg om.

 

Jeg tror nok ikke du får kjøpt en ny slik..

 

Du bør nok bare bruke fantasien og mekke sammen noe. teipe fast noe kanskje?

Lenke til kommentar
Fikk Winden min i dag. Nydelig maskin og rask å skrive på :)

 

MEN, det som irriterer meg, er at det manglet en knott under maskinen, som gjør at den blir ustabil. Hvordan kan dette fikses?

 

Det er knotten bak til venstre det dreier seg om.

 

Er varen mangelfull ved levering, så henvender du deg til butikken, da det er en reklamasjonssak. Så burde de skaffe deg den knotten. :)

Eller ny maskin, da du har betalt for en komplett maskin.

Lenke til kommentar

Kontaktet PS og de skulle prøve å få tak i en :) Så håper det ordner seg.

 

Super maskin på alle kanter. Knallbra webkamera, tastatur, skjerm, feeling, ja fornøyd med det meste.

 

Det som jeg ikke er fullt så fornøyd med, er touchpaden :tease: Etter å ha hatt Synaptic-touchpad på min IBM/Lenovo i 2-3 år var denne et par hakk ned, dessverre. Ikke like responsivt, men det som plager meg mest er selve musetastene. Små og steinharde!! Men man venner seg vel til det meste :) En Logitech VX Nano er vel heller ikke å forrakte.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Kontaktet PS og de skulle prøve å få tak i en :) Så håper det ordner seg.

 

Super maskin på alle kanter. Knallbra webkamera, tastatur, skjerm, feeling, ja fornøyd med det meste.

 

Det som jeg ikke er fullt så fornøyd med, er touchpaden :tease: Etter å ha hatt Synaptic-touchpad på min IBM/Lenovo i 2-3 år var denne et par hakk ned, dessverre. Ikke like responsivt, men det som plager meg mest er selve musetastene. Små og steinharde!! Men man venner seg vel til det meste :) En Logitech VX Nano er vel heller ikke å forrakte.

 

Bra du er fornøyd da ;)

 

BTW.. jeg er ikke spessielt glad i tuchpaden jeg heller, den henger så så ofte opp på en måte... altså hvis jeg trykker på selve tuchpaden, og tar fingeren vekk, blir bare trykket halvveis "registrert" altså jeg holder inne, så jeg må ofte trykke to ganger..

 

... hvordan skrur jeg på webcam? xD xD xD

Er det et prog for det?

Endret av bfplayer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...