Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Når det kommer til touchpaden er det mange som har vært skeptiske til at det er byttet fra Synaptics til Sentelic, noe som gjorde at jeg selv var meget skeptisk til Sentelic da jeg er fortrolig med Synaptics fra en tidligere laptop. Personlig synes jeg Sentelic sin touchpad fungerer ganske bra, bortsett fra Tap-To-Scroll funksjonen som er Sentelic sitt svar på Synpatics Slide-to-Scroll. Mulig dette er en vanesak, men jeg har fortsatt tilgode å bli helt fortrolig med å tappe for å scrolle, da det hender at jeg isteden for å scrolle faktisk klikker, samt at muspilen har lett for å flytte på seg under tappingen.

 

Forhåpentligvis er dette noe Sentelic har mulighet til å fikse på i fremtidige drivere ved å implementere tap-zones eller lignende, men utover dette fungerer som sagt Sentelic touchpaden helt fint.

 

 

Til slutt skal det sies at jeg utrolig fornøyd med maskinen.

Om det er noen som lurer på noe er det bare å spørre så svarer jeg etter beste evne :)

 

Jeg forstår ikke helt det at alle snakker om det å måtte "tappe på touchpad'en" for å scrolle. Mulig jeg har misforstått. Men det jeg gjør når jeg scroller nedover, er å sørge for å ha musepekeren på den lille avlange firkanten på siden (den man bruker å komme nedover på siden med)og sørge for at musa er aktiv på der. Deretter klikker jeg på touchpad'en nederst til venstre og holder denne nede mens jeg sklir med en finger nedover touch-pad'en. Har aldri brukt noe tapping jeg. Og jeg mener jeg har denne såkalte Sentelic-pad'en som dere snakker om, da jeg bestilte og fikk min Wind 1gb ram med 120gb harddisk for ikke så lenge siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den skal passe, ja.

 

Tydelig at PS har fått inn et parti med MSI Wind 160GB i dag, for min ordre er endret til "Under plukking"! :)

 

mhm... jeg fikk bekrefteles på mail i dag om at den var sent :)

Jeg bor i kristiansand.. så hvis jeg er utrolig heldig, KAN jeg kanskje få den i morra :p, med tanke på at PS ligger i Arendal..

 

Jeg spurte de om 6-cellers batteriene ville komme i hvit eller svart.. desverre for meg som venter på en hvit msi wind.. kommer batteriet kun i svart.. men jeg tror jeg kjøper et uansett!

Lenke til kommentar
Den skal passe, ja.

 

Tydelig at PS har fått inn et parti med MSI Wind 160GB i dag, for min ordre er endret til "Under plukking"! :)

 

mhm... jeg fikk bekrefteles på mail i dag om at den var sent :)

Jeg bor i kristiansand.. så hvis jeg er utrolig heldig, KAN jeg kanskje få den i morra :p, med tanke på at PS ligger i Arendal..

 

Jeg spurte de om 6-cellers batteriene ville komme i hvit eller svart.. desverre for meg som venter på en hvit msi wind.. kommer batteriet kun i svart.. men jeg tror jeg kjøper et uansett!

 

Javel?

 

Lenke til kommentar

Det har jeg vanskelig for å tro. Når 6-cellers blir levert sammen med PCen kan jeg ikke i min villeste fantasi tro at en hvit eller rosa PC leveres med svart batteri. Dette vil nok ikke skje i morgen, men ettervært som de klarer å produsere nok. Dessuten er vel ikke PS alene om å selge disse i Norge? Uansett er det jo ikke noe hokus pokus å kjøpe fra utlandet.

Lenke til kommentar

Har noen tanker rundt det nye batteriet.

 

3-cellers, som følger med Winden, blir for lite i alle sammenhenger for meg.

 

6-cellers passer ypperlig til daglig bruk, men samtidig kunne jeg tenke meg et 9-cellers til lengre turer i buss/på båt/etc. for å kunne se 2-3 filmer uten å bekymre meg for batteriet.

 

Så batterikapasiteten til 9-cellers i 6-cellers' innpakning ville vært perfect match. Men dette 9-cellers blir muligens litt stort til daglig bruk, i tillegg til at vekten blir litt ujevnt fordelt (og dermed vanskligere å balansere når man bærer med én hånd. Bare en bagatell forøvrig).

 

Konklusjon: Jeg blir mer og mer irritert over at jeg får 3-cellers på min 160GB Wind, så nå må jeg altså kjøpe et 6-cellers + et 9-cellers om jeg skal få det som jeg vil. Men dette gidder jeg såklart ikke, så avventer til vi har fått flere bilder av 9-cellers-batteriet i "daglig bruk". Bildene postet over kan være litt misvisende pga. den hvite bakgrunnen.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Har noen tanker rundt det nye batteriet.

 

3-cellers, som følger med Winden, blir for lite i alle sammenhenger for meg.

 

6-cellers passer ypperlig til daglig bruk, men samtidig kunne jeg tenke meg et 9-cellers til lengre turer i buss/på båt/etc. for å kunne se 2-3 filmer uten å bekymre meg for batteriet.

 

Så batterikapasiteten til 9-cellers i 6-cellers' innpakning ville vært perfect match. Men dette 9-cellers blir muligens litt stort til daglig bruk, i tillegg til at vekten blir litt ujevnt fordelt (og dermed vanskligere å balansere når man bærer med én hånd. Bare en bagatell forøvrig).

 

Konklusjon: Jeg blir mer og mer irritert over at jeg får 3-cellers på min 160GB Wind, så nå må jeg altså kjøpe et 6-cellers + et 9-cellers om jeg skal få det som jeg vil. Men dette gidder jeg såklart ikke, så avventer til vi har fått flere bilder av 9-cellers-batteriet i "daglig bruk". Bildene postet over kan være litt misvisende pga. den hvite bakgrunnen.

 

Er enig i alt du sier der..

 

Med tanke på at vi har bestilt samme maskin..

BTW.. kommer din også i hvit? i såfall, er du villig til å ha et svart 6/9 cellers batteri til den?

Lenke til kommentar
Men kommer ikke 9-cellers-batteriet i hvit også, da??

 

Det vet jeg ikke..

 

BTW.. fikk du din Wind i dag?

Jeg sitter med den nå :)

Jeg er utrolig imponert over PS som klarte å sende den til meg på bare 1 virkedag!

De mottok og sende den i går så henta jeg den just på posten :)

 

Mitt første inntrykk er wow! Jeg leste noe om noen som syns den føltes litt billig.. jeg syns absolutt ikke det. Det virker som om det er veldig god kvalitet på den!

Kan ikke si at jeg har fått testet den så mye enda.. siden jeg har hatt den i 30 minutter..

men jeg er imponert så langt! den er digg ;)

Nå sitter jeg å laster inn viktige programmer fra den eksterne harddisken.

Jeg testa film kvaliteten også... den var meget imponerende! og det er jeg glad for, for det var en av hovedgrundene til at jeg kjøpte den!

 

Det eneste jeg kan klage på nå er at nextgentel ikke klarer å gi oss internett.. de har problemer med noen servere og jeg kommer ikke på nett i det hele tatt, derfor sitter jeg på naboens ;) ops... hysj xD

Lenke til kommentar
Men kommer ikke 9-cellers-batteriet i hvit også, da??

 

Det vet jeg ikke..

 

BTW.. fikk du din Wind i dag?

Jeg sitter med den nå :)

Jeg er utrolig imponert over PS som klarte å sende den til meg på bare 1 virkedag!

De mottok og sende den i går så henta jeg den just på posten :)

 

Mitt første inntrykk er wow! Jeg leste noe om noen som syns den føltes litt billig.. jeg syns absolutt ikke det. Det virker som om det er veldig god kvalitet på den!

Kan ikke si at jeg har fått testet den så mye enda.. siden jeg har hatt den i 30 minutter..

men jeg er imponert så langt! den er digg ;)

Nå sitter jeg å laster inn viktige programmer fra den eksterne harddisken.

Jeg testa film kvaliteten også... den var meget imponerende! og det er jeg glad for, for det var en av hovedgrundene til at jeg kjøpte den!

 

Det eneste jeg kan klage på nå er at nextgentel ikke klarer å gi oss internett.. de har problemer med noen servere og jeg kommer ikke på nett i det hele tatt, derfor sitter jeg på naboens ;) ops... hysj xD

 

Allerede fått den? Jeg bor i Oslo, Kringsjå og det har ikke blitt registret noe annet enn omlastingsterminal i Oslo i dag rundt klokken halv 10. Har sittet og trykket på oppdater i hele dag. Klarer ikke vente! :tease:

Lenke til kommentar

Min ble videresendt fra Oslo 09.10, men min må innom omlastningssentralen i Ålesund av alle plasser (hvor den kommer iløpet av dagen kjenner jeg posten rett). Så får den nok i morgen :)

 

Flott å høre at du er fornøyd. Får bare krysse fingrene for at 9-cells-batteriet kommer i hvitt også.

Lenke til kommentar
Min ble videresendt fra Oslo 09.10, men min må innom omlastningssentralen i Ålesund av alle plasser (hvor den kommer iløpet av dagen kjenner jeg posten rett). Så får den nok i morgen :)

 

Flott å høre at du er fornøyd. Får bare krysse fingrene for at 9-cells-batteriet kommer i hvitt også.

 

Ja.. det krysser jeg også fingrene for!

 

Ble faktisk veldig overrasket over at den kom i dag, men jeg tror det har noe med at PS ligger i arendal og det er ganske nærme Kr.sand! (jeg TROR PS ligger i arendal)

Aldri opplevd at noe jeg har bestil har kommet så fort :)

 

Jeg innstalerte just Tony Hawk 2 på den og det kjører glatt! Det nå ikke så krevende da, men uansett. Nå innstalerer jeg GTA San Andreas og det krever en god del mer, men jeg vet at det virker! (sett det på youtube xD)

Nå tror kanskje dere at jeg skal bruke Winden til spill, men det skal jeg i hovedsak ikke. For spill PC har jeg! Den skal brukes på skolen, og på lange bilturer/bussturer, ferier ol..

Jeg vil bare ha noe jeg kan spille i timen ;)

 

(og der var GTA innstalert.. Funker helt fint, men det kjører jo ikke HELT glatt da, men godt nok!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...