Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Buy.com ships within the continental United States, Alaska and Hawaii only. At this time we are unable to process International shipments and orders going to Guam, Puerto Rico, and the Virgin Islands.

 

Ehm... Da oppretter du bare konto hos jetcarrier! ;) De lager en postboks eller adresse for deg i USA, også ordner de sånn at pakken blir sendt hjem på døra de for 500kr ellerno.. husker ikke helt åssen det var, sjekk ut www.jetcarrier.no!

 

Går ikke. Ved bruk av visa\mastercard sender de kun til billigadressen din. Og når den er i Norge, ser de det. Så, hvis du skriver at adressen din er i New Jersey (Jetcarrier) og denne ikke stemmer med billingadressen din, kansellerer de ordren din.

 

Ved bruk av Paypal, sender de kun til adressen som er registrert der, og da du ikke kan endre hjemland på Paypal, blir det også vanskelig.

Endret av Trazor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er alltid et alternativ, men det er jo et ganske mer tungvint et. Du må først sende mail og få "tilatelse" til å bruke wire transfer, og i tillegg kommer det $25 på toppen av prisen som en wire transfer gebyr.

Endret av Trazor
Lenke til kommentar
Det var vel heller ganske lettvint spør du meg ;p

 

1: Spør om de godtar wire transfer

2: Hvis ja, opprett konto hos jetcarrier

3: Kjøp

 

Sliiiiitsomt.. ;)

 

4. Betal $25 ekstra

5. Vent den ekstra tiden wire transfer tar (Nå har ikke wind blitt sluppet enda, så venting hadde det forsåvidt blitt uansett)

6. Gå glipp av renter du hadde fått ved å bruke Visa etc. (med Visa trekker de ikke pengene før varen er sendt. Med wire transfer må du betale med en gang du bestiller)

 

 

Men, hver sin smak ;)

Endret av Trazor
Lenke til kommentar
Tror dere den takler Photoshop, msn, IE og Dreamweaver samtidig uten problemer eller at den går treigt? :p

Fjåsete innlegg..

 

hva var det som var så fjåsete med det innlegget? synes det var unødvendig å svare slik på inlegget hans,

 

men uansett tilbake til spørsmålet:

photoshop og dreamweaver krever helst 2GB ram får å fungere optimalt, funker med 1gb også men kan gå litt tregt til tider da, serlig når en jobber med store filer.

Lenke til kommentar

Å bare refere til ram blir teit det også! Jeg hadde en laptop med pentium m 1,7ghz cpu, 1g ram og ati 9600 skjermkort for noen år siden, og den hadde null lagg når jeg hadde oppe msn, illustrator, photoshop, indesign, ie og litt småting.. Men at en laptop med en prosessor som visstnok bare er litt bedre enn celereon 900mhz så tror jeg den skal slite med å holde seg laggfri når du bruker de programma!

 

Det du, odd martin, sier er jo at så lenge man har 2gb ram så kan man godt sitte på pc med 100mhz cpu og forvente laggfri pc når man arbeider med bilder i photoshop, dreamweaver, msn osv..! ;)

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar
Å bare refere til ram blir teit det også! Jeg hadde en laptop med pentium m 1,7ghz cpu, 1g ram og ati 9600 skjermkort for noen år siden, og den hadde null lagg når jeg hadde oppe msn, illustrator, photoshop, indesign, ie og litt småting.. Men at en laptop med en prosessor som visstnok bare er litt bedre enn celereon 900mhz så tror jeg den skal slite med å holde seg laggfri når du bruker de programma!

 

Det du, odd martin, sier er jo at så lenge man har 2gb ram så kan man godt sitte på pc med 100mhz cpu og forvente laggfri pc når man arbeider med bilder i photoshop, dreamweaver, msn osv..! ;)

 

alle vet da at MSI Wind kommer med en cpu på 1.6Ghz og ikke 100mhz, så er det jo blitt utført flere tester der intel atom cpuen viser at den takler multitasking ganske greit så det er ikke cpuen som kommer til å sørge for lagg når en multitasker, heller begrenset RAM. serlig når en bruker litt tunge programmer som photoshop.

 

da har vi vell fått klarhet i dette også? :p

 

tilbake til MSI wind'en:

Laptopmag.com har nettop lagt ut en interresant review der de tester msi wind vs asus EEE

Msi Wind VS EEE 1000H

Endret av odd martin
Lenke til kommentar
Vil ha 6-cells nå! Har bestilt meg Acer Aspire One, men om jeg får MSI Wind med 6-cells batteri, og dermed 80GB HDD og fremdeles 5 timer og 30 minutters batteritid, da er det julaften! Noen som har en ide om når man kan begynne å se etter 6-cells batteriet?

 

forhåpentlig vis om ca 1 måndes tid.

Endret av odd martin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...