Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden

Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

• Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unnskyld meg, men jeg synes det er like kjedelig å lese om hvordan ting burde være i en tråd og om førsteposter som når man kan forvente motta Wind... Kanskje dere burde starte en ny debatt "Hvordan bør Wind-tråden være"? :tease:

Men tror vel egentlig en tråd alltid vil inneholde poster som er både interessante og uinteresante for alle. Gjelder å overse/være overbærende. Men en litt opprensing i gamle bestilte-mottok-poster kunne nok være en idé...

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men jeg synes det er like kjedelig å lese om hvordan ting burde være i en tråd og om førsteposter som når man kan forvente motta Wind... Kanskje dere burde starte en ny debatt "Hvordan bør Wind-tråden være"? :tease:

Men tror vel egentlig en tråd alltid vil inneholde poster som er både interessante og uinteresante for alle. Gjelder å overse/være overbærende. Men en litt opprensing i gamle bestilte-mottok-poster kunne nok være en idé...

Det er jo fullt mulig å lage en FAQ på førstsiden med linker til enkeltposter som besvarer hyppige spurte spørsmål? Ang. guider/tweaks er det allerede et godt knippe av disse på nettet bl.a. på youtube og wind-forumet, det gjelder bare å lokalisere og samle de på et sted. I stedet for å mene at trådstarter gjennom å opprette denne tråden må ta på seg det fulle ansvaret syns jeg de som har lyst til å bidra kan si ifra. Selv er jeg veldig entusiastisk til å få til en informativ kunnskapskilde om wind med litt struktur, og kan gjerne prøve å samle de guider som måtte være interessante for folk. Kanskje noen kan tilby hosting og lage en enkel side som gutta i Acer One tråden har gjort?

Edit: Laget en grov oversikt over guider/tråder/filmklipp jeg har merket meg om Wind'en på nettet, se vedlagt fil

Mvh,

Caliber

Wind_Guides.txt

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Noen som kan assistere meg med å få til style xp på wind'en? Er tydeligvis noe kødd med xp sp3 og programmer som skifter theme i windows, men i følge denne tråden skulle det vært løst. Jeg får imidlertidig ikke til noen av de fremgangsmåtene som er nevnt der, er xp-versjonen på wind noe annet enn final sp3?

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Hei folkens

Har nylig fått min lekre MSI Wind, og ønsker å teste Vista på den. Han laget meg min egen "versjon" ved hjelp av vLite, men sliter med å få den installert. Jeg har lest i diverse forum og tutorials at det skal gå an å "pakke ut" imaget ved hjelp av WinRAR på en USB Flash Drive for deretter å boote fra denne. Jeg vil tro at dette da vil fungere på samme måte som om man booter ved hjelp av en CD.

Det jeg imidlertid sliter med er å få Winden til å boote fra UFL. Har selvsagt valgt UFLen som bootkilde i BIOS. Når jeg starter maskinen med UFL tilkoblet får jeg beskjed om at det ikke er mulig å boote fra UFL da den ikke inneholder noe operativsystem.

Jeg har prøvd ulike løsninger for å få til dette. HP USB Disk Storage Format Tool og Dell Diagnostic Distribution Package har ikke fungert for å gjøre UFLen "bootable".

Noen som kan hjelpe meg? Er åpen for alle løsninger som kan hjelpe meg til å få installert Vista. Jeg har forøvrig en Kensington Datatraveler 8GB som jeg her har omtalt som UFL. Håper jeg har forstått dette riktig.

Jeg er klar over at det har vært blandede resultater med Vista på Wind. Dersom noen likevel ønsker å stille spørsmål om hvorfor jeg ønsker å installere Vista må dere gjerne gjøre det :p

Håper noen har anledning til å svare. Er takknemlig for all hjelp.

Bjarte

Endret av bjartesandal
Lenke til kommentar
Noen som kan assistere meg med å få til style xp på wind'en? Er tydeligvis noe kødd med xp sp3 og programmer som skifter theme i windows, men i følge denne tråden skulle det vært løst. Jeg får imidlertidig ikke til noen av de fremgangsmåtene som er nevnt der, er xp-versjonen på wind noe annet enn final sp3?

Mvh,

Haakon

Style xp er en av grunnene til at jeg ikke har lagt inn xp3. Fikk det ikke til å fungere selv etter en tutorial.. så da klarer jeg meg uten. Forskjellen mellom en skikkelig style xp theme og standard win er som himmel og hav. Jeg pm'er deg hvis jeg finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Hei folkens

Håper noen har anledning til å svare. Er takknemlig for all hjelp.

Bjarte

Hei Bjarte

Jeg er så langt i fra noen expert du kan komme, men jeg har i alle fall gjort det du har lyst til å gjøre.

Selv pakka jeg ut iso fila på harddisken og starta vista-installasjonen derfra. Smidig og lett.

Dersom du allerede har formatert, funker det med HP USB Disk Storage Format Tool. Pass på å gjøre minnepennen bootbar, og pakk ut vista-iso'n på den. Da kan du kjøre setup derfra etter oppstart. Når jeg leser innlegget ditt igjen ser jeg at det er her det feiler for deg. Sikker på at du har fått formatert minnepennen korrekt? fat32 og bootbar..

Jeg mener å vite at det er en lenke til en bedre forklaring på dette tidligere i forumet her, så om du forsøker å søke etter det kanskje du finner den samme løsningen som jeg var godt i gang med (før jeg starta det fra harddisken i stedet).

Vista funker fint forresten.

Lenke til kommentar

Brukte denne guiden for å kunne velge andre themes til XP:

Second Method (Using Replacer)

2. Download Replacer and extract the content.

3. Run replacer.cmd. A black command prompt window should appear.

4. Browse to C:\Windows\system32 and find uxtheme.dll. Drag this file into the command prompt window. Press enter.

5. Drag in the unlocked (patched) uxtheme.dll into the command prompt window. Press enter.

6. Confirm the replacement and wait for Replacer to finish. Press any key when prompted.

7. Reboot.

Congratulations. You are now ready to use third-party visual styles.

Last ned denne ferdige patchet uxtheme.dll

http://www.withinwindows.com/uxthemes/Wind...900.5512_EN.rar

Og så kan du bruke replacer til å erstatte systemfilen:

http://www3.telus.net/_/replacer/

Endret av IngveR
Lenke til kommentar
Brukte denne guiden for å kunne velge andre themes til XP:

Second Method (Using Replacer)

2. Download Replacer and extract the content.

3. Run replacer.cmd. A black command prompt window should appear.

4. Browse to C:\Windows\system32 and find uxtheme.dll. Drag this file into the command prompt window. Press enter.

5. Drag in the unlocked (patched) uxtheme.dll into the command prompt window. Press enter.

6. Confirm the replacement and wait for Replacer to finish. Press any key when prompted.

7. Reboot.

Congratulations. You are now ready to use third-party visual styles.

Last ned denne ferdige patchet uxtheme.dll

http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enh...ws-XP-SP3.shtml

Og så kan du bruke replacer til å erstatte systemfilen:

http://www3.telus.net/_/replacer/

Heisann. Den linken til den patchede ux-theme fungerer ikke, har du en ny link? Tror jeg brukte den "gamle" metoden og byttet filene manuelt, men style xp vil fortsatt ikke funke. Skal prøve replacer hvis du får lastet opp den uxtheme du brukte.

@ Ciryaher: Takk skal du ha, rop ut!

Lenke til kommentar
Noen som vet om MSI kommer til å bruke synaptic touchpad igjen eller om de kommer til å kjøre sentelic 100% framover med wind?

Selv ble jeg veldig positivt overrasket over hvor god sentelic touchpad'en var. Hadde lest så mye kritikk at jeg var sikker på at jeg måtte kjøpe en trådløs mus, men neida. Pad'en registrerer veldig skjelden dobbeltklikk når det ikke er min intensjon, og scrollingen ved å tappe i hjørnene syns jeg faktisk er ganske så grei etter å ha vendt meg til det.

Selv om dette ikke var svaret på spørsmålet ditt, tror jeg mange hadde fryktet sentelic-touchpad'ene mindre hvis de faktisk hadde prøvd en.

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar

Noen som vet om MSI kommer til å bruke synaptic touchpad igjen eller om de kommer til å kjøre sentelic 100% framover med wind?

Selv ble jeg veldig positivt overrasket over hvor god sentelic touchpad'en var. Hadde lest så mye kritikk at jeg var sikker på at jeg måtte kjøpe en trådløs mus, men neida. Pad'en registrerer veldig skjelden dobbeltklikk når det ikke er min intensjon, og scrollingen ved å tappe i hjørnene syns jeg faktisk er ganske så grei etter å ha vendt meg til det.

Selv om dette ikke var svaret på spørsmålet ditt, tror jeg mange hadde fryktet sentelic-touchpad'ene mindre hvis de faktisk hadde prøvd en.

Mvh,

Caliber

Vel, det er støtten i linux jeg tenker på. Det jeg har lest er iallefall at det er større sannsynlighet for at en synaptic touchpad er støttet i en random distro enn sentelic. Gidder ikke å dra med meg mus overalt selv om det helt klart er best.

For min del er spill eneste grunn til å kjøre windows, og på slike maskiner blir det litt meningsløst imo.

Lenke til kommentar

Fikk til custom themes nå, cluet er at themene dukker opp i "appearance"-tabben under når du høyreklikker og velger "properties". Prøver man å enable styleXP får man fortsatt feilmelding, men themene fungerer altså.

Et nytt spørsmål: Hva er det FN+F2 gjør, det ikonet som minner om to ark/faner bak hverandre?

Mvh,

Caliber

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...