Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden

Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

• Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor oppdatere BIOS når alt fungerer?

Eller har dere hatt problemer?

Siste BIOS (1.07) gir deg 224 MB delt minne på skjermkoret, istedet for 64 MB som standard.

Det er vel grunn nok til å oppdatere.

Eneste som er dritt er at MSI klarte å legge ut siste BIOS med noen ikke sp ubetydelige feil. Denne er nå trukket tilbake. Med BIOS 1.07 oppdateringen sluttet USBportene, kortleseren, tastatur osv å fungere. Nå ligger det kun BIOS 1.06 på MSI sidene.

Lenke til kommentar
uff og nå er lagerstatusen på ps.no endra til 2008.09.07

håper ikke den blir flytta mer for jeg trenger denne pcen asap :)

Er ganske sikker på at det er snakk om parti nummer to, mens det som skulle komme rundt månedsskiftet allerede er utsolgt. De siste dagene har de operert med 1. og 2. september, og i dag mottok jeg leveringsbekreftelse med sporingsnummer.

PS that is.

Daniel :)

Lenke til kommentar
Noen som har gått til innkjøp av den kjøleribben til ac; "windstille" og opplevd positive resultater?

Du finn ein tråd her, med måleresultat og bilder. Ser ikkje ut som den utgjorde det heilt store på dei eksempla der i alle fall. Mogleg ein kan redusere viftestøyen ved å få ein lavare gjennomsnittleg temperatur...

Lenke til kommentar
Noen som har gått til innkjøp av den kjøleribben til ac; "windstille" og opplevd positive resultater?

Du finn ein tråd her, med måleresultat og bilder. Ser ikkje ut som den utgjorde det heilt store på dei eksempla der i alle fall. Mogleg ein kan redusere viftestøyen ved å få ein lavare gjennomsnittleg temperatur...

Særdeles liten effekt, men så sier jo heller ikke de tallene noe om minsket viftestøy (nå har jeg selv ikke wind'en enda, men såpass har jeg skjønt at den er relativt stille). På den andre siden er det ingen stor utgift, selv om frakten nærmere dobler prisen, uten å ta tollen med i betrakningen. Kanskje det er stemning for power-buy av denne...?

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar

Okey, nå er jeg forbannet her. Bestilte en Hvit MSI Wind U100 hos netshop.no den 22.08, da var ubekreftet dato 31.08 .. I dag ble ubekreftet dato endret til 30.09 for faen !! Noen her som vet om det er muligheter for at de får PCen før den tid ? Burde jeg slette orderen hos netshop og heller bestille hos PS som har ubekreftet 09.09 ?

I og med at PCen er betalt, overføres pengene tilbake til min konto så fort orderen er slettet ?

Lenke til kommentar
Skjedde dette etter du hadde flasha til 1.07?

Nei hadde ikke flasha, kom bare inn der jeg skulle gjøre det, men så stod det at den ikke kunne lese av bios filen så restarta jeg og volâ så funka ikke tastaturet

Tastaturet mitt sluttet også å fungere etter at jeg oppgraderte BIOS.

Prøv å skru av Wind-en, ta ut batteriet, vent på et pip, sett batteriet inn igjen og start opp igjen.

Det hjalp for meg.

Takker for tipset, skal garantert prøve det ;)

Lenke til kommentar
Okey, nå er jeg forbannet her. Bestilte en Hvit MSI Wind U100 hos netshop.no den 22.08, da var ubekreftet dato 31.08 .. I dag ble ubekreftet dato endret til 30.09 for faen !! Noen her som vet om det er muligheter for at de får PCen før den tid ? Burde jeg slette orderen hos netshop og heller bestille hos PS som har ubekreftet 09.09 ?

I og med at PCen er betalt, overføres pengene tilbake til min konto så fort orderen er slettet ?

Nei, det vil ta like lang tid fra ps.no.

Saken er den, at hos PS.no er det ca. 250 som har forhåndsbestilt MSI Wind. Det kommende partiet til PS inneholder kun 180 stykker. Med andre ord er både kommende lass av MSI Wind og det etter der igjen stort sett oppfyllt.

Så den eneste sjansen for oss som er igjen er å importere den fra f.eks. England. Noen som vet om en troverdig nettbutikk? Hadde vært morsomt å se hva den vil koste fra utlandet. :)

Lenke til kommentar

Ay, takk for svarene, selv om det svir å lese dem .. :( Synes det er tåplig at de ikke kan bestille inn større parti når det er så stor etterspørsel ..

Regner det er null sjanse for å få PCen før jeg drar på student tur den 16.9 .. Dette var en strek i regningen ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...