Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden

Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

• Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71

Anbefalte innlegg

Hehe.. Oki.. D kjipe er at skriveren min bare tar windows som OS.. :(

Lurer på om d går ann å bruke skriveren ved å bruke XP via VirtualBox på Ubuntu'en... noen som vet?

Men er det bare å laste ned Ubuntu via nettet, når man har XP som OS i utgangspunktet elr?

Endret av WeCare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Las om en i EEE-tråden som hadde kjøpt 10000mAH-batteri for 200kr på ebay.

Nå som Msi Wind har vært på markedet en liten stund, hvorfor finner jeg ikke slike større batterier til den? :hmm:

Hadde egentlig lyst på en EEE 1000, men snakket med Asus og den kommer ikke før 1. kvartal 2009. Så da blir det evt. Wind. Men jeg MÅ ha bedre batteri enn det 3-cellers som følger med, og derav spørsmålet mitt to linjer oppe.

Lenke til kommentar
Hehe.. Oki.. D kjipe er at skriveren min bare tar windows som OS.. :(

Lurer på om d går ann å bruke skriveren ved å bruke XP via VirtualBox på Ubuntu'en... noen som vet?

Men er det bare å laste ned Ubuntu via nettet, når man har XP som OS i utgangspunktet elr?

Er nok helt sikkert mulig å ta skriveren igjennom XP i Virtualbox. Men dmest sannsynlig fins det en eller annen løsning til skriveren din i Linux, du har bare ikke funnet den.

Fins løsninger for alt i Linux, kan bare ta litt tid å finne dem:D

Og ja, det er bare å laste ned en ISO fil fra internett, har ingenting å si hvilket OS du laster ned med.

Lenke til kommentar
Las om en i EEE-tråden som hadde kjøpt 10000mAH-batteri for 200kr på ebay.

Nå som Msi Wind har vært på markedet en liten stund, hvorfor finner jeg ikke slike større batterier til den? :hmm:

Hadde egentlig lyst på en EEE 1000, men snakket med Asus og den kommer ikke før 1. kvartal 2009. Så da blir det evt. Wind. Men jeg MÅ ha bedre batteri enn det 3-cellers som følger med, og derav spørsmålet mitt to linjer oppe.

Det skal ikke ta lange tiden før det er mulig å kjøpe 6 cells batteri løst, et par måneder max.

Lenke til kommentar

Ååå, ok :)

Pleier disse å passe som hånd i hanske slik som originalbatteriene? :)

http://www.mugenpowerbatteries.com/

Her er en uttalsels fra Lion Batteries/Mugen Power Batteries:

Time to add a few more details...

MSI WIND Battery:

9 cells

Around 7800mAh

Original battery: 2200mAh

These specifications are still subject to change as the battery is still in development. I'll try and get a photo or two for you.

Mark

Lion Battery

Dette ble postet nå på torsdag :) Håper det ikke blir for stort/dyrt.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Dere.. som jg sa istad så r jg veldig n00b på pc'ting... så jg lurte på det md 9-celler batteriet.. hvis d r løs batteri hvordan får dere d til å koble sammen selve pc-maskinen( i dette tilfellet,wind'en)?

PS! Beklager dumheten min..

Lenke til kommentar
Dere.. som jg sa istad så r jg veldig n00b på pc'ting... så jg lurte på det md 9-celler batteriet.. hvis d r løs batteri hvordan får dere d til å koble sammen selve pc-maskinen( i dette tilfellet,wind'en)?

(Jeg er ikke så god på SMS språk, men tror jeg skjønner hva du spør om)

Man tar ganske enkelt ut originalbatteriet og setter inn det nye i steden. Som i alle bærbare PC'er er batteriet til å ta ut i en håndvending. Det større batteriet vil bygge litt i høyden så man må ofre litt i størrelse og vekt for økt kapasitet.

Lenke til kommentar

(Jeg er ikke så god på SMS språk, men tror jeg skjønner hva du spør om)

Man tar ganske enkelt ut originalbatteriet og setter inn det nye i steden. Som i alle bærbare PC'er er batteriet til å ta ut i en håndvending. Det større batteriet vil bygge litt i høyden så man må ofre litt i størrelse og vekt for økt kapasitet.

aha.. thnx for rask svar! ^^

Lenke til kommentar
Hei, Beklager sent svar. Du mister garantien vist du bytter harddisk. Du mister ikke garantien vist du bytter til de minnebrikkene MSI har godkjent.De minnebrikkene som MSI har godkjent er (Apacer, transcend og Twinmos)

MVH Support PS.no *******

Da er jeg i hvert fall innenfor. Har brukt Apacer.

Men er litt skeptisk til at de foreligger forskjellige svar der ute.

Som alltid bør man ta vare på den orginale disken og minne. Dersom maskinen må inn til service setter man bare inn orginaldelene.

Lenke til kommentar
Hvilken synes dere er best? XP eller Ubuntu?

Har alltid hatt windows som OS, men så ble jg litt interessert på Ubuntu..

Noe for og imot mellom disse OS'ene?

PS! Hvis jg kjøper pc som allerede har XP som OS.. hvordan kan man laste ned ett nytt OS? Sorry hvis jg spør en dum spørsmål.. veldig grønn på sånt xP

Det har lett for å bli religionskrig når en skal si noe for og i mot forskjellige OS. Jeg kjører både XP og Ubuntu på Wind-en min, men foretrekker generelt Linux fremfor XP. Når det er sagt, her er noen argumenter MOT Linux/Ubuntu på Wind-en:

• - Jeg får dårligere batterilevetid under Ubuntu (ca. 1:30) enn under XP (2:00 til 2:30)
  • - Jeg har ikke fått til å bruke Bluetooth og koble Wind-en til mobilen min og bruke denne som modem for å komme på Internett.
  • - Jeg må innrømme at jeg aldri har hatt en så ustabil Linux maskin som Wind-en. Spesielt har videoavspilling en tendens til å henge X. Om det er noe jeg har gjort konfiguret galt, eller det er ustabiliteter i Intel 945 driverne, vet jeg ikke.

Det er meget mulig at jeg kunne eliminere disse ulempene ved å bruke litt mer tid på konfigurering av Ubuntu installasjonen. Foreløpig har jeg stort sett bare fulgt denne guiden og tweaket litt etterpå.

For å komme i gang og teste Ubuntu, foreslår jeg du laster ned Ubuntu ISO imaget, og bruker f.eks. UnetBootin (se punkt 3 i 3.2 i guiden ovenfor for å lage en bootbar minnepinne). Bruk F11 når Wind-en starter opp og velg å boote fra minnepinnen. Da kan du teste Ubuntu fra minnepinnen, uten å gjøre noen endringer på harddisken. Når du har bestemt deg for å installere til harddisken, kan du gjøre dette fra Ubuntu som kjører fra minnepinnen. Da kan du velge å krympe XP-partisjonene, og installere Ubuntu i tillegg til XP. Da får du en boot-meny der du kan velge om du vil starte XP eller Ubuntu.

Lenke til kommentar
Eller bruk XP som den kommer med, og ha en god og stabil maskin som alt funker på uten problemer. Helt unødvendig å legge inn Linux.

Nei. Det er mange som foretrekker linux fremfor XP, jeg er selv en av dem, men jeg har tenkt å ha både XP (pro vel og merke) og Linux Mint.

Noen som vet hva batteritiden på 9 cells er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...