Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden

Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

• Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bestilte en "enclousure" (norske ordet?) for 2,5" dvd rom også monterte jeg en jeg hadde liggende, Fungerer fint det og.

Et "modda" eksternt HD-kabinett og en gammel DVD-brenner er godt som gull.

Blir jo aldri noe man drar med seg allikevel.

Lenke til kommentar

Hadde vært kjekt om jeg kunne fått svar på et par spørsmål:

1. Når kommer wind med større harddisk og 6-cell batteri (altså som følger med, ikke kjøpe løst)?

2. Kan jeg innstallere ubuntu på xp versjonen?

3. Er eneste forskjell mellom de som koster 3695kr og 3490kr på ps.no at den dyreste har 40GB ekstra lagringsplass?

4. Trenger jeg ekstra dvdrom for installasjon av ubuntu/reinstallasjon av xp?

5. Hva slags ram kan jeg putte i den uten å miste garantien? Alle av typen DDR2 667? Funker det også med 2GB ekstra, altså 3GB tilsammen?

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

To til spørsmål:

1. Om jeg kjøper den med 120GB + batteriet så vil det koste 4526kr. Vet vi hvor mye den nye versjonen som har 6-cell medfølgende vil koste ca? Vil gjerne vite hvor mye jeg kan spare på å vente :)

2. Mener du altså at 800MHz PC6400 ram vil fungere når du sier at alle hastigheter over også går? Eller bare raskere timings? Kunne noen bare gitt meg en link til den billigste 1GB rammen som passer bra til msi wind?

Takk igjen!

Endret av sureup
Lenke til kommentar
Hei Sureup. Om du lurer på hvordan du installerer Ubuntu med USB stick på MSI Wind kan du sjekke ut guiden min, som ligger under i tråden "Test av MSI Wind" som ligger under brukertester.

kan jeg bruke en ekstern harddisk på 120GB som jeg har? Eller må jeg kjøpe en minnepenn? Isåfall hvor stor bør den være i forhold til å både ha muligheten til å innstallere Ubuntu eller Vista

Lenke til kommentar
Hei Sureup. Om du lurer på hvordan du installerer Ubuntu med USB stick på MSI Wind kan du sjekke ut guiden min, som ligger under i tråden "Test av MSI Wind" som ligger under brukertester.

kan jeg bruke en ekstern harddisk på 120GB som jeg har? Eller må jeg kjøpe en minnepenn? Isåfall hvor stor bør den være i forhold til å både ha muligheten til å innstallere Ubuntu eller Vista

ja selvfølgelig. 9mb er alt du trenger;)

https://help.ubuntu.com/community/Installation/MinimalCD

Endret av ventech
Lenke til kommentar

Ja selvfølgelig at jeg kan bruke min eksterne harddisk til å installere ubuntu på MSI wind pcen? Gjelder dette også vista?

Tusen takk for hjelpen!

Kan også nevne at jeg fortsatt lurer på om noen vet ca pris på den nye winden med 6-cell batteri inkludert og større harddisk?

Og om noen kan linke til en billig ram som funker bra med det eksisterende i winden? Passer bra om det kan kjøpes på ps.no men det er ikke et krav!

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Ja selfølgelig til at du kan installere via harddisken :) kan bruke alt som har 900+mb ;) Vista har ikke jeg prøvd, men virker sikkert, google it ;) (vil kansje tro du trenger mer plass til Vista enn til Ubuntu, men har som sagt ikke prøvd)

Endret av kau
Lenke til kommentar

Hva bruker dere Wind til?

Jeg ser at veldig mange er interessert i RAM utvidelser og legge inn nye OS. Jeg har ingen planer om noen av delene, men bruker maskinen mer eller mindre til det den er tiltenkt tror jeg. Jeg synes XP funker bra på maskinen, og med mitt bruk er det nok minne og diskplass.

- Nettlesing med Firefox

- Epost

- OpenOffice

- Skype/MSN

- Lagring av lydbøker og musikk for overføring til MP3 spiller

- Overføring av bilder fra digitalkamera

- Har lagt inn noen filmer for bruk på fly og på ferie

- Program for kryptert lagring av alle slags pin koder og passord.

- Bluetooth tilkobling av mobiltelefon for nettilgang kmmer jeg antakelig til å bruke i Norge. Men nå er jeg i syden, og da blir det for dyrt. (Heldigvis fant jeg et trådløst nett her.)

Utover det har jeg bare antivirus og et par andre windosprogrammer på den.

For meg er maskinen først og fremst til bruk utenfor hjemmet. Hjemme har jeg større maskin(er).

Maskinen er perfekt for mitt behov for reisemaskin med et lite minus for dårlig batterikapasitet. Men jeg kommer muligens til å kjøpe et større batteri når det blir å få kjøpt.

Lenke til kommentar

Kommer nok til å bruke den til nøyaktig det samme som du tenker jeg. Det eneste som er litt trist nå er at jeg måtte returnere den til Netshop pga defekt touchpad. Litt surt når jeg endelig fikk den da :( Så nå er det bare å vente....igjen. Fikk nå testet den et par dager, og må si at jeg var rimelig godt fornøyd med den lille saken.

Lenke til kommentar

Hvilken synes dere er best? XP eller Ubuntu?

Har alltid hatt windows som OS, men så ble jg litt interessert på Ubuntu..

Noe for og imot mellom disse OS'ene?

PS! Hvis jg kjøper pc som allerede har XP som OS.. hvordan kan man laste ned ett nytt OS? Sorry hvis jg spør en dum spørsmål.. veldig grønn på sånt xP

Lenke til kommentar

Med mindre du er en gamer, noe som uansett er ganske uaktuelt på Wind vil jeg anbefale Linux Ubuntu av hele mitt hjerte.

Stabilt som bare det, lett å forstå, integrert kontorstøtte, et hav av gratis programmer tilgjengelig med et par klikk, enorme kilder med hjelp på nettet, både OS og programmer er helt gratis, så og si virusfritt, krever mindre av maskinen din, brukervennlig og du kan si hade til heng og systemkræsj, med mindre du med vilje kuker til systemet ditt.

Dessuten kan systemet tilpasses hundre prosent etter dine behov. ikke som I windows XP der du må reinstallere, fordi du valgte feil språk ;)

Det var velt alt håper jeg;)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...