Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden

Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

• Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71

Anbefalte innlegg

Jeg har en mistanke om at det er gleden med å skru som er grunnen hos mange av dere. Maskinen er helt grei som den er bortsett fra batterikapasiteten IMHO.

Jeg er enig med deg, og at jeg tror det er det samme for mange som med kraftige biler. Det er sjeldent du har behov for 600 hester på bilen din her i Norge, men det er gøy å vite at du har det under panseret. Var det ikke en kjent norsk dikter som sa at "Det finnes en salve for kroppen, og det finnes en salve for sjelen"?

Hehe. Noe sånt ja. Det er bare det at Wind får ikke 600 hester om man dobler minnekapasiteten. Den har fremdeles bare 90 hester, og 2GB RAM vil jeg heller sammenligne med spoiler og feite hjul. Det har lite for seg så lenge motoren bare er 1,4 liter.

kanskje dumt spm, men takler wind frontpage? skal bruke det programmet på skolen, men vet ikke hvor mye ressurser det krever...

Frontpage er vel ikke spesiellt krevende, så det burde gå smertefritt.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må ta kontakt for å få nytt "avoid if removed" klistremerke, men kan ikke finne noen steder på MSI Global som linker til noe som ser ut som norsk MSI support?

"avoid if removed" blir litt feil. Det står:

Warranty Sticker

Void if tampered

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Noen som har testet ut vista enda?

Jeg kjører nå Vista og det fungerer helt greit, gikk betraktelig bedre når jeg fjernet Aero og hele "Desktop Window Manager Session" tjenesten.

Vista skulle jo (ifølge MSIWind.net forumet) faktisk være bedre enn WinXP (forstå det den som forstå det kan)

Og hos meg fungerer det helt upåklagelig (nå har jeg vell og merke 2GiB RAM som sikkert er en STOR fordel, men det går vell kanskje med 1GiB om du deaktiverer ting som indeksering og SuperFetch)

Vil nå hvert fall anbefale og bruke vLite til å mekke din egen Vista disk hvor du fjerner ting du ikke har behov for (ikke behov for allverdens på en notebook egentlig), deaktiver / fjern unødvendige tjenester (anbefaler blackviper.com sin guide for deaktivering av Vista tjenester) og integrer de siste og beste Vista driverne til Wind.

Når du har mye av det unødvendige pjattet deaktivert så går ting smertefritt, det gikk ikke fult så bra med Aero aktivert og alt mulig av tjenester kjørende, men etter å ha fulgt blackviper sin guide, samt deaktivert og fjernet "desktop window manager session" tjenesten fullstendig (gjør at Aero ikke kan kjøres i det hele tatt) så går ting mye bedre! Nå kan jeg til og med kjøre med SuperFetch aktivert uten problemer! :D

Så ja, det fungerer veldig bra. Men det avhenger av at du deaktiverer mye av de tjenestene som er overfladiske og husk å kjøre en disk defragmentering når du har fått opp maskinen og installert alt du skal ha inn på den!

Lenke til kommentar
Jaja, leste den ikke så nøye :p

Men hvor skal jeg ringe / sende mail for å få bedt om nytt? :)

Hva er vitsen med å lime på ett nytt klistremerke ?

Da har jeg et i tilfelle den må sendes inn?

Er ikke det relativt logisk?

Hvorfor skulle de bare dele ut slike merker? Da kan jo folk fucke opp maskinen, og klistre på merket. "Kringlesmule på hovedkortet sier du? Nei, jeg har ikke vært inne i maskinen. Merket sitter der jo fremdeles.". Føler at det vil undergrave hele poenget med slik merker om man kan bestille og sette på selv.

Da er det bedre å lene seg på forbrukerkjøpsloven. Selv om du har åpnet maskinen må produsent vise til at du har ødelagt det du reklamere på, eller produsent må vise til at det er en overveiende stor sannsynlighet for at din inngripen er årsak til problemet. Det er i alle fall slik jeg tolker det..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Saken er jo at det som fort skjer om merket er brutt er at MSI lener seg på det og du får maskinen tilbake i retur og de skylder på at merket er brutt, og nå som MSI uansett sender ut merker til de som ber om det, hvorfor ikke spørre om et da?

Hvorfor gjøre hele prosessen lengre og vanskeligere enn nødvendig?

Lenke til kommentar
Saken er jo at det som fort skjer om merket er brutt er at MSI lener seg på det og du får maskinen tilbake i retur og de skylder på at merket er brutt, og nå som MSI uansett sender ut merker til de som ber om det, hvorfor ikke spørre om et da?

Hvorfor gjøre hele prosessen lengre og vanskeligere enn nødvendig?

For å snu det på hodet så ønsker jeg som ikke har åpnet maskinen min at ingen skal kunne påstå at jeg har åpnet den om den går i stykker. Om man skal kunne få nytt "Void if tampered" merke etter eget ønske har etter mine begreper den klistrelappen ingen mening.

Lenke til kommentar

Forstår det, men du må jo forstå at jeg ønsker et nytt merke så jeg slipper å bruke tid og ressurser på å krangle med MSI om jeg eventuelt skulle måtte sende den inn?

Da ender det fort med at servicepartner ikke gidder å ta en titt på den i det hele tatt, og det går fort over en uke bare på krangling om norsk lov bare for å få den sjekket og fikset? Må da forstå at jeg heller vil ha et klistremerke, klistre det på, sende den inn og slippe å stresse med alt det andre tullet som nesten garanter vil oppstå når servicepartner ser at et "void if tampered" merke er brutt?

Lenke til kommentar

Når det gjelder Vista så liker jeg veldig godt den langt mer "geniale" strømbehandlingen, at du kan skreddersy egne moduser for når laderen er koblet til og når den er ute, genialt!

Får sikkert laste ned noe til WinXP også som kan ta seg av sånt, men den som følger med i Vista syntes jeg fungerer helt utmerket!

Lenke til kommentar
Må da forstå at jeg heller vil ha et klistremerke, klistre det på, sende den inn og slippe å stresse med alt det andre tullet som nesten garanter vil oppstå når servicepartner ser at et "void if tampered" merke er brutt?

Uærlighet lønner seg ikke i det lange løp.

Lenke til kommentar
Må da forstå at jeg heller vil ha et klistremerke, klistre det på, sende den inn og slippe å stresse med alt det andre tullet som nesten garanter vil oppstå når servicepartner ser at et "void if tampered" merke er brutt?

Uærlighet lønner seg ikke i det lange løp.

Er da F*** ikke uærlighet :cool:

Man beholder nemlig garantien her i norge.

Lenke til kommentar
Man beholder nemlig garantien her i norge.

Hva er da vitsen med å sette på nytt merke? Hvem prøver man da å lure, hvis man likevel har retten på sin side? ;)

Har jeg ikke alt nevnt det da?

At du har retten på din side betyr jo ikke at du slipper unna et sant lite helvete med servicepartner som skal teste / fikse maskinen.

Hva tror du skjer når de får en maskin og de ser at merke er brutt?

Jo, de kaster maskinen til side (eventuelt sender den tilbake til PS.on) og sier at garantien på denne er brutt.

PS.no kontakter deg og informerer om dette og krever at du betaler testgebyr til dem.

Og nå må du da drive å slite med å forklare dine rettigheter osv, det tar fort litt tid, maskinen må da tilbake til servicepartner igjen, de får denne gangen utført testingen og fikset maskinen og du får den endelig tilbake?

Istedenfor at det tok en og en halv uke fra du sendte inn maskinen og fikk den tilbake (uten å måtte gjøre noe som helst) tok det plutselig dobbelt så lang tid, de måtte streve med å forklare servicepartner hvordan dette med norsk lov fungerer, osv osv..

Hvorfor gå igjennom alt det når du kan slippe det?

Er vell derfor MSI også sender ut nye merker, så man skal slippe og havne opp i slike unødvendige situasjoner?

Er jo ikke løgn å klistre på et nytt merke heller, du har jo faktisk garantien intakt.

Greit nok at det blir feil med tanke på at du da viser at du ikke har vært inni maskinen, selv om du da har vært det.

Men servicepartner får jo inntrykket av at garantien er brutt siden det er det som står på merket, ergo blir det jo det feil også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...