Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden

Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

• Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+7412534

Fikk min Wind nå på torsdag.Satt inn en ekstra gb minne. Har lekt med den litt et par dager nå og slik er førsteinntrykket:

Virker godt og solid bygd.

Godt tastatur som er enklere å skrive på enn f. eks Asus EEE (ja, jeg har prøvd den også).

Fungerer bra på de fleste oppgaver jeg har satt den til. Det er ting som surfing, skriving, Spill (GTA 3:P), HD film (720p og 1080i). Har ikke prøvd 1080p enda, men nå er ikke skjermen akkurat laget for Full HD.

Det som jeg ikke var like fornøyd med var nettverkskortet. Joda det fungerer det, men rekkevidden er begrenset i forhold til mine andre bærbare. Har ikke det beste nettet hjemme, men De andre bærbare jeg har (se signatur) faller aldri ut. Winden derimot faller ut av og til selv om det heldigvis ikke er altfor ofte.

Batteritiden er som sagt ikke noe å skryte av med 3 celler. Får i underkant av 2t og 45 min ved normal bruk. Skal kjøpe 6 cellers når det kommer i butikken.

Blåtann fungerer bra og er kjekt når du sender filer fra mobilen etc.

Jeg synes det er en fordel med standard HD og ikke SSD på grunn av plassbehov.

Nå har jeg flere filmer og litt musikk innpå winden. Er veldig fin å se film på selv om skjermen ikke er allverden stor.

Lyden derimot er ikke noe å skryte av. Du MÅ bruke hodetelefoner eller eksterne høyttalere.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med MSI WIND U100.

Med en pris på 3495 + 130 for 1gb ram er det en fin pris på en god pc.

Som student er dette akkurat den pcen jeg så for meg.

Nå har en kompis bestilt seg Acer Apsire ONE så vi får sett de opp mot hverandre når han får den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som jeg ikke var like fornøyd med var nettverkskortet. Joda det fungerer det, men rekkevidden er begrenset i forhold til mine andre bærbare. Har ikke det beste nettet hjemme, men De andre bærbare jeg har (se signatur) faller aldri ut. Winden derimot faller ut av og til selv om det heldigvis ikke er altfor ofte.

Jeg har motsatt erfaring. Jeg har også Dell Inspiron 9400; samme som deg.

På campingplassen der jeg har campingvogna mi på fast plass, opplever jeg at min Dell Inspiron 9400 detter ut av nett minst 3-4 ganger i timen. Signalet inni campingvogna er som regel på 2 streker (av 5) på Dell-laptopen. På MSI Wind derimot, detter jeg ikke ut av nettet i det hele tatt. Der er signalet 3 eller 4 streker (oftest 4).

Med andre ord: min erfaring er at MSI Wind tar opp trådløsnett-signaler mye bedre enn min Dell Inspiron 9400.

Lenke til kommentar
Driver å skal bestille ny RAM til MSI Winden, lurer på om denne funker : http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=%23135669 ? :p

Ser ut som den skal fungere bra! MSI Wind støtter DDR2 667mhz minne, men det beste er hvis den er mest mulig lik den som allerede sitter i Wind maskinen fra før av, som er en 1GB DDR2 667Mhz brikke med følgende timings:

CAS# Latency (tCL) 4.0 clocks

RAS# to CAS# (tRCD) 4 clocks

RAS# Precharge (tRP) 4 clocks

Cycle Time (tRAS) 12 clocks

Å ha identiske på begge brikkene er ikke så viktig, men når det gjelder minne vil alltid maskinen kjøre på spesifikasjonene til den tregeste modulen i maskinen.

EDIT:

Driver å skal bestille ny RAM til MSI Winden, lurer på om denne funker : <a href="http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=%23135669" target="_blank">http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=%23135669</a> ? :p

Den funker fint ja. Husk at du bryter garantien ved å sette inn mer Ram.

Det at man bryter garantien blir vel egentlig en sannhet med modifikasjoner, med tanke på at forskjellige folk har fått forskjellig beskjed fra PS.no og MSI.

Jeg anbefaler alle som er usikre på dette å kontakte PS.no eller MSI direkte for å få en skriftlig beskjed på hva som gjelder.

Endret av Bornslip
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534
Jeg har motsatt erfaring. Jeg har også Dell Inspiron 9400; samme som deg.

På campingplassen der jeg har campingvogna mi på fast plass, opplever jeg at min Dell Inspiron 9400 detter ut av nett minst 3-4 ganger i timen. Signalet inni campingvogna er som regel på 2 streker (av 5) på Dell-laptopen. På MSI Wind derimot, detter jeg ikke ut av nettet i det hele tatt. Der er signalet 3 eller 4 streker (oftest 4).

Med andre ord: min erfaring er at MSI Wind tar opp trådløsnett-signaler mye bedre enn min Dell Inspiron 9400.

Ja, kanskje du har vært heldigere enn meg. Nå skal det sies at Routeren min bør skiftes ut snart, men jeg får faktisk bedre signaler med Dell 9400 og FSC M4438g. Også min avdøde Ibook fungerte bra. Jeg får se litt rundt på nettet etter noen tips. Kanskje man kan tweake litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534
Driver å skal bestille ny RAM

Det at man bryter garantien blir vel egentlig en sannhet med modifikasjoner, med tanke på at forskjellige folk har fått forskjellig beskjed fra PS.no og MSI.

Jeg anbefaler alle som er usikker på dette å kontakte PS.no eller MSI direkte for å få en skriftlig beskjed på hva som gjelder.

Jaså?

Jeg trodde MSI hadde gitt beskjed om at man bryter garantien?

Upgrading MSI Wind RAM

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler alle som er usikker på dette å kontakte PS.no eller MSI direkte for å få en skriftlig beskjed på hva som gjelder.

Jaså?

Upgrading MSI Wind RAM

Den linken er jo ingen offisiell statement fra MSI. Med tanke på at forskjellige kilder sier forskjellige ting, så ville en skriftlig bekreftelse på mail fra en MSI representant vært det beste. Det vil man også kunne bruke hvis man skulle komme i en eventuell tvist med MSI ved senere garantispørsmål.

Lenke til kommentar

Jeg sitter på et nettverk der jeg ikke fikk tildelt IP-adresse når jeg kjørte Ubuntu på Wind-en (jeg gjorde mange forsøk). Med en restart og oppstart i Windows fungerte det OK. Takket være ditt innlegg forsøkte jeg en gang til i Ubuntu - og nå fungerer det fint i Ubuntu også! Takk for tipset. Kanskje det ikke er så påkrevd med nytt nettverkskort likevel?

Kjekt å høre!:)

Hadde litt samme opplevelse egentlig.. Hadde bestemt meg for å prøve Ubuntu (første gang, har aldri prøvd Linux før), men holdt på å gi opp da jeg ikke fikk til trådløst internett, og fikk beskjed av ps.no at bytte av nettverkskort ville bryte garantien. Men etter å ha re-installert Ubuntu og fulgt fixen for wifi en gang til, funket alt veldig godt!

Vil ambefale alle som ønsker å prøve noe nytt å installere Ubuntu på Winden!;)

Lenke til kommentar

Til dere som tenker på å sette inn mer RAM, så skjønner jeg ikke helt vitsen. Denne maskinen egner seg best til "lette" oppgaver, så jeg har mine tvil om at man oppnår særlig mye med å doble minnet. For å kjøre to-tre normale programmer har den minne nok.

Om man har tenkt å kjøre tunge programmer på den, så vil allikevel CPU'en og resten av hardwaren sette såpass mange begrensinger at man burde ha valgt en annen maskin.

Jeg har en mistanke om at det er gleden med å skru som er grunnen hos mange av dere. Maskinen er helt grei som den er bortsett fra batterikapasiteten IMHO.

Lenke til kommentar

Jaså?

Upgrading MSI Wind RAM

Den linken er jo ingen offisiell statement fra MSI. Med tanke på at forskjellige kilder sier forskjellige ting, så ville en skriftlig bekreftelse på mail fra en MSI representant vært det beste. Det vil man også kunne bruke hvis man skulle komme i en eventuell tvist med MSI ved senere garantispørsmål.

Om garantien ryker eller ikke, er opp til landet sjøl. Detta har blitt gått igjennom så mange ganger før.

I norge, gjennom feks PS så har MSI sagt at garantien ikke ryker.

I USA, har MSI selv sagt at garantien går til helvete om du gjør det.

I Canada og UK, så kan de skifte ram som rakkern og.

Nå er jeg litt lei av alle som kommer og sier bastant uten å ha sjekka opp. Dere får tro hva dere vil, jeg skifter disk og setter inn ram uten dårlig samvittighet for brutt garanti.

PS har kontakta MSI og fått bekrefta at delene skal være brukerutskiftbare, jeg har sitert mailen tidligere her. Bla tilbake.

Takk for svarene alle sammen :D Dere er til god hjelp !

Men bli bare mer å mer forvirra angående garantien, tror jeg tar å kontakter MSI når jeg får PCen .. :p

MSI har ingen norsk divisjon, Netshop, PS og en eller to butikker til er de du isåfall må kontakte for spørsmål om MSI-produktene.

Lenke til kommentar
Jeg har en mistanke om at det er gleden med å skru som er grunnen hos mange av dere. Maskinen er helt grei som den er bortsett fra batterikapasiteten IMHO.

Jeg er enig med deg, og at jeg tror det er det samme for mange som med kraftige biler. Det er sjeldent du har behov for 600 hester på bilen din her i Norge, men det er gøy å vite at du har det under panseret. Var det ikke en kjent norsk dikter som sa at "Det finnes en salve for kroppen, og det finnes en salve for sjelen"?

Lenke til kommentar
Jeg går teknikk og industriell produksjon VG1 for tiden, og skal bruke programmer som solid edge. Duger denne laptopen til dette?

-toi

Jeg vil ikke si noe sikkert siden jeg ikke har prøvd solid edge på winden min ennå, men jeg tror nok at winden blir i svakeste laget siden du stort sett jobber i 3D.

Selvfølgelig alt går, kommer jo bare ann på hvor lenge du orker å vente etter forskjellige operasjoner.

Jeg skal nok teste i løpet av de nærmeste dagene, kommer tilbake med rapport.

Enya

Lenke til kommentar

Bestilte just via ps.no. der stod det ubekreftet 2. sep. Fikk ordrebekreftelse og der stod det 23. sep. Flere som har opplevd dette?

har kikket masse på konkurrenter til denne pc, da kohjinsha og multicom alishan.

Noen som har noe å si om disse alternativene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...