Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden

Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

• Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lurer på hva den nye versjonen med 160gb hdd og 6 cellers batteri vil koste...

er det 1gb i den eller 2gb ram?

i så fall ville jeg kjøpt et minne med 2 gb... (hvilken type er det foresetten?)

blir den under 4000kr så er den solgt på mindre enn to min! :p

jaja, bare å vente, btw, noen andre som har planer om å kjøpe den? :)

Lenke til kommentar

Har selv lagt inn bestilling på en sort Wind hos PS.no nå, håper ikke det tar så altfor lang tid før den kommer. La med det samme inn en bestilling på Apacer 1GB DDR2 667Mhz 1.6v også. :ph34r:

Mener forresten jeg leste om noen som hadde investert i en Hitachi Travelstar 120GB 7200rpm som var 5 grader kjøligere enn Wind sin original HDD. Mulig jeg må få sjekket opp litt mer rundt det og kjøre på med en ekstra HDD om det viser seg at 7200rpm ikke støyer så altfor mye...

Nå er det bare å glede seg!

Lenke til kommentar
Her ligger da alt du har behov for.

Problemet er at jeg helst vil unngå å installere tunge drivere, og bruke Microsoft sine der det er mulig. F.eks driverne til lydkortet virker jo helt håpløse - hver gang jeg putter i headsettet kommer det ikke mindre enn to svære og glorete dialoger fram hvor jeg må trykke OK for å ta de i bruk. Ser absolutt ingen grunn til at det skal dukke noe som helst når jeg putter i headsettet...

Muse-drivere som følger med slike PC-er pleier også å være unødvendige... Eget program, med eget ikon nede i taskbaren kun for å gjøre noe som vanligvis er innebygget funksjonalitet for? Eneste jeg går glipp av er vel den scrolle-funksjonen, men den visste jeg ikke om før i går uansett, og synes ikke den var så utrolig brukbar.

Så før jeg reinstallerer vil jeg forsikre meg om at jeg slipper å installere de samme driverene slik at PC-en i praksis blir lik som den var når jeg fikk den...

Edit: Bare for å bekrefte hva jeg mener.. Lyd-driveren til MSI Wind tar 45MB. Det som skal til for å få lyd ut av "søppelhøyttalerene" på denne PC-en tar neppe mer enn 500KB. Så resten er det som på godt engelsk kaller bloat. Det har kun hensikt på en PC med skikkelig anlegg.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Hehe, skjønner det.

Intel sine skjermdrivere finner du på intel.com, lyddrivere trur jeg windows klarer å kjøre inn noen standarddrivere av, musedriverne trenger du ikke, du kan bruke MS sin bluetoothstack istedetfor Toshiba sin som MSI tilbyr, WLAN-driverne må du nok ta fra msi-sidene med mindre du leiter litt på realtek sine sider..

Jeg har ingen svar utenom det, du får bare reinstallere å ta det derfra, det er jo ingen stor jobb tross alt.

Lenke til kommentar

Det jeg gjorde (og pleier å gjøre) istedenfor å kjøre setup.exe fila på drivere, er å oppdatere denne manuelt. Så velger jeg plassering og finner frem til katalogen hvor driveren ligger. Dette pleier å virke i noen sammenhenger. Da installeres som regel ikke alt tillegget, men bare driveren..

Så vidt jeg husker, så må det installeres driver for Lan, Wlan, skjerm og lydkort. Musedriveren installerte jeg for å få scroll funksjonen.

Jeg installerte også bluetoothstacken, uten at jeg syntes pcen ble merkbart tregere. Men jeg ville kanskje forsøkt MS sin som zyrex sier.

Lenke til kommentar
Her ligger da alt du har behov for.

Problemet er at jeg helst vil unngå å installere tunge drivere, og bruke Microsoft sine der det er mulig. F.eks driverne til lydkortet virker jo helt håpløse - hver gang jeg putter i headsettet kommer det ikke mindre enn to svære og glorete dialoger fram hvor jeg må trykke OK for å ta de i bruk. Ser absolutt ingen grunn til at det skal dukke noe som helst når jeg putter i headsettet...

Muse-drivere som følger med slike PC-er pleier også å være unødvendige... Eget program, med eget ikon nede i taskbaren kun for å gjøre noe som vanligvis er innebygget funksjonalitet for? Eneste jeg går glipp av er vel den scrolle-funksjonen, men den visste jeg ikke om før i går uansett, og synes ikke den var så utrolig brukbar.

Så før jeg reinstallerer vil jeg forsikre meg om at jeg slipper å installere de samme driverene slik at PC-en i praksis blir lik som den var når jeg fikk den...

Edit: Bare for å bekrefte hva jeg mener.. Lyd-driveren til MSI Wind tar 45MB. Det som skal til for å få lyd ut av "søppelhøyttalerene" på denne PC-en tar neppe mer enn 500KB. Så resten er det som på godt engelsk kaller bloat. Det har kun hensikt på en PC med skikkelig anlegg.

Du kan velge å disable pop-up'en som kommer når du plugger i kontakter.

BM

Lenke til kommentar
Til dere som har installert Windows selv - hva er det som ikke fungerer "out of the box" med Windows XP SP3? Dvs, hvilke drivere må installeres manuelt?

Min PC virker veldig ustabil. Fungerte helt fint i begynnelsen, men nå når jeg f.eks. streamer video begynner den av og til å stoppe opp litt hvert 5 sekund. Venter jeg 5 minutter kan det plutselig fungere fint igjen... Lurer på om det er Wifien. Men vil uansett starte med en clean XP installasjon. Alle disse lyd og muse-driver programmene er så unødvendige, og gjør i alle fall ikke maskinen raskere.

WLAN-driveren er ikke all verden. Mange (også jeg) har hatt problemer med at den slår seg av og på ganske random. Ny driver som virker ligger på MSIs hjemmesider.

BM

Lenke til kommentar
Hvor ville dere ha bestilt PCen ?

Vurdere PS.no eller Netshop.no, noen som vet noe om leveringstider osv ? Synest de informerte dårlig om dette på de omtalte sidene ..

Jeg bestilte på ps.no. De fikk inn en forsendelse med MSI på mandag, sendte den på onsdag, og jeg hadde den på torsdag. Jeg tror det står 'ubekreftet' foran datoene nå, men dette er fordi de ikke er helt sikre på når de får inn en ny forsendelse av dataen.

lurer på hva den nye versjonen med 160gb hdd og 6 cellers batteri vil koste...

er det 1gb i den eller 2gb ram?

i så fall ville jeg kjøpt et minne med 2 gb... (hvilken type er det foresetten?)

blir den under 4000kr så er den solgt på mindre enn to min! :p

jaja, bare å vente, btw, noen andre som har planer om å kjøpe den? :)

Tror nok ikke den kommer til å koste noe mindre enn 4000kr da den aktuelle MSI Wind koster ca. 3500.

Forøvrig har jeg skrevet denne meldingen på min MSI, den er nydelig!!

Lenke til kommentar

For alle dere som sitter på gjerdet og venter på en Hvit MSI Wind, kom jeg muligens over noe interessant.

I Danmark er MSI Wind også lansert som MyBook M11 Freedom ved siden av MSI sin originale Wind, noe ala Advent sin versjon som vi allerede har sett. Eneste forskjellen er at denne ikke har noen logo-merking på maskinen, så den ser mer eller mindre ut som en noname maskin.

Forhandleren i Danmark er EU-Computer.dk, og ifølge deres websider er det 50+ på lager. Jeg aner ikke om disse shipper utenfor Danmark, men det er ikke verre enn å sende en mail for å spørre :)

Link - MyBook M11 Freedom

Ser ut som den kun finnes i hvit, og 2 versjoner - en med 1gb minne og en med 2gb minne.

Lenke til kommentar

Muligens et dumt spørsmål, men siden jeg ikke er noe PC-pro får det gå ..

Leveres PCen med ferdig installert OS ? Har lest i tråden at mange av dere har slitt med installasjonen osv.

Bestilte fra Netshop i går, Ubekreftet til 30.08.08 :( Dette blir noen lange dager ! :p

Lenke til kommentar
Er det noen her som har oppgradert til nyeste bios som er 1.07? Evt. funnet ut hva som er nytt med den?

Ingen aning hva som er nytt, men den funker da perfekt iallefall.

Muligens et dumt spørsmål, men siden jeg ikke er noe PC-pro får det gå ..

Leveres PCen med ferdig installert OS ? Har lest i tråden at mange av dere har slitt med installasjonen osv.

Bestilte fra Netshop i går, Ubekreftet til 30.08.08 :( Dette blir noen lange dager ! :p

OS er installert, må bare ferdiggjøre installasjonen når du starter maskinen første gang. Velge språk og sånn. Tar vel 10-20 min så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...