Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden

Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

• Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71

Anbefalte innlegg

hmm...

lurer på om msi kun levere laptopen med 3cells batteri i første omgang også kommer wind'en med 6cells batterie etter verdt.

men uansett, viss en bestiller fra ps.no og den levers med 3cells batteri så er det ingen problem å bytte batteriet senere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne seiler opp som en lik konkurrent til 901 for min del iallefall. Jeg kommer nok til å kjøpe den som kommer først til Norge, og det er det vel liten tvil om at det er denne som gjør. Madamen derimot skal ha en EEE for hun vil ha den så liten som mulig. Selv skal jeg bruke den når jeg er på farten, og i jobben så om det er 9 eller 10" spiller liten rolle for meg.

Etter hva jeg har skjønt så har denne og EEE 901 samme oppløsning, samtidig som det vil være omtrent lik batteritid på begge?

Lenke til kommentar

kommer selv til å kjøpe en EEE like laptop i løpet av sommeren og trur nåkk det kommer til å bli en msi wind på meg. :D Hovedsaklig fordi den er billigere enn EEE 901 og like god eller bedre, det som gjør at jeg ikke går for EEE 901 i steden for msi wind er laggringsplassen, tastaturet og prisen.

kommer til å bruke laptopen mest i jobb sammenheng og som "sitte i sofan surfe pc :p"

EEE 901 og MSI Wind har samme oppløsning og noelunde samme batteri tid, Asus har lovet at EEE 901 skal ha en batteri tid på over 7timer men en review fra laptopmag.com forteller at batteriet på EEE 901 ikke klare mer en rundt 5timer med wifi på.

Endret av odd martin
Lenke til kommentar
MSI Wind 10" WSVGA Atom 1.6GHz 80GB 1024MB Black XPHome WLanBG BT 4-1CardReader Cam 1.2Kg 3Cell3xUSB

Dette er iallefall den infoen som står. Hvis jeg bestiller en slik en og det viser seg at den har 3-cellers, vil det da være mulig å kjøpe nytt batteri ved en senere anledning?

Merkelig. Sist jeg så gjennom samme teksten hos PS.no så sto det faktisk 6-cellers batteri, har de endra det nå nylig?

Antar at en ganske enkelt kan kjøpe 6-cellers om den viser seg å komme med 3-cellers.

Lenke til kommentar
Merkelig. Sist jeg så gjennom samme teksten hos PS.no så sto det faktisk 6-cellers batteri, har de endra det nå nylig?

Antar at en ganske enkelt kan kjøpe 6-cellers om den viser seg å komme med 3-cellers.

mhm var akkuratt det samme jeg så hos ps.no sist jeg sjekket , at den ble levert med 6-cellers batteri. så det må vell være noe de har endret nylig.

som jeg nevnte tidligere i tråden så går det fint an å bytte batteri på wind'en :)

Endret av odd martin
Lenke til kommentar

Står 6 cell i ordrebekreftelse min fra PS. Skal nok ringe i morgen å spør for å være helt sikker. 6 cell er en av grunnen jeg vil ha Winden.

Edit: kanslerte orderen nå. Bestemmer heller for å vente til dato og batterkapasitet er bekreftet.

Endret av mesha
Lenke til kommentar

Noen som vet nøtaktig når denne PC-en vil komme i salg i norge? Ser ps.no har ubekrefta 23. juni, tror dere de vil ha den da? + - et par dager.. Synes PC-en ser utrolig bra ut, og kunne tenkt meg en svart en selv! :)

Edit: Hvor tykk er egentlig denne laptopen? Ser noen steder skriver at den er 0,7", noe som vel tilsvarer ca 1,8cm.. Men på bilder ser den jo ut som om den er 3-4cm tykk!

Etter å ha lest et par tester så skal jeg ærlig innrømme at denne laptopen virker mye mer interessant enn f.eks Asus EEE 901 og 1000

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Hei!

Har et par oppgraderingsspørsmål:

* Ser det er mulig å oppgradere til 2GB RAM. Kan man gjøre dette selv, eller må det gjøres av MSI?

* Vil det være mulig å sette inn større harddisk selv?

* Kan man, etter RAM oppgradering (se første spørsmål), installere Vista på den?

Og generelt: Jeg skal ikke kjøpe noe nytt før august/november. Tror dere at det vil ha kommet en oppfølger innen da?

Endret av HowCome
Lenke til kommentar

Kan oppgraderes til 2gb, sitter der minnet sitter på alle andre laptoper etter hva jeg har forstått, nemlig under.. Så er vel bare å skru av lokket og sette inn brikka!

http://www.laptopmag.com/advice/how-to/msi...ram.aspx?step=0

Var visst litt mer jobb.. Må visst ta av hele chassiet, men ser jo rimelig simpelt ut..

Edit: Ny link

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Da er jeg solgt! Jeg tror dette er den bærbare PC-en jeg har ventet på i lang tid. Er vel ikke noe mer jeg kunne ønsket meg. Linken din funker forresten ikke.

Jeg er likevel interessert i å vite om det er mulig å installere Vista på den :)

EDIT: Beklager at jeg spør mye, men en ting: Setter man da inn 1GB til, slik at det blir 2GB total - eller tar man det eksisterende minne ut, og setter inn 2GB?

Endret av HowCome
Lenke til kommentar

Ser at ps.no skriver "Norwegian" i tittelen på asus eee 900, men ikke på da f.eks wind'en.. Noen som kan befkrefte at den vil komme med norsk tastatur? Vet det har skjedd tidligere at de første modellene av en laptop har kommet med US tastatur..

Den ubekrefta lagerstatusen er nå 24. juni, i går var den 23.juni.. blir vel flytte 1 dag frem for hver dag som går nå tenker jeg ;p

Lenke til kommentar

Snakket akkurat med PS.

-Batteriet er 3 celler.

-Det følger med kondomveske (som ikke tar annet enn PC-en

Tastaturet er internasjonalt så langt de vet, siden de har fått bekreftet hva slags tastatur den kommer med

-Leveringen er ubekreftet, men de tror den er i Norge Juli/August

Lenke til kommentar

Føyer til: Bytte av harddisk (SATA 2,5") er mulig, det er også utvidelse med ekstra RAM (1x512 eller 1024MB SO-DIMM DDR2 667MHz). Men begge deler krever at du åpner chassiet, da ryker garantien.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Føyer til: Bytte av harddisk (SATA 2,5") er mulig, det er også utvidelse med ekstra RAM (1x512 eller 1024MB SO-DIMM DDR2 533MHz). Men begge deler krever at du åpner chassiet, da ryker garantien.

retter deg opp her jeg, Ram'en som brukes i wind'en er SO-DIMM DDR2 667mhz ikke 533mhz :p

Lenke til kommentar

Min feil, selvsagt 667 :)

Og bare så det er sagt - det er 3-cellers. De fikk leveringsproblemer fra underleverandør, så de shipper de første enhetene med 3-cellers mens de venter på å få 6-cellers batteriene.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...