Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden

Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

• Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo mer minne betyr ikke høyere strømforbruk, men i dette tilfelle så legger du jo til en ny minnebrikke som da ikke satt i maskinen fra før av som trenger 1.8V, så selvsagt så går det da litt ekstra strøm

Det stemmer gjerne, spørsmålet er hvor mye nytte en drar fra 1 gb ekstra ram i XP.

Lenke til kommentar
Da bestilte jeg en MSI Wind fra Netshop... så var det bare å håpe at de får det inn på lager før den 13. August :S

Da kan du like greit bestille fra PS.no også, så bare kansellerer du den ene når en av dem har sendt deg Winden. No hassle :D

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å teste ut linux/os x og litt forskjelligt på Winden min. Har lest en del om hvordan å installere OS fra en USB-pinne, så kom jeg over denne her lekkerbisken http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1707806

De har også denne som er hvit http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1707802 men den har ikke LightScribe (skrive etiketter på discen?) og er noen kroner billigere. Den var heller ikke på lager pluss den ikke var svart... så det ble førstnevnte for min del!

Den drar strømmen fra USB og er ellers ganske liten - ikke så dyr heller! Bilder http://www.lge.com/products/model/enlarge/gsa-e50l.jhtml

Multicom hadde også riktig type minne på lager (ps.no hadde ikke sist jeg sjekket) så da er det bare å bestille begge samtidig hvis du skal spare bittelitt på på frakt :p

Litt off/topic men interessant for noen :)

Endret av Nado
Lenke til kommentar

For å svare på et spm ang denne og Vista. Du ønsker IKKE å ha vista på denne maskinen. Ta å les et par benchmark tester av Atom prosessoren så vil du nok ikke spørre mer om dette :) Jeg mener den "tapte" ytelse testen mot en 900Mhz celeron. Så den er nok ikke Vista materiale.

Noe jeg har lagt merke til er at mitt ønske om å kjøpe denne sammen med en SSD disk på 32GB kanskje burde kanselleres. Toms hardware påstod jo at man fikk mindre batteritid av dette noe jeg syntes høres absurd ut så lenge en SSD disk ikke har noen beveglige deler.

Jeg vet det kom en test som "motbeviste" Toms hardware testen av SSD disker som sa at batteriet varte 10 min mere med en SSD disk men det er jo ikke værd å bruke penger på...

Irriterende at den skulle bli utsatt lenger. Jeg håpet jeg skulle kunne får bruke den på toget når jeg skulle hjem fra sommerferie. (10t+)

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
For å svare på et spm ang denne og Vista. Du ønsker IKKE å ha vista på denne maskinen. Ta å les et par benchmark tester av Atom prosessoren så vil du nok ikke spørre mer om dette :) Jeg mener den "tapte" ytelse testen mot en 900Mhz celeron. Så den er nok ikke Vista materiale.

Noe jeg har lagt merke til er at mitt ønske om å kjøpe denne sammen med en SSD disk på 32GB kanskje burde kanselleres. Toms hardware påstod jo at man fikk mindre batteritid av dette noe jeg syntes høres absurd ut så lenge en SSD disk ikke har noen beveglige deler.

Jeg vet det kom en test som "motbeviste" Toms hardware testen av SSD disker som sa at batteriet varte 10 min mere med en SSD disk men det er jo ikke værd å bruke penger på...

Irriterende at den skulle bli utsatt lenger. Jeg håpet jeg skulle kunne får bruke den på toget når jeg skulle hjem fra sommerferie. (10t+)

Det kan godt hende dette kun gjelder USA. Det er meget mulig den kommer til Europa før den tiden... men ikke forvent at dem kommer noe særlig før august :p

Foresten så jeg en video der de testet Vista. Det virket som den kanskje fungerer greit http://www.dailymotion.com/related/9401267...esentation_tech spol litt uti

Lenke til kommentar

Men hvor får vi tak i Vista drivere da?

Noen som har litt mer "spesifikk" maskinvare informasjon så det er mulig å finne frem annet enn WinXP 32bit fra MSI sine sider?

Og hvordan installere operativsystem uten optisk enhet?

Koble disken til en annen maskin, installere operativsystemet og koble den tilbake igjen?

Lenke til kommentar
Men hvor får vi tak i Vista drivere da?

Noen som har litt mer "spesifikk" maskinvare informasjon så det er mulig å finne frem annet enn WinXP 32bit fra MSI sine sider?

Og hvordan installere operativsystem uten optisk enhet?

Koble disken til en annen maskin, installere operativsystemet og koble den tilbake igjen?

Installere over USB nøkkel eller ekstern CD/DVD-rom med USB tilkobling?

Lenke til kommentar

Den eneste grunnen til at MS fremdeles tillater XP på slike knøttemaskiner er at Vista ikke er særlig egnet på dem. Hvorfor noen vil legge inn Vista på en knøttePC er over min fattevne. Jeg vurderer å kjøpe en Wind, men å legge inn Vista på den blir uaktuellt. Om jeg skulle legge inn et annet OS måtte det i tilfelle bli en lett Linux variant.

Lenke til kommentar
Foresten så jeg en video der de testet Vista. Det virket som den kanskje fungerer greit http://www.dailymotion.com/related/9401267...esentation_tech spol litt uti

Syns den kjører Vista helt rått i forhold til specs jeg! Kjører jo den window flip saken helt smooth og greier! :) Overraskende.

Lurer på hvordan det blir med Vista, antivirus, brannmur, noen prosesseser i bakgrunnen, Opera og MSN. Tror det kan bli litt vel tungt for maskinen sammenliknet med om du gjør det samme med XP.

Videre tror jeg maskinen med Vista vil trekke mer strøm enn med XP - m.a.o. dårligere battertid. Bare en påstand..

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe en Wind, men å legge inn Vista på den blir uaktuellt. Om jeg skulle legge inn et annet OS måtte det i tilfelle bli en lett Linux variant.

Jeg er forsovet enig med deg, men jeg skal selvfølgelig forsøke å tweake Vista for moroskyld :p

Det kan bli en utfordring, men jeg vil se om det er mulig å få den noenlunde "smooth".

Videon viser at OSet kan kjøre med en del programmer åpne, men det var så knapt vi fikk se det. Må jo bare prøve :p

Ellers kommer jeg til å prøve Xubuntu,Debian og OpenSUSE.

Lenke til kommentar

Har hørt at drivere for det trådløse nettverkskortet skal være tilgjengelig nå. Så sett bort ifra webcammet (som jeg håper fungerer med Linux-kjerne 2.6.26 som kommer iløpet av måneden, denne kjernen skal ha en helt ny driver for webcam) skal alt fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...