Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden

Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

• Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71

Anbefalte innlegg

Bra påsketilbud hos PSdata nå:

Wind med 6 cellers batteri, 2GB ram og bæreveske for 2895,-:

http://www.psdata.no/htmlmail/u100-web.htm

Merkelig, den vises ikke om man søker på "msi wind" på ps.no, da får man bare 1gb opp.. Men de hadde noen snasne med zebraskinn og slikt da! :D

Dere som har kjøpt Wind U100 i Norge den siste tiden, hva slags touchpad har dere? Ser det er ganske mange produktkoder ute og går og en del/mange på diverse internasjonale fora som har en Sentelic pad som bare fungerer med kjipe drivere mens andre (også med 'nykjøpte' maskiner, ikke bare fra de aller første partiene) har Synaptics (edit: eller i alle fall en pad som virker fint med Synaptics driver selv om det er de andre som kommer preinstallert).

Hvis du forteller meg hvordan, skal jeg sjekke på min som ble levert igår :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du forteller meg hvordan, skal jeg sjekke på min som ble levert igår :)

Avinstaller eksisterende driver via kontrollpanel. Reboot. Installer Driver fra Synaptics. Reboot. Om avanserte features på touchpaden virker så hurra, hvis ikke reinstaller driverne til Sentelic (antar de følger med, men det er kanskje nyere versjoner på steder som msiwind.net).

Tenkte å lure jobben til å bytte ut Eee 900en min, men å gå fra ganske geniale multitouch (Elantech) til den horrible hjørnegreia (Sentelics) er ikke aktuelt for meg trass andre fordeler med Wind. Liker det absolutt ikke. Scrollsonene som 'alle touchpader' hadde de 10+ årene Synaptics var enerådende skal dog gå greit. (Pokkers softwarepatenter...)

Lenke til kommentar

Da må jeg vel ha en ekstern mus for hånden først(ifht å slette drivere).

Har eee multitouch? Ser vel ikke heelt nytten på den maskinen, selv om det sikkert kan brukes til noe.

Det er hjørnescroll jeg har nå hvertfall, og kan mer enn gjerne få vanlige scrollfields.

Drivere fulgte vel med.. men på cd :whistle:

Lenke til kommentar

Alle nyere maskiner som er levert i norge har sentelic-touchpad etter det jeg har oppfattet, men jeg syns faktisk ikke den er så grusom som folk skal ha det til. Ja, synaptics er bedre mht. scroll, men det er iallefall ikke et punkt som veide så sterkt at jeg ikke vurdererte msi wind...

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar
Det er hjørnescroll jeg har nå hvertfall, og kan mer enn gjerne få vanlige scrollfields.

Hvis den tapping-i-hjørnene-funksjonen virket rett ut av boksen er det nok Sentelic. Takk. Ingen vits å rote mer med den.

den gjør det ja.. opp går forsåvidt fint, men ned er et mareritt. faktisk scroll ved 20% av taps, resten blir at jeg trykker på en lenke jeg ikke ville.

Nytter ikke å bytte drivere på den altså?

Lenke til kommentar
Er synaptics touchpad på MSI U100 maskinene.

Sikker på at det er det på min, som nettopp ble levert fra komplett? Jeg har hvertfall bare en råtten klikk-i-hjørnet-scroll, som fungerer ok oppover, men elendig nedover.

Jeg finner ingen synaptics-programmer preinstallert. Kan jeg bare laste ned synaptics-kontrollprogram og prøve å endre properties da?

Lenke til kommentar

Alle de maskinene vi har hatt på service her har hatt Synaptics og siden den ene touch pad jeg få bestilt som service del til denne modellen er synaptics så vil jeg si det synaptics :)

TM61PUZG336 laget av synaptics, mulig noen av de første var laget uten men eneste partnr jeg har for touchpad til denne er dette. Står synaptics på den også og driveren støtter side scroll også videre.

Er synaptics touchpad på MSI U100 maskinene.

Sikker på at det er det på min, som nettopp ble levert fra komplett? Jeg har hvertfall bare en råtten klikk-i-hjørnet-scroll, som fungerer ok oppover, men elendig nedover.

Jeg finner ingen synaptics-programmer preinstallert. Kan jeg bare laste ned synaptics-kontrollprogram og prøve å endre properties da?

Send meg en mail så kan jeg sende deg driveren.

Lenke til kommentar
Dette var et veldig bra tilbud. Tenker å gå for denne. Er det noen andre som har brukt noe tilsvarende tilbud fra PSdata, dvs sendt mail med ønske om å kjøpe? Får man bekreftelse på at man har bestilt?

Jeg sendte inn en etterslenger i dag 14. april klokka 13:52 med navn og adresse, for 8 minutter siden klokka 14:02 fikk jeg ordrebekreftelse.

Så det tok 10 minutter før de svarte altså, meget bra!

Edit:

Ihvertfall ingen tvil om at dette er ett bra tilbud, den mest like PC-en jeg finner er Acer Aspire One D150 koster 700 kr mer og har ikke n-nettverk, bluetooth og har 1 GB mindre minne enn MSI-en.

Edit2:

Noen som vet hvordan man reinstallerer system uten CD/DVD-Rom

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Presser inn en F-tast under oppstart. Usikker på hvilken, bare å prøve.

Siden jeg ikke har fått PC-en enda er det vel strengt tatt ikke noe hast med å reinstallere men det er jo likevel fint å hvite hvordan man gjør det.

Etter den beskrivelsen du gir her er det ganske sikkert at backup ligger på en egen partisjon på disken.

Hvis da disken kræsjer, hva gjør man da?

Lenke til kommentar
Backupen er på egen partisjon ja. Hvis disken ryker er det vel en reklamasjonssak, med mindre det er din egen feil. Så hvis den kræsjer, så kjøper du deg ny disk og får tilsendt Vista-plate av MSI. Eller noe sånt. :wee:

BLir vel sikkert noe slikt ja, problemet er jo fortsatt at en Windows CD ikke legger inn alle drivere automatisk men man jo da lete de opp selv men det er i seg selv ikke noe stort problem bare litt ekstra jobb hvis det i det hele tatt skulle skje at disken ryker.

Men nå vil jeg bare legge alle bekymringer til side, gleder meg enormt til den kommer. Når vi ser på specsene til PC-en så er jo 2800 kr ett lite kupp egentlig.

Windows XP

2 GB RAM

160 GB Harddisk

Trådløst nettverk

Bluetooth

I tillegg kommer alle tilkoblinger, tastatur, innebygd mus, skjerm, etc. Alt skal pakkes og sendes ut til selger og i ett land som Norge er det også strenge regler for garanti/reklamasjon.

Alt dette for 2800 kr :w00t:

Lenke til kommentar
Dette var et veldig bra tilbud. Tenker å gå for denne. Er det noen andre som har brukt noe tilsvarende tilbud fra PSdata, dvs sendt mail med ønske om å kjøpe? Får man bekreftelse på at man har bestilt?

Jeg sendte inn en etterslenger i dag 14. april klokka 13:52 med navn og adresse, for 8 minutter siden klokka 14:02 fikk jeg ordrebekreftelse.

Så det tok 10 minutter før de svarte altså, meget bra!

Fikk sporingsnr for 2 dager siden, men den er enda ikke registrert hos posten... Rart at de er så treige... Hvordan går det med din MSI?

Lenke til kommentar
Fikk sporingsnr for 2 dager siden, men den er enda ikke registrert hos posten... Rart at de er så treige... Hvordan går det med din MSI?

Sporingsnummeret ble ikke registrert på posten før etter ett par dager jeg fikk melding om forsendelse på e-post.

Virker litt merkelig fordi så lenge pakken er registrert på WinEDI trodde jeg posten skulle ha mottatt informasjon. For meg så virker det som om de har faste dager de sender på å samler alle pakkene sammen med EDI-filene like før de fysisk blir sendt til posten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...