Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

MSI Wind Notebook tråden

Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

• Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om skjermen ikke er av de største går det helt fint å spille enklere spill på den. Greit nok, du laner ikke med denne pcen, men for litt enkelt tidsfordriv fungerer den helt fint til litt spill.

Rask? Til hva da?

Spill? Gjørmetreig, hold deg unna nyere spill.

Tekstbehandling, musikk, surfing, msn og video? Helt ok. Du vil ikke merke mye forskjell på denne pcen kontra en dyrere og større pc da disse oppgavene uansett er veldig enkle.

Lenke til kommentar

Flere som har opplevd at maskinen plutselig skrur seg av? Uten forvarsel? Prøvde direkte å starte opp igjen, da kuttet den ut før OS.

Så tok jeg i strømadapter og startet opp. Ser greit ut da..

Har skjedd et par ganger, altså når jeg kjører på batteri. Ikke vært tomt noen av gangene..

Hjelp? :/

Kjøpte den i forrige uke, burde kanskje bare melde den doa? Dead on arrival..

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Jeg har akkuar det samme problemet. Jeg kjører på adapter døgnet rundt for tiden. Drar jeg ut strømmen slokner den med en gang. Får ikke startet den uten adapter heller. Er ikke hjemme for tida, så får ikke gjort noe med det.

Sendte mail til komplett om det, fikk henvisning til MSI. De tar seg av reklamasjonene selv.

Lenke til kommentar

Fikk svar fra min netshop forespørsel nå:

Hei.

Det har vist seg at 6 cell batteri kun fungerer på 445 modellen, det har vært problemer med denne på U100-436 modellen. Dette nummeret finner du på undersiden av maskinen.

Dersom dette er tilfellet så skal den fungere bra med 3 cells batteriet hvis ikke så Søker du retur på maskinen.

Da kan du logge deg inn på nettsidene våre og søke retur på den via "min konto"

Mvh

MR. X

Netshop Retur/Support

Da skjønner jeg ikke... Min ble levert med 6 cell og det har fungert "greit". Men kanskje det bare oppfører seg som 3 cellers? Altså kutter ut etter når 3 cell ville kuttet?

Lenke til kommentar
Fikk svar fra min netshop forespørsel nå:

Hei.

Det har vist seg at 6 cell batteri kun fungerer på 445 modellen, det har vært problemer med denne på U100-436 modellen. Dette nummeret finner du på undersiden av maskinen.

Dersom dette er tilfellet så skal den fungere bra med 3 cells batteriet hvis ikke så Søker du retur på maskinen.

Da kan du logge deg inn på nettsidene våre og søke retur på den via "min konto"

Mvh

MR. X

Netshop Retur/Support

Da skjønner jeg ikke... Min ble levert med 6 cell og det har fungert "greit". Men kanskje det bare oppfører seg som 3 cellers? Altså kutter ut etter når 3 cell ville kuttet?

Ser ut til at det er noe slikt ja.

Det står da i annonsen at det er 3-cellers da. Da forventer jeg at det skal være en MSI Wind med 3-cellers som kommer. Kommer det en 6 cellers går det greit, inntil det ikke funker. Da skal jeg returnere. BTW, bestilte svart med 2 GB ram ;.

Lenke til kommentar
Stemmer det, har 2gb ram i min :) Fra netshop det da..

Kult, har du U100, eller U120 da?

Får man 6-cellers batteri også?

Er den rask?

Ble kanskje litt mange spørsmål her men :p Er litt nysgjerrig:)

Jeg har selv MSI Wind U100, og er godt fornøyd. Dersom du er opptatt av ytelsen, kan du vurdere å vente på en av maskinene som skal komme med den rasker Atom 280 CPU-en, f.eks. Asus EEE 1000HE: Se omtale

nVidia holder også på med et nytt chip-set, som skal kunne spille av HD (også 1080p så vidt jeg husker) uten å belaste CPU-en.

Lenke til kommentar
Jeg har sett litt på denne pcen selv, og lurer på om den kan brukes som skolepc?

Hvordan er en 10 tommer?

Er det en mulighet for å spille Football manager eller cs 1.6 på den?

Jeg har CS 1.6 innstalert på min Wind.. det funker griet. men det er myye vanskeligere enn å spille på min 22" PC..

Kjører ikke helt glatt, men greit!

Jeg har et par andre spill på den også:

Tony Hawk 2: Kjører PERFEKT! uten lagg!

Empire earth 2: funker fint!

Postal 2.. greit nok!

CS 1.6: gjører middels bra.

Deluxe ski jump xD Perfekt :p

Og elma... xD

Høres kanskje ut som jeg bruker den til gaming.. men det gjør jeg ikke.

Kun når jeg er på ferie, eller reise.. Ikke hjemme..

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har nå fått begge pcene jeg bstilte. En hvit og en sort. Den vite med 6cell og svarte med 3 cell.

På handlelista står det at den sorte også har 2 gb ram, men det står en plass på esken at den bare har 1 og en annen plass står det at den har 2. Hva skal jeg stole på?

Iallefall irriterende hvis jeg har fått 1 gig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...