Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden

Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

• Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71

Anbefalte innlegg

Forskjellen på de to er at U120 har innebygget 3G, bredere nettverkstøtte og et annet design.

Jeg kommer aldr til å få bruk for 3G eller 802.11n (tror jeg), derfor valgte jeg U100 med 2gb ram fra komplett når jeg i tillegg synes U100 er penere.

U120 har ikke 3G. Det har U120H som ikke er kommet til Norge og blir dyrere enn U100 og U120. U100 og U120 er det stort sett bare designforskjeller på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter med Winden nå, kjempefornøyd! :D

Syns den er veldig snerten, driver å legger inn diverse programvare nå!

Og dere, JEG FIKK SEKS CELLER! :D Sto 3 celler overalt på netshop, men jaggu fikk jeg ikke seks! Varer vel borti fem timer det?

Lenke til kommentar

Jeg har en U120 (og 6 cellers batteri) og denne HAR spor til SIM kort.

Har prøvd å sette inn et SIM kort der men det er nok noe som mangler for at det skal virke. På hovedkortet rett innenfor SIM kort plassen er det en kontakt (ser ut som et veldig lite minne kort spor). Det må kanskje settes inn en 3G modul her for at det skal virke?

Noen som vet?

Har ellers oppgradert til en 500GB HD. WD disken som sitter i originalt blir j... varm så en 500GB samsung disk går fint å sette inn. Den blir på langt nær så varm som WD disken.

Lenke til kommentar

SUPERT! Elsker å kjøpe en maskin hvor folk driver og modder alt mellom himmel og jord! Harddisk er jo ikke noe hokkus-pokkus, men det er en begynnelse (gratulerer som trådens første modder, hehe).

Med det samme dere modder, legg gjerne ut guider underveis. Som i ditt tilfelle "Hvordan skifte harddisk på EX300/EX310". Er sikkert mange som har interesse av å vite dette. :)

Selv om maskinen yter relativt bra, er jeg på utkikk etter en BIOS med overklokkingsmuligheter. Noen som vet om dette finnes?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
NiRaM, så du fikk med 6 cell uten å bestille det spesifikt, når du bestilte fra Netshop?

Stemmer det. Stod (og står) 3 cellers batteri i produktbeskrivelsen. Til min store glede sto det 6 celler utenpå esken, og jammen var ikke det fakta også:)

Har jeg bare vært griseheldig da eller?

Lenke til kommentar
Selv om maskinen yter relativt bra, er jeg på utkikk etter en BIOS med overklokkingsmuligheter. Noen som vet om dette finnes?

Ved å oppgradere til MSIs ofisielle BIOS 1.09 får du overklokkingsmuligheter. 8%, 16% eller 24%. For meg nå er det bare å trykke Fn + F10 så går den på 16% overklokking. Ikke veldig mye desverre, men fikk for mye blåskjerm på 24% :(

Jeg fulgte denne guiden for å oppgradere BIOSen, det funket utmerket! Veldig bra når det er er offisiell BIOS med overklokkingsmuligheter med tanke på eventuell reklamasjon...

De mener viften begynner å gå oftere på den nye BIOSen, men jeg har i hvert fall ikke lagt nevneverdig merke til det. Begynner kanskje å gå litt tidligere med før, men ikke noe problem for meg i hvert fall...

Edit: leif

Endret av Hooch
Lenke til kommentar

Da har jeg også kjøpt meg MSI Wind. Oppgraderte til nyeste Bios. (10B) Oppgraderte for å få overklokking. Jeg også får blåskjerm på 24%, men 15% går bra. Noen som vet hvorfor ikke maskinen klarer 24 % ? Har en maskin som er kjøpt på datakjeden med ekstra rambrikke. 1+1.

Kan det være dårlig kvalitet på den ekstra Ram-brikken som fører til blåskjerm?

Noen som vet hvordan jeg slår av den auto-velgeren til musa. Når jeg har fører pila over skjermen skjer det masse som jeg ikke ønsker. Den åpner programmer og legger ting I feil mappe. Veldig frustrerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...