Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden

Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

• Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71

Anbefalte innlegg

Nei.. sekk blir for stort tror jeg.

IBM sekk... er det den man får av skolen sammen med bærebar PC?

i såfall er den sekken helt forferdelig etter det jeg har hørt..

Kvaliteten skal være helt på bånn.. Nesten alle jeg kjenner som har den, har levert den inn pga slitasje, og så fått ny.. en jeg kjenner er på sin 3. sekk. Henger ikke helt sammen den sekken, etter hva jeg har hørt...

Vet ikke om vi snakker om samme sekk da xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min sekk har holdt 3 år med relativt tøff behandling, og holder fortsatt koken. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Men det er en slik som man får kjøpt gjennom skolen ja. :)

Svart all over, og så en slik blå "lommelykt" i det ene buret. Samt blå og røde "knotter" på glidelåsgreiene.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Da er det nok ikke samme sekk...

Den hadde ikke holdt 3 år med tøff behandling..

Er du heldig så hadde den holdt 1 år med god behandlig...

Tøff behandlig = 3 måneder sirka...

Så det kan ikke være samme sekk du har... og jeg vet ikke om det er lommelykt i den heller, det er bare de på idderettslinja som får PCer av skolen hos oss... (Kr.sand Katedralskole)

Anyways... Jeg fikk baggen i dag :)

På døra til og med.. det ble jeg veldig overasket over. tok da 2 dager fra bestilling, med tanke på at jeg bestilte den mandag KVELD. Så da blir det en tommel opp til Amentio fra meg.. etter min første handel der.

Baggen... ser veldig fin ut.

Føler at det er god kvalitet på den.. og det er 3 store "lommer" hvor den i midten er til PCen 10"/13" den forran er til penner mobil lommebok osv.. og den bak er til... tja.. si det ark og bøker.. blader.. ledninger osv...

Da jeg leste gjennom informasjonen om baggen på Amentio, så jeg ingenting om en stropp/bærereim... men det var det :) skulle bare mangle ettersom det var hengsler for det.

Mer kan jeg ikke si... håper ikke den går i styrrer med det første! ser bra ut så langt

:)

Lenke til kommentar

Hvor stor er egentlig denne? Så på en Acer Aspire 8,9" i går, og den virket jo liten og snasen.

Men så har jeg også sett på msi wind u120 (HVORFOR selges den med mindre ram, men allikevel dyrere enn u100? Bør jeg heller gå for u100?).

Trenger en enkel og grei netbook til å ha med på farten. Har en stasjonær gamer og en 15,4" acer laptop fra før, men de er litt tunge til å ha med overalt synes jeg..

Må gjerne ha god støtte for både xp og linux. Mulig jeg feilposter brutalt, men ønsker en kort sammenligning av Msi Wind opp mot f.eks Dell mini, Asus EEE, Acer aspire one..

Takk:)

Lenke til kommentar

Acer Aspire One har veldig god byggekvalitet. Men MSI Wind har større skjerm, bedre taster og bedre touchpad (trass i at Winds touchpad heller ikke er den beste her i verden).

EEE-pcene har forøvrig også ganske god byggekvalitet samt ok touchpad. Touchpad-knappene synes jeg er litt harde, men dette er noe veldig mange bommer med.

Acer Aspire One mangler vel muligens bluetooth? Dette har i alle fall Wind og sikkert de fleste EEE-pcene.

Lenovo sin nye 10" kan jo kanskje også være et alternativ? Lese litt tester rundt om på nettet kanskje.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Winden er vel akkurat halvparten størrelsen. Men den er utrolig hendig. Den er så lett at jeg kan klype den med et par fingre og føle at jeg har godt tak. Dette er noe du ikke klarer med 13" og oppover.

Tastene er litt mindre enn et vanlig tastatur, men er ikke noe problem å skrive raskt på. Men jeg synes det er travelt med touchpader jeg da, så en trådløs mus i tillegg er vel å anbefale (dette gjelder vel alle små-pcene pga sine små touchpader). Logitechs Nano-muser fungerer knall! Her kan du bare la nano-recieveren stå i pcen 24/7.

Det med ekstra mus gjelder vel uansett alle pc-er. Å sitte på en touchpad er travelt i lengden samma hvor stor og god den er.

Litt usikker på hvilken jeg skal anbefale av Wind/EEE 1000H/Lenovo S10, men du kan ta deg en tur i en databutikk hvis du har dette i nærheten? Blir lettere for deg å velge da.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Ok!

Høres bra ut! Så du er all over veldig fornøyd med maskinen eller? Hvordan er det med varmeutvikling og wlan? Hørt at Winden ikke stiller sterkest på akkurat de områdene..

For øyeblikket frister wind mest:) Håper jeg merker stor forskjell fra min 15,4" 5720zg som veier 2,5kg eller noe i den duren..

Lenke til kommentar

Jeg hadde egentlig bestemt med for en EEE 1000H pga at jeg har hørt at nettverkskortet på Winden er ubrukelig. Men siden komplett var tom for den, og jeg skulle dra av gårde ble det Wind istedenfor. Og egentlig er jeg veldig fornøyd med den. Bruker wlan hele tiden og har ikke noe problemer med det. Funker som gull.

Tastaturet synes jeg også er godt, og tochpaden er stor nok for enkel bruk. Noen netbooker har veeldig små touchpader, men den har i hvart fall en viss størrrelse på Winden.

Jeg ville aldri gått for noe mindre en 10". Det er veldig hendig størrelse, men ikke for lite heller. Midt på grensa. Blir det mindre er det ikke godt i praktisk bruk. Særlig da på internettbruk spør du meg.

Alt i alt: jeg mener EEE 1000H og Wind er de beste netbookene. Grunnen til at valget egentlig fallt på EEE 1000H er at det følger med 6cellers batteri og at nettverkskortet skal være bedre. Men når jeg får meg 6 cellers til winden skal jeg si meg veldig fornøyd! (men blir jo dyrere..)

Lenke til kommentar

Bør jeg gå for u100 med 2gb ram fra komplett eller en dyrere u120 med 1gb ram? Skjønner ikke logikken der..

Og en ting til, hvorfor i all verden får man ikke kjøpt 6 celler med pc'n? Blir litt dumt å kjøpe både 3cell og 6cell, fordi man må kjøpe sistnevnte som ekstrautstyr:)

Lyst på å kjøpe snart:)

Lenke til kommentar

Forskjellen på de to er at U120 har innebygget 3G, bredere nettverkstøtte og et annet design.

http://www.hardware.no/artikler/oppgradere...nibaerbar/56888

Jeg kommer aldr til å få bruk for 3G eller 802.11n (tror jeg), derfor valgte jeg U100 med 2gb ram fra komplett når jeg i tillegg synes U100 er penere.

Angående batteri så skal det visstnok bli standardutsyr med 6 cellers etter hvert. Men de får ikke laget nok batterier eller noe, så derfor er det 3 cellers. Noe som er veldig dumt...

Lenke til kommentar

Bredere nettverksstøtte? Altså mer stabilt wlan enn u100?

Kjett det der med batteriet altså, selv om jeg sikkert ikke trenger mer enn 3 cells.. Det ser vel penere ut også, enn med 6 cells..

Høyttalerne, er de veldig dårlige?

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Beklager dobbeltpost, men nå er winden min bestilt fra netshop!! Ble en u100 til slutt, fant ingen klare fordeler ved u120.. Så ble en hvit u100:) spent på hvor svake de høytalerne er..

Gleder meg veldig!!! Håper jeg blir fornøyd med kjøpet mitt:)

Lenke til kommentar

Med bredere nettverkstøtte mener jeg egentlig bare at den også har støtte for 802.11n. Har ikke noe med hvor stabilt det er.

Høytalerne er ærlig talt ikke noe å skryte av, ikke forvent deg noe av de. Men sånn er det med alle netbooks.

Gratulerer med kjøp - håper og tror du blir fornøyd!

Lenke til kommentar
Kjett om denne tråden dør ut nå folkens, når jeg får min Wind i morra!

Kjøper jeg på helt feil tidspunkt jeg kanskje, når det ikke er diskutert lenger..? :dontgetit:

Det meste er allerede besvart i tråden, derav den mindre aktiviteten i tråden. Men straks noen spør spørsmål er det mange som er innom tråden for å kikke. :)

Edit: kjett, faktisk ...

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...