Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden

Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

• Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71

Anbefalte innlegg

Eeeeller vente litt på Dell mini inspiron som hevder 5 timers levetid og atom prosessor. Bare rykter innen nå, men den ser ut som om den er laget av jesus.

Det mest økonomiske er utvilsomt å vente på neste modell. Da får man aldri kjøpt noe, og sparer masse penger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var ikke noen MSI for å si det slik..

Flott! :) Skuldrene er senket igjen og jeg er atter en gang klar som et egg. Tror faktisk også jeg endrer formening om kjøpet og at jeg kommer til å kjøpe 3-cells versjonen så fort den dukker opp. 2-3 timer med WLAN er omtrent det lappisen min klarer i dag, og det er sjeldent jeg går tom noen steder. Så kjøper jeg til et 6-cells batteri seinere. :new_woot:

hvor mye koster et seperat 6-cellers batteri da? :hmm:

Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/MSI_Wind

Står sikkert pasta tidligere i tråden, men svaret mitt stod der. 100 kr forskjell på 3-cell og 6-cell =/ Blir sikkert bittelitt mer her men likevel. Kjipt for de som må kjøpe tidlig. Håper de får tilbud på 6-cell batteri når det kommer..

Endret av THN
Lenke til kommentar

R

Lanseringsdatoen for USA er 7. juli.

7 juli er innenfor rekkevidde.

Men jeg kan ikke be han fikse det på postordre, han freser rundt i bil langs Californiakysten, jeg føler ikke jeg kan be ham om noe mer enn å bare kjøre innom en butikk og plukke opp en. Men da må jeg vite hvilken butikk/kjede som fører den slik at det ikke blir masse pes for ham, noen som har noen innspill her?

Jeg har aldri vært i statene, vet ikke om noen store elektrokjeder som kunne finne på å føre denne?

Takk igjen.

Lenke til kommentar

Hmmm, stemmer det det du sier at den står som ubekreftet 07-10 på ps.no. Hvis jeg derimot går inn på ordren min hos ps.no så står dem som bekreftet 2008.07.21. Kan det være at de har solgt unna første parti og ikke har fått dato på neste parti ennå?

Lenke til kommentar

Ubekreftet 2008.07.11 i dag. Mulig den teorien stemmer, men sannsynligheten for at "andre" parti skal komme før første parti er vel liten. Så å ha en nær, men ubekreftet dato er vel bare et salgstriks i dette tilfellet? Hadde håpet det var en tidlig leveranse på tur!

Lenke til kommentar

Jeg har litt lyst på en sånn MSi Wind selv, men kommer uansett ikke til å bestille noe før den er på lager med 6-cellers batteri. Vaporware funker ikke på meg, og jeg vil gjerne lese andres erfaringer før jeg handler.

Jeg synes det er litt vel mye "må ha først" hysteri med disse knøtte PC'ene.

Lenke til kommentar

Test av MSI Wind, som er utelukkende positiv til det meste, med unntak av batterilevetiden på 3-cellers batteriet.

OK: her er litt stoff om Advent 4211 -som er en klone av MSI Wind. Advent 4211 har det samme som MSI Wind virker det som, inklusive blåtann. Det er en del info hvis man googler der ute rundt MSI Wind-kloner som har begynt å komme i salg. Advent 4211 er etter det jeg har forstått identisk i alt unntatt farge og "branding". Her er litt info fra PC World der den selges for £280, ca. 2820,- kr.

Jeg har funnet en test av Advent 4211 på Geekanoids -og her er bilder. En god nyhet er at MSI BIOS, batterier osv. fungerer på Advent 4211 -det betyr at 3. parts batterier følgende skal kunne fungere på hvilken som helst leverandør av "MSI Wind" kloner. Her er flere bilder av Advent 4211 -enda flere bilder finner du her!! -mer info på MSIWind.net og her er en diskusjontråd om Advent 4211 på MSIWind.net.

Visstnok skal Medion også slippe sin "Wind" nemlig Medion Akoya Mini som også er identisk unntatt i farge og "branding" -denne mangler visstnok blåtann men på noen modeller av Medion Akoya Mini skal Blåtann 2.0 være på plass. Her finner du et førsteinntrykk og du finner bilder av Medion Akoya Mini her.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Hei! Jeg bestillte akkurat en MSI Wind Notebook fra PS.no

Det jeg lurer på nå er om notebooken blir levert med norsk tastaturoppsett(ÆØÅ)?

Kunne ikke se noe informasjon om det på hjemmesiden til PS.no.

Mvh Eplekjekk123

Har sendt mail til dem tidligere, og de bekreftet at det skulle komme med norsk tastatur oppsett.

Lenke til kommentar
Hei! Jeg bestillte akkurat en MSI Wind Notebook fra PS.no

Det jeg lurer på nå er om notebooken blir levert med norsk tastaturoppsett(ÆØÅ)?

Kunne ikke se noe informasjon om det på hjemmesiden til PS.no.

Mvh Eplekjekk123

Har sendt mail til dem tidligere, og de bekreftet at det skulle komme med norsk tastatur oppsett.

Takk skal du ha! Det ville vel være mest naturlig å levere med norsk tastatur, men til den prisen er det aldri godt å vite. :)

Lenke til kommentar

Jeg bestillte en MSI Wind igår kveld fra PS.no.

Ordreinfo har blitt oppdatert iløpet av dagen og det står Bekreftet: 2008.07.21 for MSI Wind. Nå vet jeg ikke hvor mye mann bør stole på disse datoene, min erfaring sier at jeg ikke bør tro noe før pakken er sendt!

Et annet spørsmål jeg lurer på... Er det virkelig noen vits med 2 GB ram i en MSI Wind? Det blir jo ikke akkurat brukt SÅ mye minne i XP selv om du har mange programmer åpne. Har også lest at jo mer minne du har jo mer større strømforbruk blir det.

Noen erfaringer her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...