Chief_R-W Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Hei. Har nylig kjøpt meg suround forsterker 5.1 Kenwood KRF-V5200D Problemet er at i 5.0 altså da centeren er med i bilde så blir front høyttalerene så dårlig lyd av seg. Har da skrudd av subwooferen slik at front høyttalerene skal lage bassen siden jeg kan kjøre 2.0 eller 4.0 så gir det bra lydbilde. Slår jeg på centeren så mister jeg all basseffekt fra front høyttalerene. Eltax Mill 500 fronthøyttalere og 2 50watts sony som bak. Er det vanlig å måtte ha ekstern subwoofer og kjøre 5.1 for å utnytte alle utgangene og for å oppnå et bra lydbilde ? Mvh Chief_R-W Endret 30. mai 2008 av Chief_R-W Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) De fleste receivere kan stilles inn til å sende LFE(subwoofer)-kanalen til frontene, men den receiveren er nok alt for svak for et slikt oppsett, dessverre. Endret 30. mai 2008 av Lefse Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Kjempefint med svar Har nå koplet som før en pc høyttaler på center utgangen på lydkortet for å få med meg litt mer lyd ettersom den forsvinner litt da jeg sitter ganske godt stykke unda og rommet igrunn feil i forhold til å ha et musikk anlegg på men får prøve å gjøre det beste ut av det likevel Har nok ikke gjort meg helt kjent med oppsettet enda mens kan stille inn ifra lytteposisjon hvor mange M det er ifra høyre front , venstre front bak høyre og ventre osv. Vet ikke om det kanskje også kan hjelpe til å gi bedre suroundfordeling. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Du burde hvertfall vurdere en receiver med litt mer guffe, noe fra NAD, H/K eller Cambridge, for eksempel. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Hadde nok gjort seg med en bedre reciever. Men den levere iallefall bedre enn min forrige Philips FA 911 forsterker den hadde 2x38Watt rms så ble iallefall bedre med Kenwood recieveren. Men får se om det blir en senere invistering en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå