Gå til innhold

oppstartsproblem med A7N8X

Josten

Anbefalte innlegg

skulle ordne litt med goopen på cpuen, og tok av vifta, tok ut cpuen og gjorde det jeg skulle. Da jeg satte den tilbake og skrudde på maskinen ville den ikke boote og det stod at cpuen var blitt byttet . Det kommer hele tiden meldinger om at "cpu overspeed" og da får jeg ikke boota :shrug: Fikk boota en gang, men da kom det en uforståelig error melding og jeg måtte restarte maskinen. det virker som om den henger når jeg starter den :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har prøvd clear cmos, men kommer ikke lenger enn at den skal boote og da kommer det en feilmelding med no exeption og masse tall og bokstaver. :cry: Nei fjernet ikk goopen eller la på, bare dro den litt utover i og med at den ikke dekket hele kjærnen, men tror ikke at det er noe varmeproblem i og med at jeg ikke får boota engang :roll:

Lenke til kommentar

Gjorde det, men da jeg starta maskinen fikk jeg ikke satt til 133mhz fsb uten at den irriterende dama sa: "cpu failed due to overclocking", eller noe slikt. Jeg kom så langt til at det kom opp en meny (aner ikke hvorfor) hvor jeg kunne velge om jeg skulle starte i sikkerhetsmodus, starte på vanlig måte, eller starte med sist fungerende innstillinger. Har prøvd alt, men når det ser ut som om det kan funke, så restarter maskinen :cry: . Den funka fint før jeg dro ut cpu.

Lenke til kommentar

Ja, kan komme inn i Bios, og ha prøvd mye (feks. clear cmos). Festet et termometer ved siden av cpu. det viser 45 grader, så temperaturen burde ikke være så ille. Får fiklet med alt utenom win xp (ikke at det er for mye da :( ). Vet ikke om det er windows eller hardwaren som gjør det :roll: . Hardwaren virket jo før jeg dro ut cpu. Sikkert windows som hærper :evil: .

Lenke til kommentar

Prøv å underklokke cpu'en ved å sette ned fsb'en til 100.

Når du tar clear cmos, hvordan gjør du dette? kansje et litt dumt spørsmål, men på mitt hovedkort er det slik at jeg først må ta ut bateriet og så flytte på jumperen for at det skal "virke". Vet ikke om dette hjalp så mye men... :roll:

Lenke til kommentar
Prøv å underklokke cpu'en ved å sette ned fsb'en til 100.

Når du tar clear cmos, hvordan gjør du dette? kansje et litt dumt spørsmål, men på mitt hovedkort er det slik at jeg først må ta ut bateriet og så flytte på jumperen for at det skal "virke". Vet ikke om dette hjalp så mye men... :roll:

Ikke skru av PSU også?

Lenke til kommentar

Nå kjører den faktisk på 1500+ med 100mhz fsb, så det hjalp dessverre ikke. Tok også ut batteriet og flyttet jumperen (leste manualen faktisk) :) . Innbiller meg at reformatering er nær. Kommer i såfall til å savne alle mistede filer :cry:

Lenke til kommentar

Har enda ikke fått det til :grumpy: . Har fiklet mye rundt i bios og ikke funnet noe rart. Prøvde å boote fra cd for å innstalere på nytt, men midt under loadingen klikka det :shrug: . Får eventuelt prøve å oppdatere bios. Har ikke gjort det før. vanskelig? noe spesielt jeg bør være klar over?

Lenke til kommentar

Kjør manuelle instillinger for CPU og RAM istede for auto/spd instillinger!!

Sett FSB til 133, sett multiplier til riktig, og sett ram til 100%

Flashing av bios er ikke spesielt vanskelig, bare følg instruksene. Selvfølgelig er det spennende med flashing, gikk det bra, har strømmen tenkt å bli borte akkurat når jeg flasher? Jeg får alltid et kick av å flashe bios :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...