blehnda Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Heisann venner! Jeg er en sliten benkesliter som vår vg1 elektro og jeg sitter her å sliter med ett automasjonsprosjekt, og skjønner ikke bæra av PLS dette er ett prosjekt som skal være ferdig mandag, og lurer på om noen her kunne hjulpet meg? Det som skal programmeres er at en tankvogn som skal flytte seg fra punkt A til punkt B og fylle og tømme osv. programmet som "kunden" ønsket var : a) Tankvognen starter i punkt A, - Kjører til punkt B hvor den stopper. Her blir den stående i 10sek. Signallampe "Stilling B" tennes Magnetventil B åpner og lampe "Fylling pågår" tennes. Ved utgåtte 10sek. lukker magnetventil B, Signallampe "Fylling pågår slukker Signallampe "Stilling B" slukkes og tankvognen beveger seg mot punkt A. Tankvognen stopper ved A. Her blir den stående i 10sek. Signallampe "Stilling A" tennes. Magnetventil A åpner og lampe "Tømming pågår" Ved Utgåtte 10sek. lukker magnetventil A og signallampe " Tømming pågår" slukkes. Tankvognen beveger seg mot posisjon B, Signallampe " Stilling A" slukkes. Denne syklusen gjentar seg 3ganger hvorpå anlegget stopper automatisk ved punkt A Jeg blir ganske så svimmel av hele tanken Jeg har OMRON Programmer 7,2 å bruke. men er ikke særli skilled. Ta gjerne kontakt enten på topic eller på PM ;-) Takk! trenger virkelig hjelp! Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Du må ikke bli overvelmet bare start på toppen for så jobb deg nedover. Hvis du ikke får ti altl så er nok ikke det så farlig det viktigste er at du prøver og lærer av det. Som det virker i posten din så kan du ingenting og vil ha hjelp til alt. Det er forhåpentligvis ikke riktig så du må spesifisere mer hva du trenger hjelp til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå