Gå til innhold

Bygge PC fra komplett. Passer dette sammen?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille meg ny PC nå. Tenkte jeg skulle konfigurere en PC selv fra komplett, så de setter den sammen og alt. Har satt sammen litt, men usikker på om alt går sammen, og om jeg bør jeg endre på noe. Så kom med innspill :)

Her er den:

Cooler Master Mystique 631, Sort

MSI P6NGM-FD, nForce-630i+GF7100, m-ATX

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Seagate Barracuda 7200.11 500GB,

XFX GeForce 9600GT 650M 512MB GDDR3,

Saitek Eclipse Keyboard, blått lys

Logitech MX518 Optical Mouse,

Qpad|UC, Large Black, 3mm, Gamingmatte

Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99

Creative I-Trigue 3220

MS COA Label Windows

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS ROYALTY Vista Home Premium

Bør jeg koste på bedre skjermkort? Tenkte litt på XFX GeForce 9800GTX 740M. Bør jeg ha annet hovedkort? Og hva er forskjellen på Vista Ultimate og Home Premium?

Tusen takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvifor ikkje heller kjøpe DVD-brennar med SATA i staden for IDE? Det kostar vel akkurat det same, og du slepp ein upraktisk brei kabel.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341057

Skilnaden på Home Premium og Ultimate er at Ultimate inneheld funkjsjonar frå Business-versjonen i tillegg til nokre få andre ting. Dei aller fleste klarer seg fint med Home Premium. Har begge versjonane, og har aldri hatt bruk for det som er ekstra i Ultimate.

Endret av Kalvegodt
Lenke til kommentar
Kvifor ikkje heller kjøpe DVD-brennar med SATA i staden for IDE? Det kostar vel akkurat det same, og du slepp ein upraktisk brei kabel.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341057

Skilnaden på Home Premium og Ultimate er at Ultimate inneheld funkjsjonar frå Business-versjonen i tillegg til nokre få andre ting. Dei aller fleste klarer seg fint med Home Premium. Har begge versjonane, og har aldri hatt bruk for det som er ekstra i Ultimate.

Det har jeg ikke tenkt noe på en gang. Ja, skal velge SATA istedet der. Hva syntes du om valg av hovedkort og skjermkort?

Lenke til kommentar
Eg vil påstå at du får mykje for pengane på det skjermkortet der. Hovudkortet tør eg ikkje uttale meg noko om.

Så jeg bør ikke heller gå for Geforce 8800GTX?

Prosessoren, er det et bra valg, eller bør jeg gå for noe kraftigere? Skal brukes til litt spilling (age of conan) og mye surfing på nettet/sjekke mail.

Lenke til kommentar
Pass på at du bestiller 64bit Vista for å dra nytte av 4gb ram i stedet for 32bit som er standard på byggepc'er hos komplett.

Er det virkelig så viktig? Har lest mange steder om det, og de fleste sier at 32bit holder i massevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...