egon08 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Hei. Det er et par ting jeg ønsker tilbakemeldinger på... Noe jeg ikke skjønner. Jeg har en stor vennekrets av både kvinner og menn, noen er hjemmeværende andre ikke. Jeg legger merke til at de mennen som velger å redusere sin stilling for å være mer hjemme med barna, og samtidig hvor kona er i 100% stilling, nesten uten unntak blir kalt late og arbeidssky av andre hjemmeværende koner.... Jeg har flere ganger hørt at de rett og slett synes synd på konene til de hjemmeværende mennene fordi konene må jobbe fullt...! En annen ting jeg ikke skjønner er at mennene alltid skal være en slags supermann som skal kunne alt i hjemmet og samtidig kunne alt ute..... Drittarbeid er som oftest mannsarbeid. Tungt arbeid er som oftest mannsarbeid. Samtidig føler jeg at om mannen bygger garasjen, graver grøfter skrur på bilen så er det hobbyen til mannen, mens kvinnen jobber.... OK. Dette er nok satt på spissen, men av og til føler jeg det sånn. Noen synspunkter ??? PS. Det hører med til historien at både min kone og jeg jobber fullt begge to og er begge meget fornøyd med det. Vi har også en veldig fin fordeling både på rutinearbeidet og prosjektarbeidene i hjemmet.... MvH Egon Endret 30. mai 2008 av egon08 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Svaret er enkelt, kvinner klager langt mer enn menn. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Så enig, så enig med trådstarter! Kvinnenes likestillingskamp nå til dags går ut på at de skal gjøre mindre, menn skal gjøre mer. Typisk mannsarbeid som trådstarter nevner, teller ikke. Verdt å bemerke: Dette gjelder langt ifra alle kvinner... Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Kjenner meg heldigvis ikke igjen i det du skriver. Lenke til kommentar
unmerciful Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 nå til dags er kvinnene blitt satt over mennene, men siden dere har "hersket" over oss i mange år, så kan dere få gjøre drittarbeid som du kaller det Lenke til kommentar
egon08 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Tja, jeg tviler på at kvinnene er satt over mennene. Men jeg sitter kansje igjen med en følelse av at det er mer fokus på det mennene IKKE gjør, og ikke det mennene GJØR. Men gjerne det viktigste av alt, en mann med redusert stilling blir oftere sett på som lat enn en kvinne med redusert stilling.... For det er slett ikke alle fedre som ønsker å jobbe fullt. Trenden i dag mener jeg at folk flest (både kvinner og menn) setter pris på mer tid med familien, gjerne spesielt med barna. Mulig problemet ligger i at dagens døtre har stort sett alle en mor som levde i den tiden hvor mor var hjemme og far var ute. Påvirkningen fra mor til datter er sikkert som far til sønn. Og misforstå meg rett men det er alt for mange menn som mener kvinner hører hjemme på kjøkkenet også. Og det er fryktlig synd. Lenke til kommentar
Allighiero Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Nok et eksempel på at kvinners likestillingskamp har gått for langt, og nå har gått over i diskriminering av men. Tror vi må starte en organisasjon snart vi og, og begynne å sloss for menns rettigheter, før det går for langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå