HTL Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Fant denne på nettet i går. Koolance Exos-2 LX Vurderer å bestille, men finner ikke noen nyere bra tester på dette produktet. Klarer ikke å velge mellom Koolance Exos 2 LX og Reserator XT. Skal kjøle med 2stk 8800gtx og muligens en E8500 uten OC. Alle erfaringer og tips mottas med takk Endret 30. mai 2008 av HTL Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Den er ikke kraftig nok. Du vil trenge minimum en trippel radiatror for å kjøle ned såppas varmekraftige komponenter. De har den med trippel rad på koolance.com. (link) Da også billigere enn den med dobbel fra coolbits.dk Har værtborti et par av koolance sine produkter. Å må si at jeg ble imponert. Tror nok du ikke blir skuffet av dette produktet. Men en ting må du være klar over at radiatorene fra koolance er laget av ALU og ikke kobber som er vanlig. Dette kan føre til korrosjoner slik at du må da velge ellers produkter som ikke vannet kommer i kontakt med kobber. Vet det finnes produkter som du kan ha i vannet for å hindre dette. Men det står også på samme produktene at de ikke leder strøm. Noe som jeg og noen kompiser har testet på et par merker, det røyk kraftig etter på av PSU som gikk til pers. Lenke til kommentar
HTL Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Takker for tipset Da er trippel raden bestilt. Når det gjelder å forhindre korrosjon går jeg for Zalman blokker m. Zalman kjølevæske. Vet at Zalman ikke er de beste, men siden jeg ikke driver m.OC er det sikkert greit nok. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Du er klar over at zalman sine GPU blokker har 5/16 " nipler for slanger. Slik at hvis du skal bruke 3/8" nipler på den fra koolance så kan du bruke 5/16 ID slanger. Disse går fint over 3/8" nipler men ikke omvent. Lenke til kommentar
HTL Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Tenkte litt på dette å fant ut at jeg at går for Zalman sine 5/16 silicon-slanger i hele sløyfa. Har bestilt 3/8 nipler m.klemmer til koolanceen. Kommer til å sette alt sammen om en 14 dagers tid. Har da tenkt å legge ut litt bilder og info om dette prosjektet. Takker så mye for hjelpen MoDzoNa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå