Shaper^ Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Det jeg lurer på er om dette oppsettet funker bra.. Er mye som ikke matcher av pc deler, det vet jeg. Men ser dette greit ut liksom? Noen som vil endre på noe? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...79-4204D0F87264 Skal bruke pcen mainly til gaming og film + musikk. Endret 1. juni 2008 av Shaper^ Lenke til kommentar
sjokko Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Ville kanskje byttet ut skjermkortet med et 9800gtx, samme pris men har hørt at det er litt bedre, kanskje smak og behag. Ville kanskje funnet en skjerm med 1920 x 1200 i maxoppløsning. Minnekortene du har bestillt var jævlig dyre for å kun være 2gb, har selv kjøpt disse, 4gb til 600kr, anbefalt på "spill pcen" under anbefalinger på hardware.no Det er ingen bilder av innsiden av kabinettet på komplett ser det ut som. De gode skjermkortene er som oftest jævlig lang for tiden, over 20cm, du bør forsikre deg om at det er plass til dem før du velger kabinett. Altså at det ikke er noe i veien som feks 3,5" harddisk brønnene. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) sjokko for det første er det ddr3 ram han kjøper, det er nyere og vesentlig dyrere enn ddr2 ram som du viser til. Ville kanskje vurdert 4gb ram, litt etter om du skal ha xp eller vista. Eller såg pcen veldig bra ut Sidan 3870x2 er på tilbod no er nok det eit omtrent like godt kjøp som 9800gtx, iallfall etter kva eg har lese. Endret 30. mai 2008 av tosha0007 Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Hvis jeg skal kjøpe DDR2 minne så må jeg bytte HK, og jeg tenkte liksom at hvis jeg først skal ha noe så er det greit å kjøpe noe som er jævlig bra, og så vidt jeg har forstått så er lite rask RAM bedre enn mye treg RAM.. Derfor har jeg valgt DDR3. Det minnet jeg har plukket ut går jo i 1600MHz Anngående skjermen så tror jeg at jeg holder meg til det jeg har tatt, fordi at den har 2ms, og det er en gamer skjerm, har lyst på en med høyere oppløsning, men da må jeg oppi 24'' og det koster en hel del mer.. :/ Jeg leste litt på tester på nett, og 3870x2 kom mye bedre ut i tester enn ett 9800GTX, og jeg har hatt nVidia før, og har hatt en del problemer, men aldri hatt probs med ATi. Men lurte litt på om det er smart å blande ATi skjermkort + Intel CPU? For ATi/AMD heter det jo egentlig nå, og det burde kanskje være en grunn til det, ikke vet jeg.. Lurte også litt på det med QuadCore CPU's, har lyst til å kjøpe noe som virkelig varer, og som jeg slipper å bytte ut innen de neste 6mnd. Men er det særlig vits i å kjøpe QuadCore? Klarer Windows å bruke alle 4 kjernene når jeg for eksempel starter programmer, laster ned, surfer, hører på musikk og kanskje ser film + kopierer? Eller blir bare 2/4 kjærner brukt ? For hvis ikke det er noe vits med 4 kjerners CPU' så kjøper jeg heller en dual core som er jævlig rask. Endret 30. mai 2008 av Shaper^ Lenke til kommentar
Sanux Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 jeg lurer faktisk på akkurat det samme. om det går greit å kjøre ATI/Intel:p for har kikka på et par tester og det ser ut som at 3870x2 faktisk er bedre enn 9800gtx, og koster 200kr mer. Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Ja, jeg så på sammenligninger, og 3870x2 kortet eier 9800gtx kortet i så å si alle testene.. Men kan ikke noen finne ett hovedkort med ddr2 og ddr3 støtte til meg, slik at jeg kan kjøpe ddr2 minne nå også bytte ut i fremtiden.. Ett som støtter litt hastigheter, og som ikke koster det hvite av skjorta.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå