Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvor lenge vil streiken vare?

Anbefalte innlegg

Hvor lenge vil streiken vare? De sier at den vil bli langvarig og at de på tirsdag trapper opp. Betyr det at den helt sikkert kommer til å vare over helgen?? Eller er det umulig å si?

Endret av xxexx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, ja apropos! Nå har jo meklingsmannen dratt til Kanariøyene, og da tror jeg neppe det skjer noe med det første. Legger ved noe tekst her, så dere ikke skal tro at jeg finner det opp for å gjøre dere glade :) :

----

" Streiken kan vise seg å bli langvarig. Ifølge VG har Dag Nafstad, som er ansvarlig for meglingen mellom de streikende i Unio og Kommunenes Sentralforbund, tatt ferie og er på Kanariøyene.

- Min rolle er å holde meg orientert og oppdatert. Foreløpig er det ikke noe som tilsier at jeg skal ta noe initiativ for å bringe partene sammen igjen til ny megling, sier Nafstad til VG Nett.

(NRK, vg.no) "

---

Jeg håper virkelig den varer ut neste uke, det hadde vært helt supert, for da slipper jeg muntlig. Det beste hadde vært om streiken ble avblåst neste helg(ikke fredag formiddag!), for da er det sikkert mange standpunktkkarakterer som reddes, samt at vi får ha en ordentlig markering for alle avgangselever ved skolen vår! :D

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar
Haha, ja apropos! Nå har jo meklingsmannen dratt til Kanariøyene, og da tror jeg neppe det skjer noe med det første. Legger ved noe tekst her, så dere ikke skal tro at jeg finner det opp for å gjøre dere glade :) :

----

" Streiken kan vise seg å bli langvarig. Ifølge VG har Dag Nafstad, som er ansvarlig for meglingen mellom de streikende i Unio og Kommunenes Sentralforbund, tatt ferie og er på Kanariøyene.

- Min rolle er å holde meg orientert og oppdatert. Foreløpig er det ikke noe som tilsier at jeg skal ta noe initiativ for å bringe partene sammen igjen til ny megling, sier Nafstad til VG Nett.

(NRK, vg.no) "

---

Jeg håper virkelig den varer ut neste uke, det hadde vært helt supert, for da slipper jeg muntlig. Det beste hadde vært om streiken ble avblåst neste helg(ikke fredag formiddag!), for da er det sikkert mange standpunktkkarakterer som reddes, samt at vi får ha en ordentlig markering for alle avgangselever ved skolen vår! :D

Only in Norway... :wallbash:

Lenke til kommentar

Det er ikke godt å si. I min klasse er det bare to lærer som streiker fordi de er de eneste som er medlem av lærerorganisasjonen. Mens i en annan klasse streiker alle. De for altså fri hele tiden, mens jeg for bare fri i to fag (8timer)

Lenke til kommentar
Alle har ikkje muntleg eksamen på same dag, nei. Leste om noen her på diskusjon som hadde på fredag. Sjølv har eg ikkje før 19 juni, så er vel lite streiken komer til å gjere med den. :(

Kommer nok ann på hvilken klasse man går i. Alle på ett klassetrinn har nok eksamen samme dag.

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis vil streiken vare en stund. Og det ser jo ut til at det er stor iver rundt det å streike. De vil nok ikke gi seg før de får en skikkelig god avtale gjort.

Men det som er interessant for min del er hvor lenge streiken må vare før muntlig eksamen (12./16. juni) blir utsatt? Har hørt at hvis streiken ikke blir avvikler før tirsdag, så vil det ikke bli muntlig den 12. ettersom at det ikke vil bli tid til å forberede eksamen. Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

Lærerne mine streiker ikke(ennå?), så det jeg er nyskjerrig på er hvor en eventuell sensor skal komme fra, og om det blir opptrapping med min kommune. Jeg blir varslet 6.Juni og har eksamen 10. Mye usikkerhet som frustrerer meg.

Men administrasjonen kan vel varsle deg om hva du kommer opp i? Selv om lærerne streiker. Men hvis de har tenkt til å streike på eksamensdatoen er det vel ikke noe vits i at de får mange til å sitte å øve til en eksamen de ikke skal ha. Dessuten er jeg ikke sikker på at eksamen blir utsatt, den blir bare ikke tatt, og standpunktkarakteren blir eksamenskarakteren.

Lenke til kommentar

Jeg fikk høre for ikke så lenge siden at om streiken ikke blir avviklet før skoleåret er ferdig, så vil ikke vi få standpunktkarakterene våre. Stemmer dette?

Om det skulle gjøre det så er det plutselig ikke så gøyt at det er streik...

Lenke til kommentar

Nei, jeg skjønner at det må være kjempekjedelig! Om du får standpunktkarakter eller ikke, avhenger av NÅR lærerne deres hadde karaktermøter, altså når standpunktkarakteren ble satt. Er den allerede satt, er det vel ingen fare. Dersom lærerne på skolen din skal ha karaktermøte senere en gang, vil nok ikke møtet avholdes om streiken fortsetter på den dagen de skulle hatt karaktermøte for å sette standpunktkarakteren. Da blir det julekarakteren som gjelder.

Lenke til kommentar
Nei, jeg skjønner at det må være kjempekjedelig! Om du får standpunktkarakter eller ikke, avhenger av NÅR lærerne deres hadde karaktermøter, altså når standpunktkarakteren ble satt. Er den allerede satt, er det vel ingen fare. Dersom lærerne på skolen din skal ha karaktermøte senere en gang, vil nok ikke møtet avholdes om streiken fortsetter på den dagen de skulle hatt karaktermøte for å sette standpunktkarakteren. Da blir det julekarakteren som gjelder.

Hørte lærerene diskutere dette i dag, de blir ikke tatt ut i streik før torsdag. Dessverre kan de ikke (?) skrive ferdig vitnemålet nå. Og hvis lærerene ikke slutter å streike vil de ikke bruke julekarakteren, vi vil stå helt uten vitnemål. Det er fordi ingen kan føre inn de karakterene vi hadde da, siden administrasjonen også skal ut i streik på torsdag.

Det var hvertfall det de sa på skolen i dag, så hvordan inntaket til VG blir vet jeg ikke...

Endret av Ulriksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...