Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvis jeg slutter å spise nå, hva skjer da?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Vi er laga for å vere i rørsle. Dersom mor mi er ein truverdeg kjelde så burde ein verte anpusten min. 1 gong om dagen.

 

Å gå att til livsstilen som gjorde deg overvektig etter slankinga er ikkje ein god idé heller. Er ikkje sånn at dersom du et rett i nokre veker så kjem du til å verte immun mot junk for resten av livet.

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker å se bedre ut, er det MYE bedre å trene vekk fettet, enn å slanke det vekk på noen andre måter. Du ser ikke bra ut når du er slapp, uansett hvor slank du er. Er du derimot full av energi, vil du alltid se bra ut.

 

Når det kommer til slankemetoder, vil jeg anbefale at du lager deg en diett som gir høy forbrenning, det varierer noe fra person til person men en tommelfingerregel er ca. 6-7 måltider for dagen, 3 av disse spiser du tung mat (første maks en time etter du står opp, neste 4-5 timer senere, siste 2 timer før du legger deg), resten spiser du lette småting (frukt eller en liten skive). Det kjekke med å ha høy forbrenning, er at du kan ete det meste uten å legge på deg.

 

Men! Du slanker deg ikke av å ha høy forbrenning. Eneste måten å spise seg slank på er dersom du klarer å spise rett før du begynner å bli sulten (om du blir sulten vil kroppen din være redd for å sulte, og lagre ekstra fett, ergo om du blir sulten vil du legge mer på deg enn om du ikke hadde blitt sulten). Dette er en kunst som tar lang tid å perfeksjonere, så om du vil slanke deg raskt er det ikke veien å gå.

 

Derimot er mosjonering en god ide. Dersom du ikke vil løpe, så kan du gå. Bli svett. Om du vil fort ned i vekt kan du gjerne ta på deg ullundertøy, selv i 30 varmegrader, bare pass på å ta med nok drikke, og ikke minst få i deg nok energi før du går. Om du er kliss våt av svette når du kommer hjem har du gjort det rett. Gjentar igjen; husk drikke, mye drikke. Dersom du blir svimmel eller kvalm har du enten spist eller drukket for lite.

 

Dersom du velger å klare deg på en skive for dagen, vil du merke konsekvenser, og med en gang du begynner å spise igjen vil du legge på deg. Jeg har prøvd sultediett selv i et par uker, og jeg kan si det er en dårlig ide. Spesielt dersom du har lagt noe særlig med planer. For kroppen blir veldig uforutsigbar. Plutselig vil du bli svimmel og slapp. Og dersom du yter noe særlig, vil du bli kvalm og svimmel. Dersom du har planer om å sitte å game Conan i hele sommer er dette et alternativ, men du vil legge mye på deg idet du slutter med dietten. Og du vil også miste mye konsentrasjon mens du holder på med dietten, i tillegg til at du kan få humørsvingninger og depresjoner. Vanlige fysiske bivirkninger er også kaldsvette, lettere blodtrykksfall og hjertebank. Dersom du skal basere dietten kun på brødmat og vann, vil det også kunne oppstå en oppblomstring av div. sopper i tarmene. Disse vil føre til økte tarmgasser, og svekket fordøying senere. Det vil også føre til at du vil ha en del diare dersom du øker matinntaket fort etter endt diett.

 

Ellers kan du jo ta vektklasse-metoden (kommer fra kampsporter med vektklasser); med full vinterbekledning, tar du og hopper i badstuen og gjør situps og armhevninger. Evt drar med deg en trimsykkel. Igjen; husk å få i deg væske.

 

Uansett; forbrenning+mosjon er den beste måten å slanke seg på. Det er også den du vil se best ut etter å bruke. Ulempen er at den tar litt tid å få til optimalt, men dersom du aldri slutter med den (lager deg faste måltider) så vil du alltid se, og ikke minst føle deg bra (ut).

Lenke til kommentar
Hvis du i tillegg tar 3 timeslange joggeturer i uka...

 

Fin måte å ødelegge knærne på. Rask gange forbrenner ikke så veldig ulikt kalorier, men er langt mer skånsom for knærne.

 

Det kommer vel veeeeldig ann på mange forskjellige ting.. Hvis man har gode sko og unngår å løpe mye på asfalt så tror jeg nok knærne kommer til å holde ei stund. Ellers burde vel muligens mine knær vært bra fucka for lenge sida, etter 3 år med 6-7 økter fotball i uka..

 

Du har helt rett i at det kommer an på mange forskjellige ting. En av de tingene er vekt. Er man overvektig, belastes knærne langt mer enn dersom man er normalvektig.

Lenke til kommentar
Du har helt rett i at det kommer an på mange forskjellige ting. En av de tingene er vekt. Er man overvektig, belastes knærne langt mer enn dersom man er normalvektig.

 

Selvfølgelig, men her kommer det igjen an på hvor mye du veier.. Jeg er ikke noen ekspert på belastning av knær, men går jo fint an å jogge selvom du har et par kilo ekstra. Men sant nok, er jo en del folk som trenger å starte med å gå for å komme i gang, men ettersom knærne blir mer vant til fysisk aktivitet vil jo de også tåle mer.. Men uansett, gåing er bedre enn ingenting.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...