brgr Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Hei Det jeg lurer på nå er om det er noen som kan hjelpe meg og gi noen indikasjon på hvordan jeg kan sende egen structur data over TCP til en server som tar imot. La oss si vi har dette: PHP-kode: Dim CurUser As User.User Structure User Dim ID As Integer Dim Name As String Dim Address As String Dim Telephone As String End Structure Så istedefor å splitte opp og sende hvert element hver for seg eller i en split orndning vil jeg egentlig bare gjør dette. Save.User() som er en funksjon i en annen module enn structuren ligger i. Da vil en TCP Client sende denne CurUser til serveren... Takker for hjelp Endret 30. mai 2008 av brgr Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 PHP-kode: Dim CurUser As User.User Structure User Dim ID As Integer Dim Name As String Dim Address As String Dim Telephone As String End Structure Det var den rareste PHP-kode jeg har sett Lenke til kommentar
brgr Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Ja, sant nok. Postet i ett annet forum først og der brukes PHP taggen. Tenkte jeg skulle se litt og håpe det var noen som kunne hjelpe meg her hvis ingen klare det der... Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Bruk serialisering (eller Marshal.StructureToPtr og Marshal.PtrToStructure) til å konvertere strukturen til og fra en byte-array. Bruk så Send/SendTo og Recieve/RecieveFrom til å henholdsvis overføre og motta informasjonen. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Mitt forslag er nesten likt: Lag en socket (vanlig nettverksoppsett) Leg en ny NetworkStream fra den socketen (bruk constructoren til NetworkStream) Deretter bruker du enten XmlSerializer eller BinarySerializer til å sende og motta objektet. Dette er enklere, men mindre effektivt en å sende objektets rådata. Lenke til kommentar
brgr Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Jojo, takker for svar selv om jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal bruke det. Menmen. får vel bare prøve å sette seg skikkelig i det for å finne ut av de..:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå